Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Die quattroporte is zonder twijfel een van de mooiste zoniet de mooiste onder de limousines. Meer weeral die 2e handswaarde
Vriend van mijn ouders heeft er net ene bestelt, ben benieuwd wat dat gaat geven, vind het op zich al een fenomenale wagen dus kan alleen meer goed zijn
De Maserati Quattroporte is met zijn 400 pk V8 natuurlijk een krachtpatser van de bovenste plank. Toch bieden de concurrenten stuk voor stuk meer pk´s. Reden voor Maserati te overwegen om een V12 in het vooronder van de 4-deurs te lepelen.
De voornaamste concurrenten van de 400 pk sterke Quattroporte zijn de Mercedes-Benz S-klasse, Audi A8 en de BMW 7-serie. Daarvan hebben de topmodellen respectievelijk 500, 450 en 445 pk. Dat laat Maserati niet zomaar over zijn kant gaan. De Italianen zijn nu aan het bekonkelen of de 5,7-liter V12 uit onder meer de Ferrari 612 Scaglietti in de Quattroporte past.
In de Ferrari levert de 12-cilinder 540 pk en een maximaal koppel van 434 Nm. Voor de Quattroporte zal de motor iets worden getemd omdat Maserati het ´Grand Tourer´-karakter van de auto niet om zeep wil helpen. Toch zou de Quattroporte V12, met een sprint van 0 naar 100 tussen de 4,0 en 4,5 seconden en een topsnelheid die ruim over de 250 km/u van de begrensde Duitsers ligt, de concurrentie de mond moeten kunnen snoeren.
Automaat Nog meer goed nieuws over de Quattroporte is er op het gebied van versnellingsbakken. Maserati overweegt een alternatief voor de veel bekritiseerde Cambiocorsa-versnellingsbak. Er zou aan een toeleverancier opdracht zijn gegeven om een zacht schakelende automaat te ontwikkelen voor de Maserati. Hiermee hopen de Italianen met name in Amerika meer voet aan de grond te krijgen.
Tot slot is er over het vlaggenschip van Maserati nog een gerucht dat maar niet de wereld de wereld uit wil: de 5,0-liter V10 TDI van Volkswagen zou op den duur ook zijn opwachting in de Quattroporte maken. Met name voor de markten in West-Europa zou een diesel onmisbaar zijn.
Comment