Is de eigenaar ne coiffeur ?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
MASERATI Lovers
Collapse
X
-
Maak het nog wat erger. Sickden borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
MASERATI BITURBO 430 (1989)
Begin jaren tachtig bracht Maserati de geheel comform die periode hoekig gelijnde Biturbo op de markt, een coupé die zoals zijn naam al verraadt in alle gevallen een van twee turbo's voorziene V6 onder de kap had. Die dubbelgeblazen zescilinder is door de jaren heen in diverse formaten op de markt geweest. De 2,0-litervariant bleef om belastingtechnische redenen nagenoeg voorbehouden aan de thuismarkt. De 2,5- en 2,8-literversies kennen we buiten de Italiaanse landsgrenzen beter.
In 1983, twee jaar na de lancering van de tweedeurs Biturbos, voegde Maserati een vierdeurs aan de line-up toe. Deze nieuwe, langere varianten stonden kregen ten opzichte van de bekende tweedeursversies een circa negen centimeter langere wielbasis en een grotere overhang achter. Het grotere formaat zorgde voor een gewichtstoename van zo'n 100 kilo ten opzichte van de tweedeurs. In 1986 werd het vierdeurs-Biturbo-gamma, dat tot dat jaar alleen uit de 420's en de 425's bestond, aangevuld met deze 430-uitvoering met de 2,8-liter V6 onder de kap. Deze 225 pk sterke 430 is met nog geen 1.000 geproduceerde exemplaren behoorlijk zeldzaam te noemen, zeker anno 2018.
Vanbuiten is de 430 voornamelijk te herkennen aan zijn afgeronde grille en de grote lichtmetalen wielen (15 inch), al werd die grille vanaf 1988 ook gemeengoed voor de rest van het Biturbo-gamma. In 1991 werd een gemoderniseerde 24-klepsvariant van de 430 gepresenteerd, een 430 4v gedoopte uitvoering die ook vanbuiten sportiever werd aangekleed en naast de 430 een plekje opeiste. Dit gesnapte exemplaar stamt uit 1989.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Heb vernomen dat het niet goed gaat bij Maserati...
Blijkbaar vallen de verkoopscijfers erg tegen en hun fabriek die ze speciaal voor de Ghibli gezet haddenom massaproductie aan te kunnen zit ver onder z'n capaciteit waardoor de fabriek de laatste tijd erg veel gesloten is en de bestellingen opschuiven zodat ze wanneer de fabriek open is opnieuw grotere producties kunnen doen maar gevolg is wel veel ontevreden klanten die moeten blijven wachten op hun auto of van hun bestelling afzien... zou vooral leveringsproblemen zijn rond de Levante en Ghibli
https://carbuzz.com/news/maserati-st...-of-slow-salesLast edited by Schnippy; 25/01/2018, 20:17.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SchnippyHeb vernomen dat het niet goed gaat bij Maserati...
Blijkbaar vallen de verkoopscijfers erg tegen en hun fabriek die ze speciaal voor de Ghibli gezet haddenom massaproductie aan te kunnen zit ver onder z'n capaciteit waardoor de fabriek de laatste tijd erg veel gesloten is en de bestellingen opschuiven zodat ze wanneer de fabriek open is opnieuw grotere producties kunnen doen maar gevolg is wel veel ontevreden klanten die moeten blijven wachten op hun auto of van hun bestelling afzien... zou vooral leveringsproblemen zijn rond de Levante en Ghibli
https://carbuzz.com/news/maserati-st...-of-slow-sales
Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk BerichtenLevante en Ghibli komen niet uit zelfde fabriek. Ziet er zeer goede bron uit.
Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met TapatalkLast edited by Schnippy; 26/01/2018, 03:30.
Comment
-
De verkoopscijfers zijn in lijn van wat realistisch verwacht mag worden en vallen dus zeker niet erg tegen. Ghibli en Quattroporte worden gebouwd in de voormalige Bertone-fabriek, die FCA voor dat doel gekocht en omgebouwd heeft. De Levante wordt gebouwd in Mirafiori. Voor zover ik weet verkoopt de Levante meer dan behoorlijk. De Ghibli is ondertussen enkele jaren op de markt, dus zij die er absoluut één wilden, hebben die nu wel gekocht. Maar dan nog blijven de cijfers redelijk. Dat de fabriek(en) regelmatig worden stilgelegd, heeft er vooral mee te maken dat op die manier het personeel in "cassa integrazione" te plaatsen (een soort economische werkloosheid). Op die manier draagt de overheid een groot deel van de kosten en kan de onderneming een flexibiliteit creëren in haar productie-aantallen die ze ten gevolge van de zeer rigide Italiaanse arbeidsmarkt moeilijk kunnen realiseren via flexibile arbeidsregimes en fluctuaties in het personeelsbestand.
Comment
-
Ik heb de auto moeten zoeken“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
MASERATI GHIBLI (1967-1973)
In dienst van de Turijnse ontwerpstudio Ghia tekent jong talent Giorgetto Giugiaro de Maserati Ghibli, die als prototype tentoongesteld wordt op de Salon van Turijn in 1966. Het jaar daarop gaat de Ghibli daadwerkelijk in productie.
Onder de ultralage motorkap met klapkoplampen ligt de vertrouwde 4,7-liter V8, die in de Ghibli met 310 pk iets meer vermogen levert dan in de andere Maserati-modellen. De exotische naam is in goede Maserati-traditie ontleend aan een wind, in dit geval een hete wind, die woestijnzand vanuit Libië naar de Middellandse Zee blaast.
In 1968 verschijnt de evenzo fraaie Spyder, die ook door Ghia werd getekend. De Spyder is ook verkrijgbaar met een hardtop. In 1969 volgt de snellere Ghibli SS, met een 4,9-liter V8 van 335 pk. In 1973 stopt de produktie van de Ghibli, omdat de Bora en Khamsin inmiddels de rol van vaandeldrager voor Maserati vervullen. Van de Ghibli coupé worden ongeveer 1.149 exemplaren gefabriceerd, van de Spyder 125 stuks en van de Spyder SS slechts 25.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
MASERATI BORA (1971-1979)
In 1971 presenteert Maserati de eerste sportwagen met middenmotor, de Bora. Net als veel andere sportwagens uit die tijd heeft de Bora een in lengterichting achter de inzittenden geplaatste V8, gekoppeld aan een transaxle versnellingsbak. De 4,7-liter met vier nokkenassen levert 310 pk, waarmee de Bora in 6,8 seconden naar de 100 sprint. De top bedraagt 270 km/h. Ook nieuw bij Maserati is de onafhankelijke wielophanging rondom.
Het carrosseriedesign stamt van Giugiaro’s Italdesign studio. De invloed van Maserati-eigenaar Citroën is merkbaar aan de van het Franse merk afkomstige hoogteverstelling van de koplampen, de hydraulische verstelling van stoel en pedalen en het remsysteem. Enkele van de eerste exemplaren hadden een aluminium carrosserie. Voor de Amerikaanse markt komt vanaf 1975 een tot 4,9 liter opgeboorde V8 met iets meer vermogen beschikbaar, die in 1977 ook zijn weg vindt naar de Europese Bora’s.
Door de financiële moeilijkheden waarin het Italiaanse bedrijf verkeert (Citroën wordt halverwege de jaren zeventig opgenomen in het PSA-concern en moet Maserati weer verkopen) wordt de Bora eigenlijk nooit verder ontwikkeld. Desondanks blijft de auto nog tot 1979 in productie. Er worden in totaal 571 exemplaren gebouwd.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
MASERATI BITURBO (1981-1989)
Maserati heeft meer dan eens moeilijke perioden meegemaakt en de jaren zeventig en tachtig horen daar zeker bij. In 1975 is het merk door Citroën doorverkocht aan motorfietsfabrikant Benelli en staat Alejandro DeTomaso aan het roer, een Argentijnse coureur die ook onder zijn eigen naam auto’s bouwt. DeTomaso besluit het principe van de sportwagen met midscheeps geplaatste motor radicaal overboord te zetten en kwam eind 1981 met de Biturbo. Het is een Maserati die niets meer gemeen heeft met de volbloed achterwielaangedreven sportwagens die het merk decennialang heeft gebouwd - al helemaal wat betreft vorm. De Biturbo is een vierkant gevormde sedan met achterwielaandrijving en onder de motorkap een V6 met – de naam gaf het al aan – een dubbele turbo. Die truc gebruikte Maserati vooral om veel vermogen uit een lichte motor (twee liter) te kunnen persen: de Italiaanse wetgeving maakt auto’s met motoren onder de 2,0-liter-grens aantrekkelijker omdat ze worden kwijtgescholden van de extra 38 procent belastingregeling. Vanaf 1982 krijgt de Biturbo injectie en eind 1983 werd de cilinderinhoud vergroot naar 2,5-liter. Het vermogen steeg naar 187 pk. Ongeveer tegelijkertijd verschijnt ook een versie met vier deuren – de 425. Weer een jaar later komt Maserati met een cabriolet-versie: de Biturbo Spider. Zagato is verantwoordelijk voor het ontwerp van die auto. Op papier was het een 2+2, maar het achterbankje bood amper ruimte aan een huisdier. In 1989 werd de cilinderinhoud van de V6 nogmaals vergroot tot 2,8-liter (250 pk), twee jaar later valt het doek voor de Biturbo. Weer twee jaar later verkocht DeTomaso het merk trouwens alweer door. Dit keer aan Fiat.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
Comment