Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik voorspel het einde van het Maserati tijdperk, door wat ik hieronder gelezen heb.
Mss zal mijn ghibli met ferrari motor uiteindelijk toch nog stijgen in waarde
Ik voorspel het einde van het Maserati tijdperk, door wat ik hieronder gelezen heb.
Mss zal mijn ghibli met ferrari motor uiteindelijk toch nog stijgen in waarde
Mijne buur zal in dat geval content zijn, sinds 2 maand ook Ghibli eigenaar.
Ma serieus wat zullen ze nu doen? Zitten al in slechte papieren en gaan nu wss al hun motoren halen bij VM motori waar ze hun slechte diesels vandaan halen...
MASERATI KONDIGT NIEUWE (ELEKTRISCHE) MODELLEN AAN
Maserati laat vandaag weten met welke nieuwe modellen we de komende tijd kennis gaan maken. Daarbij lichten de Italianen ook een tipje van hun elektrische sluier op.
De nieuwe, grootse plannen sluiten volgens Maserati aan op FCA’s investeringsprogramma van 5 miljard euro. Het eerste elektrische modelnieuws wordt in de vorm van een hybride Ghibli naar voren geduwd. Deze nieuwe geëlektrificeerde variant van het bestaande model verschijnt al volgend jaar op de weg. Na de onthulling van de in Turijn geproduceerde deels elektrische Ghibli luidt Maserati’s startschot voor een geheel nieuwe modellenreeks. Het eerste model uit deze reeks belooft een sportwagen te worden die het levenslicht in Maserati’s fabriek in Modena gaat zien. Het wordt naar alle waarschijnlijkheid een elektrische sportwagen, want Maserati zegt dat in diezelfde fabriek op dit moment alle hens aan dek gezet om dé elektrische aandrijflijn te kunnen maken. Begin dit jaar sprak Maserati's COO Harald Wester over de Alfieri die we volgend jaar zouden gaan zien. Dat zou dus één en hetzelfde model zijn als nu wordt omschreven. De auto kan naar verluidt in twee tellen naar een snelheid van 100 km/h schieten.
Maserati Utility Vehicle
Het daaropvolgende model is een ‘Maserati Utility Vehicle’, waar de importeur verder weinig over laat weten. We weten dat deze auto in elk geval in Cassino wordt gebouwd op een geheel nieuwe productielijn. Die productielijn is goed voor een investering van 800 miljoen euro en moet aan het einde van het eerste kwartaal van 2020 gaan draaien. De eerste productiemodellen rollen een jaar later van die band. De twee nieuwe modellen zijn geen vervanging of vernieuwing van het bestaande portfolio, want Maserati spreekt van een aanvulling op het bestaande portfolio, dat bestaat uit de Levante, Quattroporte en Ghibli.
Autonoom
Het merk heeft in ieder geval grote plannen met de nieuwe modellen. De Italianen spreken over "unieke rijmodi, een grote actieradius en ultrasnel laden". Verder wordt een deel van de grote investering besteed aan de verdere ontwikkeling van autonome technieken. Het merk belooft onder andere een verbetering van het bestaande Level 2 Highway Assist, een systeem waarmee Maserati’s geautomatiseerd van rijbaan wisselen of de auto veilig naast de weg tot stilstand kan brengen.
Tot slot komt Maserati met een nieuwe service voor zijn klanten. Het exclusieve personalisatieprogramma wordt doorontwikkeld en krijgt bij de fabriek in Modena zelfs een speciaal atelier.
FCA
Maserati’s toekomstplannen maken deel uit van FCA’s plannen om tussen 2019 en 2021 met 13 compleet nieuwe of vernieuwde modellen te komen. Naast deze drie nieuwe sportievelingen is ons al de nieuwe (elektrische) Fiat 500 voor volgend jaar beloofd en komt Alfa Romeo met een nieuw ‘premiummodel’.
Eerder genoemde Harald maakte in maart ook bekend dat zowel de Ghibli als de Quattroporte en de Levante eind 2022 worden vervangen door nieuwe generaties. Van elk van die auto's moeten zowel volledig elektrische versies als plug-ins en varianten met een mild hybrid-aandrijflijn beschikbaar komen.
Bron: Autoweek
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Het feit dat automobiele tweelingen doorgaans voortkomen uit een drang of noodzaak tot kostenbesparing, betekent automatisch dat ‘rebadges’ in hogere segmenten minder vaak voorkomen dan bij goedkope modellen. Natuurlijk zijn er ook uitzonderingen, zoals de DeTomaso Longchamp en de Maserati Kyalami.
Het uitgangspunt van deze tweeling komt van DeTomaso. De in 1972 gelanceerde Longchamp kan worden gezien als het coupé-broertje van de Deauville, al kreeg de auto wel een geheel eigen koets mee. De Longchamp brak op geen enkele manier met de traditie van DeTomaso, die dicteerde dat de bonkige, Italiaanse koets moest worden gecombineerd met de brute kracht van een Amerikaanse V8. Het wat grofstoffelijke karakter dat dit merk zo aantrekkelijk maakt, druipt dan ook uit alle poriën van de Longchamp, die anders dan veel andere Italianen geen enkele moeite doet om fijnbesnaard over te komen.
Overname
Het is met de kennis van nu moeilijk voor te stellen, maar halverwege de jaren 70 wist DeTomaso de hand te leggen op Maserati. Dat merk werd overgekocht van Citroën, zich in 1975 door financiële problemen genoodzaakt zag z’n paradepaardje van de hand te doen, om een jaar later onder druk van de Franse overheid met Peugeot te fuseren.
Gladgetrokken
Om z’n nieuwe merk snel aan een nieuw model te helpen, besloot DeTomaso dat de Longchamp als basis voor een nieuwe Maserati moest dienen. De Maserati Kyalami leek dan ook stevig op de nog frisse DeTomaso, maar kreeg wel een hogere mate van verfijning. Een gladgetrokken, meer harmonieuze neus is de meest in het oog springende wijziging, maar stiekem is er meer aan de hand. Zo bezorgden de Maserati-specifieke carrosseriedelen ‘m een wat grotere lengte en kreeg het interieur een Maserati-waardige behandeling. Het allerbelangrijkste verschil bevindt zich echter onder de motorkap, waar de Ford-V8 werd vervangen door een exemplaar van Maserati. De Kyalami is dus meetbaar Italiaanser dan de Longchamp.
Dat betekent echter niet dat het een succes werd. Dat geen van deze exoten een echt succesnummer is geworden, zal niemand verbazen, maar met een totale productie van enkele honderden exemplaren is de Kyalami de zeldzaamste van deze twee.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Om de haverklap presenteert Maserati plannen op het gebied van elektrificatie, maar de Italianen gaan ook daadwerkelijk met nieuwe modellen aan de slag. Zojuist heeft heeft het merk bekend gemaakt hoe zijn nieuwe supersporter gaat heten: MC20.
Maserati komt binnenkort met een geëlektrificeerde Ghibli en de GranTurismo en GranCabrio krijgen volledig elektrische opvolgers, maar ook hoger op de prestatieladder heeft Maserati ambities. Het merk trekt nog voor de presentatie van de twee genoemde elektrische GT's het doek van de MC20, de eerste supercar "van een nieuw Maserati-tijdperk".
De MC20, waarbij de letters 'MC' net als bij de MC12 uit 2004 staan voor Maserati Corse en de cijfers staan voor 2020, wordt eind mei gepresenteerd in het Italiaanse Modena. In die stad zal de auto ook van de band lopen en wel in Maserati's Viale Ciro Menotti-fabriek.
Dat we niet zomaar een sportieve Italiaan hoeven te verwachten, blijkt wel uit het feit dat Maserati de MC20 omschrijft als "[...] een evolutie van de MC12." Die op de Enzo Ferrari gebaseerde extremist is niet bepaald de minste in Maserati's geschiedenis. Hoewel Maserati de MC20 een evolutie van die MC12 noemt, moet je dat uiteraard niet letterlijk nemen. Het lijkt puur te gaan om een moderne interpretatie van het concept van de MC12 en dat betekent dat ook de MC20 een heftige supercar wordt waar mee geracet gaat worden. Dat laatste bevestigt Maserati. Niet geheel onbelangrijk: de MC20 krijgt een volledig elektrische aandrijflijn!
Bron: Autoweek
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment