Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MASERATI Lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• bedankt ! Al hoor ik soms dat de versnellingsbakken van die granturismo niet zo super zijn. De andere keer hoor ik dan weer dat ze supersnel schakelen,... Welke van beide is dan de minst goede? automatic?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mysticwizard Bekijk Berichten
      bedankt ! Al hoor ik soms dat de versnellingsbakken van die granturismo niet zo super zijn. De andere keer hoor ik dan weer dat ze supersnel schakelen,... Welke van beide is dan de minst goede? automatic?
      Over de cambriocorsa, of hoe hij nu heet, zijn er alleszinds de meeste klachten. De automaat is een ZF en bij de beter in zijn soort, maar het is uiteraard een automaat. De cambriocorsa is bij de mindere in zijn soort als is hij fel verbeterd sinds de gransport en granturismo.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mysticwizard Bekijk Berichten
        bedankt ! Al hoor ik soms dat de versnellingsbakken van die granturismo niet zo super zijn. De andere keer hoor ik dan weer dat ze supersnel schakelen,... Welke van beide is dan de minst goede? automatic?
        Het hangt een beetje af voor wat je de wagen zou gebruiken.
        Neem nu, een Quattroporte (met gerobotiseerde 6-handbak) is een luxe zakensedan, daar wil je niet zeeziek worden telkens je schakelt. Maar deze versnellingsbak is leuk als je snel rijdt en elke keer je schakelt effectief echt kloppen wil voelen. Maar bij normaal gebruik, als zakensedan, is het een onaangename automaat.

Met een GranTurismo is dit net hetzelfde, als je puur gaat kijken is het een wagen om BXL - Saint-Tropez te doen in 6 uurtjes Je wil in luxe cruisen, dus een rustige automaat die zacht schakelt.
        Maar de S is de sportvariant van deze wagen, dus je wil een beetje dat geschommel en geklop telkens je schakelt.
        Het geluid van deze wagen is fenomenaal en alleen al een reden om voor de S te gaan ipv de "gewone" GT. Dus veel S'sen zijn over de toonbank gegaan met de klacht nadien: "die versnellingsbak is niet goed voor te cruisen, ik wil rustige versnellingsovergangen." Dus op vraag van die Amerikanen (denk ik) heeft Maserati dan maar een GranTurismo S uitgebracht met hun nieuwe volautomatische versnellingsbak. Deze kan vlijmscherp zijn, maar zal nooit dezelfde beleving van een "gewone" S evenaren.

Dus mijn advies:
        Zie je deze wagen als luxe wagen om te cruisen, dan raad ik je een GT S Automatic aan.
        Ben je Maserati-fan, hou je van de beleving, de flair en het stijlvolle, maar eerder de ruwe kant ervan? Ga dan voor de GranTurismo S (met peddels) want deze wagen heeft alles.
        Deze Italiaanse schoonheid heeft misschien niet de scherpste sturing, aan een rood licht zijn er snellere wagens, misschien kunnen de voorzetels beter, maar iedereen zal genieten als je voorbijrijdt, de looks, het geluid. De beleving...

Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
        Over de cambriocorsa, of hoe hij nu heet, zijn er alleszinds de meeste klachten. De automaat is een ZF en bij de beter in zijn soort, maar het is uiteraard een automaat. De cambriocorsa is bij de mindere in zijn soort als is hij fel verbeterd sinds de gransport en granturismo.
        Cambiocorsa
        Last edited by ; 25/10/2009, 23:27.

Comment

• + YouTube Video
          ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Een van de mooiste geluiden!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ferraghini Bekijk Berichten
            + YouTube Video
            ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Een van de mooiste geluiden!
            Sterk verschillend maar dit en het AMG geluid is van het mooiste dat er bestaat......

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Koentjes007 Bekijk Berichten
              Het hangt een beetje af voor wat je de wagen zou gebruiken.
              Neem nu, een Quattroporte (met gerobotiseerde 6-handbak) is een luxe zakensedan, daar wil je niet zeeziek worden telkens je schakelt. Maar deze versnellingsbak is leuk als je snel rijdt en elke keer je schakelt effectief echt kloppen wil voelen. Maar bij normaal gebruik, als zakensedan, is het een onaangename automaat.

Met een GranTurismo is dit net hetzelfde, als je puur gaat kijken is het een wagen om BXL - Saint-Tropez te doen in 6 uurtjes Je wil in luxe cruisen, dus een rustige automaat die zacht schakelt.
              Maar de S is de sportvariant van deze wagen, dus je wil een beetje dat geschommel en geklop telkens je schakelt.
              Het geluid van deze wagen is fenomenaal en alleen al een reden om voor de S te gaan ipv de "gewone" GT. Dus veel S'sen zijn over de toonbank gegaan met de klacht nadien: "die versnellingsbak is niet goed voor te cruisen, ik wil rustige versnellingsovergangen." Dus op vraag van die Amerikanen (denk ik) heeft Maserati dan maar een GranTurismo S uitgebracht met hun nieuwe volautomatische versnellingsbak. Deze kan vlijmscherp zijn, maar zal nooit dezelfde beleving van een "gewone" S evenaren.

Dus mijn advies:
              Zie je deze wagen als luxe wagen om te cruisen, dan raad ik je een GT S Automatic aan.
              Ben je Maserati-fan, hou je van de beleving, de flair en het stijlvolle, maar eerder de ruwe kant ervan? Ga dan voor de GranTurismo S (met peddels) want deze wagen heeft alles.
              Deze Italiaanse schoonheid heeft misschien niet de scherpste sturing, aan een rood licht zijn er snellere wagens, misschien kunnen de voorzetels beter, maar iedereen zal genieten als je voorbijrijdt, de looks, het geluid. De beleving...

Cambiocorsa
              Zou je in een gewone GT nu de versnellingsbak met peddels of zonder nemen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Daann Bekijk Berichten
                Zou je in een gewone GT nu de versnellingsbak met peddels of zonder nemen?
                Gewone gt is er enkel met automaat dacht ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
                  Gewone gt is er enkel met automaat dacht ik.
                  Peddels dus hé?

Comment

• Comment

• Comment

• Comment

• Keuze gemaakt?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Glenn-N Bekijk Berichten
                            Keuze gemaakt?
                            Ik vermoed ook zoiets...

Comment

Alleen nog project kahn velgen eronder en het is af.

Comment

Die ben ik vorig weekend ook tegengekomen

Comment

prachtige foto zeg :o
                                  Captain Turbo
                                  General Von Driftenstein

Oorspronkelijk geplaatst door C_X
                                  Ik wil eens met een nieuwe z4 rijden

Comment

Peddels dus hé?
                                    Ik weet niet of de automaat peddels heeft. Maar ik dacht dat toen je vroeg of het met of zonder peddels is je bedoelde of het met sequentiele of automatische bak was.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TrAiL Bekijk Berichten
                                      Agree!
                                      2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TrAiL Bekijk Berichten

Comment

Peddels dus hé?
                                          Als ik me niet vergis heb je in de "gewone" GranTurismo enkel automaat met peddels.
                                          Dus veel keuze heb je niet.

Als deze wagen als weekendwagen zou worden aangekocht zou ik zonder enige twijfel voor de S gaan. Naargelang wie met de wagen gaat rijden, zou ik al dan niet voor de Automatic gaan.

Als je wil genieten telkens je ZELF terugschakelt ga voor de "gewone" S
                                          Als je liever heel zacht en geleidelijk wil schakelen zonder peddels... Automatic

Comment

Working...
                                          X