Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MASERATI Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Wow
    BMW X5 45e

    Comment



    • MC Sportline by Raphaël Belly Photography, on Flickr

      Comment


      • Vriendelijke eigenaar die nadat ik een paar foto's van zijn wagen mocht trekken ook nog 'wat anders in petto had'. Alvast mijn excuses op voorhand voor de focus, maar hier is het toch vooral het geluid dat telt

        Comment


        • Interessant artikel met mooie foto's,

          http://www.autoblog.nl/nieuws/100-jaar-maserati-een-overzicht-64510
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • Gisteren eerste Ghibli in 'het wild' gespot, was natuurlijk al meteen een diesel.
            Ik ben al niet gek van het nieuwe design (oude QP >>> nieuwe QP >> Ghibli) en dan nog 4 uitlaten zonder symfonie... Daar word ik beteuterd van

            Comment


            • Gisteren op wheeler dealers een prachtige auto ... Maserati 3200 GT





              2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

              Comment


              • Vanaf januari 2015 zal er ook ne maserati in m'n garage staan, ne ghibli enja naft natuurlijk.

                Nu nog 2 kleuren combinaties waar ik maar niet uit kan kiezen + 2 soorten velgen: 1 Blu emotione in combinatie met rode calipers en nero-Cuoio interieur of 2 Rosso Energia met rode calipers en Nero-Rosso interieur.

                De velgen waaruit m'n keuze nog niet vast staat zijn de 20 inch Urano (diamond) en 21 inch Titano antraciet (dealer zegt dat ik voor de 21' moet gaan) maar kvind de urano al even mooi, hij zei het me enkel uit rijplezier standpunt omdat ik een wagen met hard vering gewoon ben en dat de sportophanging in combinatie met de 21' het best daar naartoe zal gaan.

                Kweet natuurlijk ook wel dat 21' veel duurdere banden erop heeft enja die dingen verslijten hé als je met zo'n wagen rijdt.

                Comment


                • Twee heel mooie kleuren. Lichte voorkeur voor Blu emotione omdat ik bij rood zelf zou kiezen voor Rosso Folgore. De 21" velgen zijn prachtig maar ik vrees voor veel verlies van comfort. Tja, keuzes keuzes. Gelukkig hebt ge nog ff om de wagen te configureren naar uw goesting. Kijk er al naar uit om die in de toekomst hier op het autoforum te mogen begroeten.

                  Comment


                  • Moest ik een Ghibli kopen, dan zou ik voor de 20'ers gaan. De 21'ers zijn mooier van ontwerp, maar ik vind ze een maat te groot. En al zeker omdat zo'n Ghibli hoog op z'n poten staat.


                    Welke pk-variant heb je gekozen?
                    OO 00 OO

                    Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                      Moest ik een Ghibli kopen, dan zou ik voor de 20'ers gaan. De 21'ers zijn mooier van ontwerp, maar ik vind ze een maat te groot. En al zeker omdat zo'n Ghibli hoog op z'n poten staat.


                      Welke pk-variant heb je gekozen?
                      Ik moet nog kiezen, kzal hem woensdag gaan bestellen. Normaal de 333pk, de s en s Q4 liggen te ver boven m'n budget want dan zou ik opties moeten opgeven die ik liever wel heb.
                      Voor mij gaat het exterieur/interieur boven de motor (bij meesten hier op forum wss niet denk ik) reden hiervoor is, ik ga niet op circuit rijden, ik trek soms graag snel op maar eens aan de 140km/u op snelweg is het goed enja als ik in duitsland 1x/jaar eens de 260 kan aantikken volstaat dat voor mij

                      Nuja door m'n vrouw twijfel ik nu een beetje tussen de diesel en de benzine... de sound is gruwelijk goed bij deze laatste maar de wegligging, het rijplezier blijft hetzelfde en het kostenplaatje scheelt veel bij de eerste. Bij aankoop niet dat is maar 1000€ maar inschrijving, verbruik en onderhoud wel. Volgens dealer trekt de diesel ietsje sneller op tot 120km/u omdat de biturbo ietsje later in werking treed bij het indrukken van gaspedaal. Ik besef ook wel dat ik in eigen dorp niet met de sportfunctie op zal durven rondrijden want dat is me net ietsje teveel aandacht trekken, iederéén hier kent mij trouwens en ik heb liever hoe minder er weten dat ik met deze auto rij hoe beter.

                      Kga woensdag eerst nog eens met de 333pk rijden want nu nog maar enkel de S en de diesel getest.
                      Last edited by Schnippy; 12/05/2014, 10:43.

                      Comment


                      • Zou me ten zeerste verwonderen dat de diesel sneller is dan de benzineversie. Er stond in de vorige Autogids nl. een test van de Maserati Ghibli diesel en daar vonden ze de prestaties wat tegenvallen. De benzine gaat iets lichter zijn en meer vermogen.

                        Comment


                        • De verkoper heeft zich verkeerd uitgedrukt. De diesel heeft meer koppel, en zal dus vlotter vanuit de laagste toeren hernemen. Als je de kans krijgt om bij de benzine de hogere toeren op te zoeken, dan zal 'm steeds sneller zijn dan de diesel.
                          Wat de power van de Ghibli diesel betreft, die heb ik kunnen ervaren tijdens de testrit. De wagen is wat minder 'hevig' dan mijn 530d, maar was zeker krachtig genoeg. Ik heb een paar maanden geleden ook met de Audi A6 3.0TDi gereden, met zowel 245 als 313pk. Je kan de Ghibli perfect met de 245pk-versie en mijn 530d vergelijken. Net als mijn 530d is het karakter van 1 enkele turbo steeds hetzelfde. Je hebt een mooi koppel, maar aan 4000 toeren is het gedaan met zingen, terwijl de biturbo dan nog doorgaat tot 5200 toeren.
                          OO 00 OO

                          Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                            De verkoper heeft zich verkeerd uitgedrukt. De diesel heeft meer koppel, en zal dus vlotter vanuit de laagste toeren hernemen. Als je de kans krijgt om bij de benzine de hogere toeren op te zoeken, dan zal 'm steeds sneller zijn dan de diesel.
                            Wat de power van de Ghibli diesel betreft, die heb ik kunnen ervaren tijdens de testrit. De wagen is wat minder 'hevig' dan mijn 530d, maar was zeker krachtig genoeg. Ik heb een paar maanden geleden ook met de Audi A6 3.0TDi gereden, met zowel 245 als 313pk. Je kan de Ghibli perfect met de 245pk-versie en mijn 530d vergelijken. Net als mijn 530d is het karakter van 1 enkele turbo steeds hetzelfde. Je hebt een mooi koppel, maar aan 4000 toeren is het gedaan met zingen, terwijl de biturbo dan nog doorgaat tot 5200 toeren.
                            Aha de werking v.d. koppel wist ik maar dat van de biturbo niet. Good to know, maar zoals je reeds aangeeft is de diesel zeker krachtig genoeg, ook voor mij. Nu is het kiezen voor een zalige sound of de centjes moeilijk!

                            Moesten er nog mensen met mijn probleem zitten dan is volgende video een hint (kga vooral z'n laatste zinnetje volgen):

                            https://www.youtube.com/watch?v=eVozbJf0-Qs

                            Last edited by Schnippy; 12/05/2014, 15:27.

                            Comment


                            • Maserati = B E N Z I N E !!! (je mag het = teken ook vervangen door het woord "moet").
                              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                              Comment


                              • Heb ergens in de pers gelezen dat de huidige VM motor volgend jaar zou vervangen worden door een nieuwe biturbo met twee pk-varianten, nl. terug 275 en een tweede van een stuk boven de 300 pk, om de sterkere Duitsers te kunnen beconcurreren... Geen idee of dit klopt, natuurlijk.

                                Comment


                                • Voor een diesel te zijn klinkt die Ghible nochtans niet slecht vind ik.
                                  Hangt er vanaf hoeveel km je gaat doen schnippy.
                                  MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten
                                    Aha de werking v.d. koppel wist ik maar dat van de biturbo niet. Good to know, maar zoals je reeds aangeeft is de diesel zeker krachtig genoeg, ook voor mij. Nu is het kiezen voor een zalige sound of de centjes moeilijk!

                                    Moesten er nog mensen met mijn probleem zitten dan is volgende video een hint (kga vooral z'n laatste zinnetje volgen):

                                    https://www.youtube.com/watch?v=eVozbJf0-Qs

                                    Koop je deze auto privé, of wordt het een bedrijfswagen? Als je deze op een firma koopt, dan zit je ook nog eens met een torenhoge VAA omdat de CO2 van de benzines zo hoog is.

                                    Stel dat deze auto bruto 85k euro kost, dan zal de diesel een VAA hebben van € 8.750,-, terwijl de benzine een VAA zal hebben van 12.250,-.
                                    OO 00 OO

                                    Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                      Koop je deze auto privé, of wordt het een bedrijfswagen? Als je deze op een firma koopt, dan zit je ook nog eens met een torenhoge VAA omdat de CO2 van de benzines zo hoog is.

                                      Stel dat deze auto bruto 85k euro kost, dan zal de diesel een VAA hebben van € 8.750,-, terwijl de benzine een VAA zal hebben van 12.250,-.
                                      Het wordt een bedrijfswagen maar ik heb een eenmanszaak waardoor dit niet van toepassing is, enkel voor vennootschappen.

                                      Nee ik zal niet veel kilometers doen aangezien ik deze als 2de wagen zal gebruiken...

                                      @ El Graco: idd daar heb je wel gelijk in!

                                      Comment


                                      • Maserati GranTurismo MC Stradale by poolhaas1, on Flickr

                                        Comment


                                        • Maserati GranTurismo by poolhaas1, on Flickr

                                          Comment

                                          Working...
                                          X