Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MASERATI Lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Deze middag ben ik een Maserati Biturbo cabrio tegengekomen.
    Een model dat ik nog nooit gezien had, van ver leek het achteraan op een BMW E30, tot ik dichterbij kwam.
    Is dit een speciaal of zeldzaam exemplaar te noemen?
    2008 Opel Corsa 1.7CDTI
    2009 Mazda 2 1.5 Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bert Bekijk Berichten
      Deze middag ben ik een Maserati Biturbo cabrio tegengekomen.
      Een model dat ik nog nooit gezien had, van ver leek het achteraan op een BMW E30, tot ik dichterbij kwam.
      Is dit een speciaal of zeldzaam exemplaar te noemen?
      Deze dan?

The spyders (Tipo AM333)

1987 US-specification Spyder

The convertible Biturbo was designed and assembled by Zagato in Milan. It was Zagato's first work for Maserati since the A6G/2000 of thirty years earlier.[11]Embo of Caramagna was first commissioned to develop a four-seater cabriolet version of the Biturbo, which was shown at the April 1982 Turin Auto Show,[12] but their proposal never made it to production.

The Spyder was built on a 2.4 metres (7.9 ft) wheelbase, some 11.4 cm (4 in) shorter than the coupé's. Still, since it is a strict two-seater with folding rear seats, the luggage space is larger than in the original Biturbo.[11] It was on this short chassis that the sporty hardtop Karif was later developed. Overall 3,076 were built over a ten-year period, setting a production record for Maserati Spyders.

The first Spyder was launched at the Turin Motor Show in 1984. It was offered both with the two litre and two-and-a-half litre "export" engine. Two years later fuel injection arrived on the Spyder i. 297 were made in 2.0 L and 122 in 2.5 L form.[4]

Maserati Spyder i '90

In 1989 the Spyder was facelifted as model year 1990, known as Spyder i 1990 (or '90). The car received the full 1988 Gandini treatment, one year after the other models: rounded grille, fuller bumpers, aerodynamic wing mirrors and 15" wheels on five-lug hubs. As on the rest of the Biturbos the export engine grew to displace 2.8 L. A four-speed automatic transmission was available on request.

The third series, or Spyder III, was introduced in 1991 in occasion of Gandini's second facelift that renewed the entire range. This included the new bonnet and grille, ellypsoidal headlights in body-colour housings, a spoiler at the base of the windscreen, deeper body-colour sills and 16" seven-spoke wheels. Spyder IIIs were fitted with Maserati's Ranger limited slip differential Whereas the 2.0 L third series Spyder received 24-valve engines, 2.8 L cars still used 18-valves, thus remaineing the only 2.8 L Biturbo model to never get a 4-valve head upgrade.[4]

Versions and engines

Spyder 1984–88 V6 OHC 1,996 cc 180 hp Carburetor Italy only 276
      Spyder 2500 1984–88 V6 OHC 2,491 cc 192 hp Carburetor Catalysator 1,049
      Spyder i 1986–88 V6 OHC 1,996 cc 185 hp Fuel injection 297
      Spyder i 2500 1988–89 V6 OHC 2,491 cc 188 hp Fuel injection Catalysator 122
      Spyder i 1990 1989–91 V6 OHC 1,996 cc 220 hp Fuel injection Catalysator, Italy only 309
      Spyder i 1990 1989–91 V6 OHC 2,790 cc 250 hp Fuel injection 603
      1989–91 V6 OHC 2,790 cc 225 hp Fuel injection Catalysator
      Spyder III 1991–94 V6 DOHC 1,996 cc 245 hp Fuel injection Italy only 200
      1991–94 V6 DOHC 1,996 cc 240 hp Fuel injection Catalysator, Italy only
      Spyder III 2800 1991–94 V6 OHC 2,790 cc 225 hp Fuel injection Catalysator 220
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Ja zo een was het, in het rood zoals op de tweede foto.
        Merci voor bijhorende info
        2008 Opel Corsa 1.7CDTI
        2009 Mazda 2 1.5 Sport

Comment

• Comment

• ALLE MASERATI'S VANAF 2019 (DEELS) ELEKTRISCH

MASERATI LEIDT DE WEG VOOR FIAT CHRYSLER

Maserati wordt het eerste merk van Fiat Chrysler Automobiles dat zich volledig stort op (deels) elektrische aandrijflijnen. Met ingang van 2019 zullen alle nieuwe Maserati's over een dergelijke aandrijving beschikken.

Sergio Marchionne, de CEO van het Italiaans-Amerikaanse concern, maakte dat volgens AutoExpress bekend tijdens een topbespreking. De topman gaf aan dat FCA tot op heden terughoudend is geweest op het gebied van elektrische auto's, maar nu toch de toekomstvisie in die richting bijstelt. Maserati zal vanaf 2019 niet alleen met nieuwe modellen komen, maar ook het bestaande gamma vernieuwen. Dat is het startschot voor uitsluitend gebruik van hybride en volledig elektrische krachtbronnen.

Niet alleen Maserati, maar ook andere merken van Fiat Chrysler gaan de overgangsfase in. Marchionne verwacht dat meer dan de helft van het FCA-aanbod in 2022 over een vorm van elektrische aandrijving beschikt.

We hoorden al eerder over een hybride Maserati, want in mei doken geruchten op dat de Levante-hybridetechniek van de Chrysler Pacifica Hybrid zou krijgen. Een volledig elektrische Maserati zou in 2019 in de vorm van de Alfieri (foto) op de markt moeten verschijnen. Roberto Fideli, die zijn strepen verdiende bij BMW's i-divisie, is verantwoordelijk voor de technische ontwikkeling bij Alfa Romeo en Maserati. Vorig jaar werd bekend dat hij de opdracht heeft gekregen om Maserati klaar te maken voor een elektrische toekomst.

Bron: Autoweek

Last edited by Jocar; 31/07/2017, 19:10.
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• There are Pretenders among us.....
              Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• maserati 5000gt by Frua

Comment

• maserati 5000gt by Touring

Comment

• maserati 5000gt by Allemano

Comment

• maserati 5000gt by Monterosa

Comment

• maserati 5000gt by Pinin Farina

Last edited by ; 27/03/2018, 20:21.

Comment

• Machtig

Comment

• There are Pretenders among us.....

Comment

• Zelfs Maserati's moeten er aan geloven.

There are Pretenders among us.....

Comment

• Tja, da's wel triest zo ne schonen otto die volledig door zijn poten lijkt gezakt te zijn.

Comment

• Nog altijd hetzelfde met die Italianen?
                                      Ze roesten waar je bij staat.
                                      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Haha, kunnen ze daar dan geen plaatje inlassen lol ?

Comment

• focking lelijk

Is trouwens een roze

Comment

Working...
                                          X