En die kist staat op semi slicks, Advan Neova AD08RS aan het profiel te zien
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
MASERATI Lovers
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
Idd! Deze is prachtig. Er stond ook nog een lichtblauwe oldtimer, meer 60's stijl. Maar die heeft mijn zoon gefotografeerd, ik zal de foto eens vragen en hier posten.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
Hierbij:
Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk Berichten
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
Dat lijkt dezelfde te zijn dan het exemplaar dat ik daar bij ACG gefotografeerd heb.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk Berichten
Staat in garage in Gent he
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
Daar heb ik 'm ook gefotografeerd De kleur op foto lijkt mij anders maar dat ligt aan de lichtinval waarschijnlijk.
“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
Super knappe kar. Was indertijd concurrentie met de Pantera van De Tomaso.
Comment
-
Vermits ik nooit van de Maserati Mistral hierboven gehoord had heb ik maar eens wat zoekwerk verricht
MASERATI MISTRAL
Mistral is de naam van een Franse wind die waait uit de Middellandse Zee, en vanaf dit model zou een reeks van Maserati tweezits sportwagens worden vernoemd naar winden. 2+2 coupés zouden de namen van circuits krijgen waarvan de Sebring in hetzelfde jaar met deze lijn startte.
In 1964 was de range van Maserati’s behoorlijk uitgebreid met de Mistral en Quattroporte naast de Sebring, 3500 GT en 3500 GT Spyder. De Mistral moest de verouderde 3500 GT vervangen, en werd gepresenteerd in 1963. Het ontwerp van Pietro Frua straalde klasse uit. De strakke tweezitter nam de zescilinder-in-lijn van zijn voorganger over. Die was rechtstreeks afgeleid van de 250 F uit de Formule 1 waarmee Juan Manuel Fangio zijn wereldtitel pakte.
Het design van de Mistral was een groot succes met dank aan Pietro Frua uit Turijn. De auto was zeer innovatief, met zijn luchtinlaat onder de voorbumper gemonteerd, waardoor de traditionele grille niet meer nodig was. Grote ramen maakte de cabine zeer open. De body werd vervaardigd door Maggiora in Turijn en eindigde bij Officine PADANE in Modena. De meerderheid van Mistrals werden gebouwd in aluminium , maar vanaf 1967 werden deze vervangen door een stalen constructie met alleen de motorkap en deuren die nog in aluminium. Het chassis – gemaakt van vierkante holle buizen – was nieuw, met een wielbasis van slechts 2,4 meter, 10 cm korter dan de Sebring en de Vignale Spyder.
DE KRACHTBRON VAN DE MISTRAL
De technische kenmerken van de zescilinder lijnmotor waren indrukwekkend: hemisferische verbrandingskamers, een cilinderkop met lichtmetalen dubbele nokkenassen, dubbele ontsteking en indirecte injectie. Doorheen de jaren heen en afhankelijk van de versie (coupé of cabriolet) groeide de inhoud van het blok van 3,5 naar 4 liter, met een vermogen tussen 235 en 255 pk. Dat vermogen kwam in alle gevallen op de achterwielen terecht via een manuele ZF-vijfversnellingsbak. Toch had dit blok ook een dark side: het injectiesysteem. Als het zorgvuldig werd afgesteld, liep de motor uitstekend. Maar deze afstelling is behoorlijk ingewikkeld en luistert nauw, heel wat Mistrals kregen om deze reden carburateurs.
Het model zou de laatste Maserati zijn met de beroemde zescilinder-in-lijn van het merk. Alle Mistrals werden uitgerust met schijfremmen, terwijl de airconditioning, de drietraps automatische transmissie en een radio optioneel waren. De Mistral kende een lange carrière en er werden 955 exemplaren van gebouwd, waarvan 830 coupés en 125 Spyders. Na zeven productiejaren werd de productie beëindigd en kwam de Ghibli,, die toen al enkele jaren in productie was, in de spotlight te staan welke werd voorzien van een V8.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Lijkt vooraan op een Lancia Montecarlo uit de 70's imo. Ik moest er in ieder geval dadelijk aan denken toen ik 'm zag.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenBeter goed gejat dan slecht ontworpen.
Oei, ik heb de reden gevonden blijkbaar, de Spitfire heeft een Italiaanse ontwerper. Bedankt wiki
Het model werd door de Italiaanse ontwerper Giovanni Michelotti in Turijn ontworpen, en stond bekend onder de naam 'The bomb'Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk BerichtenIn het blauw blijft de Ghibli toch het knapste
- Likes 1
Comment
Comment