Mededeling
Collapse
No announcement yet.
MASERATI Lovers
Collapse
X
-
ROOD WORDT BLAUW
MASERATI POETST LOGO OP
Na enkele stille jaren zijn alle ogen weer even op Maserati gericht dankzij de MC20. Wie goed kijkt, ziet dat Maserati op de neus van die sportauto een vernieuwd embleem heeft geplakt.
Al sinds het ontstaan van Maserati staat de drietand centraal in het beeldmerk van het Italiaanse sportmerk. Mario Maserati stond in 1920 aan de wieg van het inmiddels iconische logo. Hij nam de fontein van Neptunus op de Piazza Maggiore in thuishaven Bologna als voorbeeld. Sinds jaar en dag prijkt deze drietand groots middenin de grille van elke Maserati, maar daarboven parkeert het merk nog een compacter embleem. Bij de introductie van de MC20 valt dát op, want het is flink gemoderniseerd.
Tot voor kort bestond het logo uit een blauw vlak waarin Maserati stond geschreven met daarboven een rode drietand met horizontale strepen. Nu is het blauwe vlak een stuk donkerder gekleurd en maakt de rode drietand plaats voor een eveneens blauw exemplaar. Het geheel ziet er een stuk strakker uit en siert voortaan elke neus van een Maserati.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
NIEUWE ACHTERLICHTEN, NIEUWE GRILLE, NIEUW INFOTAINMENT
MODELJAARUPDATE VOOR MASERATI GHIBLI, QUATTROPORTE EN LEVANTE
Nog een Maserati-bericht? Ja, nóg een Maserati-bericht. Er is nu eenmaal een heleboel nieuws vrijgekomen uit Modena. Zo is het nu duidelijk wat modeljaar 2021 brengt voor de Ghibli, de Quattroporte en de Levante.
We hopen van harte dat er onder de vaste bezoekers geen mensen zijn met een grondige afkeer van het merk Maserati. Sinds afgelopen dinsdag is dit het negende bericht over het illustere Italiaanse merk, dat rondom de onthulling van de Maserati MC20 een heleboel nieuws wereldkundig maakte.
Na de MC20 kregen we onder meer een inkijkje in de elektrische toekomst van Maserati. Die wordt al heel snel concreet, maar op de nog kortere termijn vinden we een kleine update voor de Levante, de Ghibli en de Quattroporte.
Die update komt niet uit de lucht vallen, want alle nieuwigheden zijn al geïntroduceerd op het razendsnelle Trofeo-trio op basis van dit drietal. In het geval van de Ghibli kreeg ook de (mild-)Hybrid-versie de nieuwe onderdelen al mee.
Trofeo-achterlichten
Officieel was er echter nog niet gezegd dat ook de andere uitvoeringen van deze modellen in aanmerking komen voor de update. In Modena bevestigt Maserati dat dat wel degelijk het geval gaat zijn. De achterlichten zijn het opvallendste deel van deze modeljaarupdate. Bij alle drie de modellen krijgen de lichtunits een andere indeling. De driehoekige ledsignatuur van voorheen wordt daarbij vervangen door een boemerang-vorm, die niet geheel toevallig doet denken aan de 3200 GT uit de jaren negentig. Bovendien zijn de lichtunits als geheel wat donkerder dan voorheen.
Een andere uiterlijke wijziging is in de grille te vinden. De verticale spijlen zijn bij auto’s van modeljaar 2020 nog enigszins afgerond, maar volgen voor editie 2021 de door de Trofeo uitgezette lijnen. Dat betekent dat iedere spijl wat strakker wordt, met een opstaand randje rondom. In tegenstelling tot de Trofeo-versie wordt het geheel niet per definitie in zwart afgewerkt, maar is chroom hier het uitgangspunt.
App
Bovendien krijgen alle drie de modellen de beschikking over het nieuwe MIA-infotainmentsysteem. Bij de Quattroporte en de Ghibli is dat gekoppeld aan een 10,25-inch scherm, terwijl de Levante z’n iets kleinere scherm mag houden. Iedere Maserati is vanaf nu ook ‘connected’, wat concreet onder meer betekent dat eigenaren hun auto in de gaten kunnen houden via de Maserati Connect-app.
Overigens wacht de Levante volgend jaar nog een kleine wijziging. De SUV krijgt dan de beschikking over de Mild-Hybrid-aandrijflijn die onlangs in de Ghibli werd gelanceerd. Een tweeliter, viercilinder benzinemotor werkt in deze auto’s samen met een kleine elektromotor 330 pk op.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk BerichtenEcht prachtige wagen?
Echt mooi klassiek model...
Hoe zit het qua entertainment? Valt de bediening mee ivm jou A?
Rijdt ook fijn moet ik toegeven. Voor mij was het toch een verrassing om de eerste keer in mijn leven met een niet rammelende Italiaanse auto onderweg te zijn. Hoewel mijn Delta in den beginne ook nog meeviel op dat gebied. Ik mag hopen dat deze toch van een ander niveau gaat zijn
Ik heb enkel zijn gsm gekoppeld, ben verder niet met het infotainmentsysteem bezig geweest. Koppelen ging vlotjes en de geluidskwaliteit van de muziek viel ook goed mee. Ik wacht op een langere rit binnenkort.
Ik kan dat dus nog niet vergelijken met mijn A-tje, hoewel de bediening van het Mbux systeem subliem is, zolang je de stembediening niet gebruikt tenminste.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
- Likes 1
Comment
-
Nu begin ik ook nog Maserati's te fotograferen. Dacht onlangs dat ik een Quattroporte ontdekt had, bleek verdorie een Ghibli te zijn. Ik ben blijkbaar nog niet thuis in het merk. Dan zeggen ze dat Mercedessen, Audi's en BMW's allemaal op elkaar lijken
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk BerichtenZalig exemplaar!
Nog eentje dan
Maserati Mistral 4000 LDH (1966)
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
Comment