Mededeling
Collapse
No announcement yet.
MASERATI Lovers
Collapse
X
-
MASERATI MCXTREMA: EXTREEM SPEELGOED MET 730 PK STERKE V6
SPIJKERHARD
Klotst het geld je tegen de plinten en heb je geen flauw idee meer wat je met je centen aan moet? Overweeg dat eens contact te zoeken met Maserati. De Italianen leveren maar wat graag een van de 62 exemplaren van de Maserati MCXtrema bij je af.
De speciaal voor ultieme pret op het circuit bedoelde Maserati die zijn leven vorig jaar digitaal als Project24 begon is nu helemaal af. De overgang van virtueel naar tastbaar gaat hand in hand met een naamwijziging. De extreme Maserati heet nu namelijk MCXtrema, maar is net als de Project24 op de MC20 gebaseerd.
Hoewel je vooral in het middendeel van Maserati's circuitspeeltje de MC20 misschien nog herkent, zijn de voor- en achterzijde totaal anders en met name veel hoekiger vormgegeven. De hoge voorschermen zijn volgens Maserati een knipoog naar de ook wel 'Birdcage' genoemde Tipo 61 uit 1959. Ook opvallend zijn de achterlichten. Die zijn opgebouwd uit drie horizontale delen en verwijzen naar de Drietand in het embleem van Maserati.
De met uitbundig spoilerwerk en een heftige diffuser overladen Maserati MCXtrema heeft net als de MC20 de Nettuno V6 achter de voorstoelen liggen, al is die zescilinder dankzij twee nieuwe turbo's 110 pk krachtiger dan het exemplaar in de MC20. Het vermogen: 730 pk en 730 Nm. Schakelen gaat met een sequentiële zesbak.
Maserati MCXtrema: ook vanbinnen op circuitgebruik gericht.
De 5,2 meter lange en slechts zo'n 1.300 kilo wegende MCXtrema heeft uiterst kaal interieur dat plek biedt aan enkel de bestuurder. Althans, in de basis. Een bijrijdersstoel is namelijk optioneel wel verkrijgbaar. Elk exemplaar wordt afgestemd op de koper. Zo wordt onder meer de positionering van het stuurwiel en de pedalen aangepast op de bestuurder. Hou daar dus rekening mee mocht je ooit een gebruikt exemplaar op de kop tikken. De MCXtrema heeft geen regulier dashboard maar in plaats daarvan een rechthoekig stuurwiel met erin een display waarop de belangrijkste informatie wordt getoverd. De bestuurder wordt omringd door interessant ogende knoppeneilanden. Zespuntsgordels en een rolkooi zijn altijd van de partij, evenals een brandblusser. Airco is overigens ook aanwezig, dus op het circuit zweet je jezelf niet drijfnat je Maserati uit.
Maserati gaat slechts 62 exemplaren van de MCXtrema produceren. Het is puur een op circuitgebruik gericht model en dat betekent dat -ie niet voor straatgebruik is gehomologeerd. Wat de MCXtrema's kosten geeft Maserati niet vrij.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenDie boemerang lichten hadden ze moeten behouden. Maar dat was blijkbaar niet toegelaten in de US of A.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Comment
-
Ik dacht dat hier in Italië mij de Ferrari's, Lambo's en Maserati's om de oren gingen vliegen, niet dus! Deze Ghibli is na 10 dagen zowat het strafste dat ik gezien heb
Italianen Vroeger reden ze je met Vespa's van de weg, tegenwoordig met speedpedelecs waarmee ze met zo weinig mogelijk te trappen en zonder helm halsbrekende toeren uithalen
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
Comment