Mededeling

Collapse
No announcement yet.

I love M's

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts




  • Comment


    • Comment


      • Die laatste foto is knap. Vertelt een verhaal van ochtendknallen in de bergen

        Comment


        • Comment


          • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • Wit is best een knappe kleur, maar ik zou het nooit meer nemen op een auto. de minste steenslag en je ziet het erop.
              BMW X5 45e

              Comment


              • 2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
                2009 - Yamaha R1 Model 2008

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                  Wit is best een knappe kleur, maar ik zou het nooit meer nemen op een auto. de minste steenslag en je ziet het erop.
                  en zwart is ook een bitch, wordt snel vuil
                  2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                  2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                  2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk Berichten
                    en zwart is ook een bitch, wordt snel vuil
                    Op zo'n moment ben ik blij dat ik een grijze heb om mee rond te toeren maar dat weerhoudt mij niet om hem vuil te houden ja kefkie, op de uwe zie je alles echt snel. Toen we die plastidip aan het proberen waren, viel het echt direct op. Elk klein stipje vuil ofzo.

                    Verstuurd van mijn GT-I9001 met Tapatalk

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk Berichten
                      en zwart is ook een bitch, wordt snel vuil
                      Dus beter geen van deze twee kleuren en zijn net die twee die ik overweeg

                      Comment










                      • Comment




                        • “Don’t judge a book by its cover” is an expression we’ve all been warned of at some point in our lives, however it may have applied.
                          While most of us were told this at a young age, it still holds true no matter how much time passes.
                          Those of you familiar with the E9X platform know of its naturally aspirated, high revving V8 engine making over 400 horsepower.
                          At first glance you can tell this thing is serious.
                          It’s lowered on RD springs with Volk TE37-SL’s and an Akrapovic exhaust.
                          With the addition of a few little aesthetic BMW Performance pieces it’s evident that this has been modified, but it’s not until you get in the car that you know this thing means business.






                          It didn’t take long for Izzy to become bored with the stock power.
                          He decided it was time to reach out to AJ and Roman of ESS Tuning to install their supercharger kit in no other color than yellow to pop off of the Interlagos Blue.
                          Undoubtedly this was making plenty of power, but still he was not pleased.
                          Realizing that bolt-ons had their limitations he and his friend, one of the top technicians at BMW NA – Corry Prime, brainstormed where to go next. Their solution? – build the block.





                          From there he began to piece together the internals needed to accomplish what he was after.
                          That laundry list went something like this: Custom 10:01 Mahle pistons that would accommodate 18psi, custom fuel rails, Carrillo rods, GT4 water pump, motorsport rod and main bearings,
                          and head gasket as well as custom valve springs.
                          The heads were stress tested for cracks, cleaned and new valve seals were installed.
                          Izzy got the block tested and honed by Dinan and all of the rotating assembly was balanced and blue printed by Michael Rouser at L&M Machine shop in Pennsylvania.
                          Once they began assembly, which by the way was done in one weekend, they realized they needed a more efficient way to feed more fuel to this monster.
                          They corrected the issue with custom fuel delivery system and bigger injectors.





                          Being that this is his daily driver, he wanted it to remain civil both inside and out.
                          The Challenge X-pipe was modified with 4 resonators to keep a distinct and aggressive sound when he wants to open it up.
                          The flat bottomed BMW Performance steering wheel and matching black alcantara interior trim both tie the yellow from the manifold into the car tastefully.
                          His P3 gauge is also seamlessly integrated in the air vent as to not cause any unnecessary attention.
                          The oem+ interior is completed with an illuminated F10 M5 shift knob.
                          Last edited by ; 21/12/2012, 00:04.

                          Comment










                          • I’m sorry, did I say civil? Last time he checked he was making 648whp, but will be going back in soon for another dyno run and is expecting more power with a few tweaks.
                            He can keep up with the best super cars out there and fit 3 other people comfortably while doing it.
                            If you do happen to catch Izzy on the road in Connecticut be mindful of this metaphor and don’t underestimate what his sedan can do.




                            Ultimate Klasse | Islam Gohar

                            Words & Photos by Matt Petrie
                            Last edited by ; 21/12/2012, 00:05.

                            Comment


                            • zeer mooi, maar vind deze velgen meer iets voor de japanse scene

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door voodoo077 Bekijk Berichten
                                Dus beter geen van deze twee kleuren en zijn net die twee die ik overweeg
                                hangt er vanaf voor welke wagen. Bij een witte zie je gewoon veel steenslag, maar krassen zie je er minder op tegen over een zwarte.

                                Ik zou oranje nemen zoals die M3 een paar posts terug
                                BMW X5 45e

                                Comment


                                • Comment


                                  • Die blauwe E90 M: handig toch zo'n meter onder de motorkap. Daar heb je echt superveel aan als je aan het rijden bent. En het is niet omdat je nog een pot gele verf over hebt dat je willekeurig onderdelen moet gaan bekladden. Voor de rest wel ok, al hoeft die compressor zeker niet. Van een M-motor blijf je af wat betreft drukvulling.

                                    Comment


                                    • Allez gast, dat is toch ideaal om aan de toog te vertellen: Ja er zit een metertje onder de motorkap, voor als er iets mis is aan de motor, dan kan ik dat sneller vaststellen!

                                      Comment


                                      • Comment


                                        • a few summers ago i helped my uncle restore his E30 M3, watch it shine on with its new livery.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X