Mededeling

Collapse
No announcement yet.

I love M's

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Comment

Ja, sinds een tijdje ben ik fan van de BMW M3. Het probleem is alleen dat de M3 van oudsher niet als compacte station wordt geleverd, een carrosserievariant waar ik ook fan van ben aangezien ik nogal eens wat zooi te verslepen heb. Gelukkig zijn er mensen die the best of two worlds willen samenbrengen! […]

DIK

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk Berichten

Subliem

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk Berichten

Koopje!
          http://cgi.ebay.co.uk/BMW-M5-ELEKTA-...ht_1090wt_1141

Comment

Een koopje is dat niet, maar 't is wel een prachtige versie. En één van de laatste, met 6-bak en de 18" gesmede Parallel Stylings. De kleur en 't interieur is persoonlijk, ik vind 't knap maar er zullen er waarschijnlijk veel meer zijn die liever een sportief blauwe met een zwart interieur zouden verkiezen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
              Een koopje is dat niet, maar 't is wel een prachtige versie. En één van de laatste, met 6-bak en de 18" gesmede Parallel Stylings. De kleur en 't interieur is persoonlijk, ik vind 't knap maar er zullen er waarschijnlijk veel meer zijn die liever een sportief blauwe met een zwart interieur zouden verkiezen.
              Een deftige M5 touring gaat veel meer als je suche.mobile.de bekijkt.

Comment

Neen, voor een deftige touring wordt alvast online meer geld voor gevraagd... dat is iets anders dan de prijs waarvoor 'ie uiteindelijk weggaat.

Forget it dat een deftige E34 M5 touring vandaag de dag 15k-20k EUR moet kosten. Als je dat betaalt heb je 1/3e tot 1/2e teveel betaald. Een normaal deftige E34 touring (zoals bovenstaande) is vandaag iets rond de 10k waard (12k als 'ie onderhoud en verslijtstukken nieuw heeft, of een zeldzamere versie is, b.v. een 3.8 met 6-bak), enkel de echt "mint" exemplaren zijn meer waard.

't Is wel zo dat de prijzen in de UK doorgaans lager liggen dan hier, yep.

Comment

Following this thread, I came across some more speculation on the engine powering the next generation M3, called the F3x M3. In the past, SCOTT has mentioned that the N55 TwinPower inline 6 would be used as the base engine. No firm news yet, but here's some information on what BMW M is working on to turn the N55 into a real M engine.

First of all, it's my understanding that BMW M is still considering several engines or rather engine layouts for the next M3, so I can't tell whether this particular engine will actually make it into production, only that this is one possible layout they're looking into:

ENGINE / TRANSMISSION:

This engine -- let's call it S55 -- underwent heavy modifications to meet the prospective output of 450 HP:

- The displacement will be increased from 3.0l to 3.5l. We've had a discussion on this possibility earlier here, and came to the conclusion it wasn't possible based on the N55's cylinder spacing. What we didn't know back then is that BMW wouldn't touch the N55's bore, but implement this increase solely by adding stroke. In other words, crank and heads will be different from the N55.

- Furthermore, the S55 will have a new turbo layout. There's no word yet on the exact layout other than it will be aspirated by the help of three turbos. BMW followed a similar approach with the N63 V8 engine on its way to become the S63 engine powering the X5/6 M and soon the M5/6 models. The N63's two individual turbo chargers (each taking care of one bank of the V) were replaced with two twinscroll turbo chargers, and thus the amount of individual scrolls has been doubled. As some have suggested already, this approach can't feasibly be replicated on an inline 6 engine (or any 6 cylinder). There is no easy way to split the exhaust pulses of 6 cylinders into 4 turbo scrolls. Instead, three turbo scrolls were found to be the right solution. Whether that means one additional turbo to the existing twinscroll turbo of the N55 or three individual (single scroll) turbos, or even one tri-scroll turbo remains to be seen. Personally, I'd expect three individual turbos because that would allow for rather small chargers with a low inertia.

As of now, it sounds like the next M3 will only be available with a seven speed DCT transmission. No 6MT! Also, as things look now, there will be an F30 M3 sedan complementing the F32 M3 coupe and the F33 M3 convertible again.

We brought you the news of the X3 M reaching its mature phase of development last week. Now we can add the first, yet most important, fact about this car: It will basically share the engine with the F3x M3. In other words, BMW would choose the same route as with the X5/6M and let an early version of the S55 engine debut in the X3 M.

E90/E92 M3:

Finally, here's a heads-up for everybody disdaining BMW M's decision to turn away from high-revving, naturally aspirated, engines: You better be quick to put in your order for an E9x M3. The rumor has it that the E9x M3 ends production in 2011, including the E92 and E93 M3.

Bron: m3post.com

Comment

Geen manueel meer

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xxx Bekijk Berichten
                      Geen manueel meer
                      Maar wel terug een zescilinder ls ik het goed begrijp?

Comment

M3 zonder manuele bak zou een beetje belachelijk zijn

aan de andere kant deden ze toch ook met de CSL

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door J3nkins Bekijk Berichten
                          Maar wel terug een zescilinder ls ik het goed begrijp?
                          Jep dat had ik al gelezen.. Vooral voor het verbruik naar beneden te krijgen zeiden ze.

Comment

Neen, voor een deftige touring wordt alvast online meer geld voor gevraagd... dat is iets anders dan de prijs waarvoor 'ie uiteindelijk weggaat.

Forget it dat een deftige E34 M5 touring vandaag de dag 15k-20k EUR moet kosten. Als je dat betaalt heb je 1/3e tot 1/2e teveel betaald. Een normaal deftige E34 touring (zoals bovenstaande) is vandaag iets rond de 10k waard (12k als 'ie onderhoud en verslijtstukken nieuw heeft, of een zeldzamere versie is, b.v. een 3.8 met 6-bak), enkel de echt "mint" exemplaren zijn meer waard.

't Is wel zo dat de prijzen in de UK doorgaans lager liggen dan hier, yep.
                            E34 M5 touring is altijd 3.8 / 6 bak dacht ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                              E34 M5 touring is altijd 3.8 / 6 bak dacht ik.
                              Toch niet. Wel altijd de 3.8 met 340pk, dar klopt. Maar de "Evolutions" met de 6-versnellingsbak, de standaard EDC, de grotere remmen en de 18" gesmede M Parallel standaard kwam er pas (samen met de berline) ergens in 1994.

Comment

Toch niet. Wel altijd de 3.8 met 340pk, dar klopt. Maar de "Evolutions" met de 6-versnellingsbak, de standaard EDC, de grotere remmen en de 18" gesmede M Parallel standaard kwam er pas (samen met de berline) ergens in 1994.
                                gTa > Carbase

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                                  gTa > Carbase
                                  Het is bijna freaky

Nee, wat zeg ik, het IS freaky

Ik ken goed mijn kleurkes en de modellen van BMW, maar daar blijft het ook bij. gTa Zijn kennis is bewonderenswaardig, je kan het wel leren, je moet het nog blijven onthouden ook. En onderhouden ! Want sowieso verlies je een deel van die kennis. Nog eens, hoedje af !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk Berichten
                                    Het is bijna freaky

Nee, wat zeg ik, het IS freaky

Ik ken goed mijn kleurkes en de modellen van BMW, maar daar blijft het ook bij. gTa Zijn kennis is bewonderenswaardig, je kan het wel leren, je moet het nog blijven onthouden ook. En onderhouden ! Want sowieso verlies je een deel van die kennis. Nog eens, hoedje af !
                                    Absoluut. Wanneer ik zo'n vraag stel weet ik dat ik gecorrigeerd word, maar daar doe ik het voor. Dan leer ik weer iets bij

Comment

Pffff 't is freaky ja. Da's enkel voor de periode 1990-2004 ongeveer, hoor, daarna is dat ferm verminderd (ik volg dat nu niet meer zo). Was ook de tijd dat ik karren importeerde, en dan moet je 't wel weten natuurlijk, zeker omdat dat den tijd was dat er nog (bijna) geen internet was en je alle info in je kop moest hebben als je ergens op een donkere winteravond op 600 km van huis met ne pak van ne centimeter BEF-briefkes in uwe binnenzak op een tweedehands BMW stond te gapen bij garage Hüppeldetürk...

Comment

Pffff 't is freaky ja. Da's enkel voor de periode 1990-2004 ongeveer, hoor, daarna is dat ferm verminderd (ik volg dat nu niet meer zo). Was ook de tijd dat ik karren importeerde, en dan moet je 't wel weten natuurlijk, zeker omdat dat den tijd was dat er nog (bijna) geen internet was en je alle info in je kop moest hebben als je ergens op een donkere winteravond op 600 km van huis met ne pak van ne centimeter BEF-briefkes in uwe binnenzak op een tweedehands BMW stond te gapen bij garage Hüppeldetürk...
                                        Da's toch niet om over beschaamd te zijn. Integendeel. Ik vind het eerder getuigen van een ontzettend goed geheugen. Als ik merk hoeveel ik soms kwijt geraak van gegevens, op medisch vlak...Af en toe moet ik de boeken er nog eens bijhalen.

Maar ik kan me wel inbeelden dat je in die import-tijd echt wel veel geleerd hebt. Dat je elke brochure van een BMW-model van binnen en van buiten kende. Net zoals ik die van de huidige 3 serie bijna heb kapot gebladerd

Mis je die periode eigenlijk niet ? Los van het feit dat het nu financieel een gans andere situatie is en dat er via internet een andere wereld is ontstaan binnen de okkaziemarkt.

Comment

• @ Zolder vorige week, D-F.com was goed vertegenwoordigd

Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                                          Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

Working...
                                          X