Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Zelf ook ooit vergelijkende testrit kunnen doen met o.a. een 997 turbo en een M6 bij de deelnemers, en toen was de M6 niet opgewassen tegen de turbo. 't Verschil was niet zo groot (meestal vanaf 80 à 100 per uur tot 220 en meer), maar constant en de Porsche was steevast de snellere. Erger wordt het als je met de BMW niet in de juiste versnelling zit, dan verlies je meteen een hele hap. Bij de Porsche is dat niet zo erg, omdat 'ie met al z'n drukgevoede koppel vergevingsgezinder is. De Porsche voelt daardoor ook een pak sneller aan, de M6 is eerder bruut en geeft duidelijk 't gevoel van noodzakelijkerwijs in z'n (nogal smalle) optimale bereik gereden te moeten worden, terwijl de Porsche eerder effortless de rest een neus draait, maakt niet uit welke versnelling je in zit.
Hoe zit het nu met de betrouwbaarheid van die V10 blokken? Daarstraks bij mijn Benz mechanieker een M6 zien staan met een open hart operatie... de cilinderkoppen waren eraf. (ben vergeten te vragen waarom )
Comment