Mededeling

Collapse
No announcement yet.

I love M's

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
    Ik denk wel dat dit een betere match is dan dat fragiel lichtgewicht. Al zal ik dat stuurgevoel en niveau van communicatie altijd blijven missen en zoeken...
    Rij is mee met Jerain's M3, echt! Die kar ligt naar mijn normaal super strak.
    Top mounts opwisselen of extra camber door camberplates geeft al een wereld van verschil, qua stuurgevoel althans.
    Ik had ook de indruk dat mijn kar na PSS9 en top mounts omgewisseld, super strak lag. Maar als je foto's bekijkt van on track, helt 'ie en rolt 'ie nog hard.
    En dan vergelijk je eens met Jerain's M3, een wereld van verschil door die dikkere ARB's!

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door STA911 Bekijk Berichten
      Rij is mee met Jerain's M3, echt! Die kar ligt naar mijn normaal super strak.
      Top mounts opwisselen of extra camber door camberplates geeft al een wereld van verschil, qua stuurgevoel althans.
      Ik had ook de indruk dat mijn kar na PSS9 en top mounts omgewisseld, super strak lag. Maar als je foto's bekijkt van on track, helt 'ie en rolt 'ie nog hard.
      En dan vergelijk je eens met Jerain's M3, een wereld van verschil door die dikkere ARB's!
      Thx! Nu met de powerflex rubbers en de rolbeugel is dat nog strakker.

      Als ik me niet vergis heeft porker al ARB's? Scheelt al wat maar nog niet zoveel als meerdere mods natuurlijk. Het interieur strippen is ook nodig voor het lichtere gevoel van rijden, als ook zoveel mogelijk gewicht in de neus weghalen.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door STA911 Bekijk Berichten
        Rij is mee met Jerain's M3, echt! Die kar ligt naar mijn normaal super strak.
        Top mounts opwisselen of extra camber door camberplates geeft al een wereld van verschil, qua stuurgevoel althans.
        Ik had ook de indruk dat mijn kar na PSS9 en top mounts omgewisseld, super strak lag. Maar als je foto's bekijkt van on track, helt 'ie en rolt 'ie nog hard.
        En dan vergelijk je eens met Jerain's M3, een wereld van verschil door die dikkere ARB's!
        Dat heb ik zelf ook allemaal hé. Omgewisselde 3.2 top mounts komen er eind januari op.

        Verschil met Jerain's zal vooral het gewicht zijn. Hoeveel negatief camber heb jij met die top mounts?

        Comment


        • Ik heb PSS9 clubsport met uniballs en camberplates die zo gemonteerd zijn dat ik bij meer camber ook automatisch meer caster krijg wat weer beter is voor de rechtuitstabiliteit. Dat heb je bij het wisselen van de topmounts dus niet denk ik...

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Jerain Bekijk Berichten
            Thx! Nu met de powerflex rubbers en de rolbeugel is dat nog strakker.

            Als ik me niet vergis heeft porker al ARB's? Scheelt al wat maar nog niet zoveel als meerdere mods natuurlijk. Het interieur strippen is ook nodig voor het lichtere gevoel van rijden, als ook zoveel mogelijk gewicht in de neus weghalen.
            Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
            Dat heb ik zelf ook allemaal hé. Omgewisselde 3.2 top mounts komen er eind januari op.

            Verschil met Jerain's zal vooral het gewicht zijn. Hoeveel negatief camber heb jij met die top mounts?
            Natuurlijk heb jij ook ARB's
            Maar zijn die dikker dan standaard bedoel ik?
            Gewicht zal idd zeker schelen, zeker on track. Met die omgewisselde top mounts heb je dat directere stuurgevoel ook aan lagere snelheden zonder al te veel gripgrens op te zoeken, heerlijk rijden.
            Hoeveel graden ik nu juist heb kan ik je niet zeggen, maar ik schat rond de anderhalve graad, kan dat?

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Jerain Bekijk Berichten
              Ik heb PSS9 clubsport met uniballs en camberplates die zo gemonteerd zijn dat ik bij meer camber ook automatisch meer caster krijg wat weer beter is voor de rechtuitstabiliteit. Dat heb je bij het wisselen van de topmounts dus niet denk ik...
              Klopt denk ik

              Edith: dat woord "uniballs", op wat slaagt dat juist weer?

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door STA911 Bekijk Berichten
                Natuurlijk heb jij ook ARB's
                Maar zijn die dikker dan standaard bedoel ik?
                Gewicht zal idd zeker schelen, zeker on track. Met die omgewisselde top mounts heb je dat directere stuurgevoel ook aan lagere snelheden zonder al te veel gripgrens op te zoeken, heerlijk rijden.
                Hoeveel graden ik nu juist heb kan ik je niet zeggen, maar ik schat rond de anderhalve graad, kan dat?
                Ik mag het hopen, ik heb H&R verstelbare ARB's. Je zal wel iets meer hebben dan anderhalve graad denk ik, ik sta nu op -1°40".

                @Jerain: Heb jij uniballs?

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door STA911 Bekijk Berichten
                  Klopt denk ik

                  Edith: dat woord "uniballs", op wat slaagt dat juist weer?

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
                    Ik mag het hopen, ik heb H&R verstelbare ARB's. Je zal wel iets meer hebben dan anderhalve graad denk ik, ik sta nu op -1°40".

                    @Jerain: Heb jij uniballs?
                    Als 'ie gemaakt is eens vergelijken he

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
                      En standaard is dat hoe dan?

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
                        Ik mag het hopen, ik heb H&R verstelbare ARB's. Je zal wel iets meer hebben dan anderhalve graad denk ik, ik sta nu op -1°40".

                        @Jerain: Heb jij uniballs?
                        Die heb ik ook. Jij hebt standaard -1,40? Lijkt me onwaarschijnlijk?

                        Ik weet niet juist wat jij op foto laat zien maar de uniballs die ik bedoel zitten bovenop m'n schokdempers. Zou anders zijn dan de meeste kits...

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Jerain Bekijk Berichten
                          Die heb ik ook. Jij hebt standaard -1,40? Lijkt me onwaarschijnlijk?

                          Ik weet niet juist wat jij op foto laat zien maar de uniballs die ik bedoel zitten bovenop m'n schokdempers. Zou anders zijn dan de meeste kits...
                          En da's eigen aan de PSS9 Clubsport? In dat geval zou ik dat ook moeten hebben
                          Of is 't iets extra, bovenop de Clubsport?

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Jerain Bekijk Berichten
                            Die heb ik ook. Jij hebt standaard -1,40? Lijkt me onwaarschijnlijk?

                            Ik weet niet juist wat jij op foto laat zien maar de uniballs die ik bedoel zitten bovenop m'n schokdempers. Zou anders zijn dan de meeste kits...
                            Ik weet niet of dat standaard is maar ik ben eergisteren gaan uitlijnen en ik heb vooraan -1°40" en achteraan -2°14"

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
                              Ik weet niet of dat standaard is maar ik ben eergisteren gaan uitlijnen en ik heb vooraan -1°40" en achteraan -2°14"
                              Ola, -2°14" achteraan lijkt mij veel! Bevordert dat niet 't onderstuur?

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door STA911 Bekijk Berichten
                                En da's eigen aan de PSS9 Clubsport? In dat geval zou ik dat ook moeten hebben
                                Of is 't iets extra, bovenop de Clubsport?
                                Het werkt samen met die camberplates denk ik. Is ipv de rubberen topmounts als ik me niet vergis en dan is er in de camberplates ruimte voorzien. Zou minder speling toelaten en makkelijk te verstellen zijn.
                                Bijgevoegde Bestanden

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door STA911 Bekijk Berichten
                                  Ola, -2°14" achteraan lijkt mij veel! Bevordert dat niet 't onderstuur?
                                  Correct. Achteraan normaal max 1,50. Ik heb toen op ecuyers toen ook met meer dan 2,00 achteraan gereden omdat de bouten voor het verstellen achteraan potvast zaten en ze die enkel konden overdraaien en ik dus niet naar ecuyers zou kunnen. Was toen niet helemaal tevreden van de setup... Ik ga nog veel moeten testen maar dat ga ik in dat VIP weekend proberen...

                                  Ik sta nu op -2,50 vooraan en -1,50 achteraan. Lijkt me het beste om van en naar circuit en op circuit te rijden en ook het caster niet te veel te veranderen. Vooraan een beetje uitspoor en achteraan een beetje toespoor.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door STA911 Bekijk Berichten
                                    Ola, -2°14" achteraan lijkt mij veel! Bevordert dat niet 't onderstuur?
                                    Lijkt mij ook redelijk veel (enfin, nog geen halve graad verschil met 1°50" he), sowieso ga ik opnieuw uitlijnen na die top mounts, dan komt dat wel in orde...

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
                                      Lijkt mij ook redelijk veel (enfin, nog geen halve graad verschil met 1°50" he), sowieso ga ik opnieuw uitlijnen na die top mounts, dan komt dat wel in orde...
                                      Waar laat gij uw karren meestal uitlijnen?

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door STA911 Bekijk Berichten
                                        Waar laat gij uw karren meestal uitlijnen?
                                        Bij Tom in leefdaal. Of met de Speedster bij Verhiest, maar da's verleden tijd...

                                        Comment


                                        • Jerain zijn kar ligt idd strak



                                          Linkervoorwiel heft zijn pootje op.
                                          1991 Mazda MX-5 NA
                                          Professional Photographer - www.facebook.com/DennisNotenPhotography
                                          www.dennisnoten.com - Flickr

                                          Comment

                                          Working...
                                          X