Mededeling

Collapse
No announcement yet.

I love M's

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
    Toch gek hoe snel je "favoriete kant" verandert bij 't RHD driften. De andere kant dan die waar 't stuur staat driften = rond uw A-zuil moeten kijken (allez, soms), en ik vind dat storend. 't Feit dat ik ook liever linksop drift is omdat ik dan (in landen waar je rechts rijdt) de buitenkant bocht hebt, dus verder in de bocht kunt zien en als 't verkeerd gaat (wat meestal in een draaier richting binnenkant bocht resulteert) nog wat marge hebt. Rechtsop driften is voor mij iets minder at ease omdat ge dus binnenkant bocht zit en veel minder ver in de bocht kunt kijken (en rond uwe A-paal moet loeren).
    Toen met de VX veranderde dat op 2-3 sessietjes meteen. Rechtsaf ging me natuurlijker af dan linksop.

    Hebt gij dat ook?
    Nei vraagde mij iet...

    Ik had met de VX een favoriete kant, maar ik herinner mij precies niet meer de welke. Ik denk linksom eigenlijk. Gisteren was het driften in elke richting en het viel op dat ik geen favoriet meer had, alles was welkom...

    Oh en driften per LSD =>

    En maitrise du volant is echt wel aan te raden, kerel kent zijn vak echt goed en de piste is ook leuk, niet te sletig...
    Last edited by ; 21/01/2011, 17:21.

    Comment


    • + YouTube Video
      ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

      Comment


      • Knap, en Jokke is er blijkbaar ook stevig mee weg!

        Comment


        • Bij de 3.0 M3's zijn de velgen voor 7.5 en achter 8.5, banden zijn rondom echter gelijk (235/40/17), nu heb ik gisteren nieuwe semi's laten plaatsen vooraan, en die lijken echt te breed voor die velg. Loopvlak is niet 100% in contact met de weg lijkt mij, is het voor semi's niet beter om vooraan voor 225/45/17 te gaan op een 7.5-velg?

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
            Bij de 3.0 M3's zijn de velgen voor 7.5 en achter 8.5, banden zijn rondom echter gelijk (235/40/17), nu heb ik gisteren nieuwe semi's laten plaatsen vooraan, en die lijken echt te breed voor die velg. Loopvlak is niet 100% in contact met de weg lijkt mij, is het voor semi's niet beter om vooraan voor 225/45/17 te gaan op een 7.5-velg?
            235 past uiteraard goed op een 7.5, alleen hebben semi's een rechter oplopende bandenflank, waardoor 't loopoppervlak iets breder wordt. En dan vind ik 235 op 7.5 te breed eigenlijk...
            Al begin ik te twijfelen nu wat ik steken heb, 't is al zo lang geleden .
            Ik reed vroeger op 225, maar ik denk dat ik nu ook 235 heb steken om wat onderstuur te verminderen.
            Achteraan op 8.5 heb ik ook 235 steken, 245 (wat standaard is op een 3.2 achteraan) lukt niet, dan raak ik de kassen met de verlaging.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
              Bij de 3.0 M3's zijn de velgen voor 7.5 en achter 8.5, banden zijn rondom echter gelijk (235/40/17), nu heb ik gisteren nieuwe semi's laten plaatsen vooraan, en die lijken echt te breed voor die velg. Loopvlak is niet 100% in contact met de weg lijkt mij, is het voor semi's niet beter om vooraan voor 225/45/17 te gaan op een 7.5-velg?
              Volgens mij klopt dat niet. Ik dacht dat de E36 M3 3.0 rondom op 235 banden en 7.5 velgen stond (ook achteraan). De 3.2 vooraan 225 op een 7.5, achteraan 245 op een 8.5.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
                Bij de 3.0 M3's zijn de velgen voor 7.5 en achter 8.5, banden zijn rondom echter gelijk (235/40/17), nu heb ik gisteren nieuwe semi's laten plaatsen vooraan, en die lijken echt te breed voor die velg. Loopvlak is niet 100% in contact met de weg lijkt mij, is het voor semi's niet beter om vooraan voor 225/45/17 te gaan op een 7.5-velg?
                Juiste maten zijn:
                Vooraan: 225/45/17
                Achteraan: 245/40/17

                bron: http://felgenkatalog.auto-treff.com/

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                  Volgens mij klopt dat niet. Ik dacht dat de E36 M3 3.0 rondom op 235 banden en 7.5 velgen stond (ook achteraan). De 3.2 vooraan 225 op een 7.5, achteraan 245 op een 8.5.
                  Oorspronkelijk geplaatst door Mayonaise Bekijk Berichten
                  Juiste maten zijn:
                  Vooraan: 225/45/17
                  Achteraan: 245/40/17

                  bron: http://felgenkatalog.auto-treff.com/
                  Een GT staat alleszins op 7.5 en 8.5 velgen en 235 banden rondom. 100% zeker.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Mayonaise Bekijk Berichten
                    Juiste maten zijn:
                    Vooraan: 225/45/17
                    Achteraan: 245/40/17

                    bron: http://felgenkatalog.auto-treff.com/
                    De maten opgegeven in de deurstijl van m'n auto zijn 235/40/17 rondom...

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                      Volgens mij klopt dat niet. Ik dacht dat de E36 M3 3.0 rondom op 235 banden en 7.5 velgen stond (ook achteraan). De 3.2 vooraan 225 op een 7.5, achteraan 245 op een 8.5.
                      Dat klopt ook, met uitzondering van de 3.0 GT. Heeft een breedset, maar staat rondom op 235's....

                      Oorspronkelijk geplaatst door Mayonaise Bekijk Berichten
                      Juiste maten zijn:
                      Vooraan: 225/45/17
                      Achteraan: 245/40/17

                      bron: http://felgenkatalog.auto-treff.com/
                      Enkel voor de 3.2, niet voor de 3.0 GT.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
                      Een GT staat alleszins op 7.5 en 8.5 velgen en 235 banden rondom. 100% zeker.
                      Correct!

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
                        De maten opgegeven in de deurstijl van m'n auto zijn 235/40/17 rondom...
                        Ooops

                        Comment


                        • Maar ik kan er dus wel inkomen dat voor semi-slicks 235 niet ideaal is op 7.5-velgen...

                          Comment


                          • BMW zal bij het ontwerp van de 3.2 de fouten van de 3.0 weg gewerkt hebben.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Mayonaise Bekijk Berichten
                              BMW zal bij het ontwerp van de 3.2 de fouten van de 3.0 weg gewerkt hebben.
                              Als overstuur een fout is, ja!

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
                                Maar ik kan er dus wel inkomen dat voor semi-slicks 235 niet ideaal is op 7.5-velgen...
                                It all depends.... Niet ideaal in de zin: 't is te breed omdat OEM maar 225 is, zeer zeker niet.
                                Het kan wat onderstuur wegwerken. Meer 't onafgeveerd gewicht wordt groter...
                                Als je kar echt super laag hangt, kan dat ook voor wat problemen zorgen.
                                Maar ik vond het zeker niet slecht rijden, minder ondersturend dan met de 225's...

                                Om te zeggen dat het niet ideaal is, ik zou het niet zo verwoorden...

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Mayonaise Bekijk Berichten
                                  BMW zal bij het ontwerp van de 3.2 de fouten van de 3.0 weg gewerkt hebben.
                                  Au contraire.... Ze hebben de 3.2 te braaf gemaakt. Net omdat de 3.0 op standaard 235 rubber een meer oversturend karakter had dan gewild, hebben ze de evolutie (de 3.2) vooraan op smaller rubber gelegd (225), om de kar een iets meer ondersturend karakter te geven, jammerlijk genoeg. En kleffers achteraan voor meer grip....

                                  Comment


                                  • 2de oops van de dag.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door STA911 Bekijk Berichten
                                      It all depends.... Niet ideaal in de zin: 't is te breed omdat OEM maar 225 is, zeer zeker niet.
                                      Het kan wat onderstuur wegwerken. Meer 't onafgeveerd gewicht wordt groter...
                                      Als je kar echt super laag hangt, kan dat ook voor wat problemen zorgen.
                                      Maar ik vond het zeker niet slecht rijden, minder ondersturend dan met de 225's...

                                      Om te zeggen dat het niet ideaal is, ik zou het niet zo verwoorden...
                                      Ik bedoel niet ideaal qua plaatsgebrek...

                                      Een brede semi + spacer, dan wordt 't wel krap in die wielkas..

                                      Ach, nog wat camber!

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
                                        Ik bedoel niet ideaal qua plaatsgebrek...

                                        Een brede semi + spacer, dan wordt 't wel krap in die wielkas..

                                        Ach, nog wat camber!

                                        Een brede semi + 12mm spacer en topmounts omgewisseld (dus extra negatief camber) geeft geen problemen

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door STA911 Bekijk Berichten
                                          Een brede semi + 12mm spacer en topmounts omgewisseld (dus extra negatief camber) geeft geen problemen
                                          Ik heb 20mm spacer en mogelijk iets lager, maar ik heb die topmounts nog niet, komt wel in orde!

                                          Comment

                                          Working...
                                          X