Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ok, dát is geschift vet. Hetgeen ik tegen after market uitlaten heb is dat je nooit meer ongemerkt ergens rond kan rijden. Met dit systeem dus wel. Me wants.
Toch gek om te zien dat die BMW met drukvoeding (maar nog altijd een pak minder vermogen en koppel) plotseling kaas met gaatjes maakt van die gechiptunede (en geschift snelle) RS6. Een nadeel van 4WD dat hierbij weer duidelijk wordt.
Dat nadeel wordt natuurlijk een gigantisch voordeel als er gesprint wordt vanuit stilstand.
Ook al. Maar dat is ook deels aan die 4WD te wijten, uiteraard. Die RS6 is gewoon een gigantisch zware auto, las je ook vaak in de rijtetst dat 'm dat parten speelde. Maar grotere interne verliezen en een hoger gewicht, dat zal wel zijn wat 'm nekt, daar. Iemand die genoeg gegevens heeft om pk/gewicht verhouding uit te rekenen?
Als je dan dit ziet (vergeleken met de vorige video):
Nu een M3 met manuele bak en ESS supercharger, dus zelfs vermogen e.d. maar geen DKG ... wat een verschil. Die nieuwe gerobotiseerde tweekoppelingsbakken zijn zo'n gigantische sprong voorwaarts inzake prestaties!
Nu een M3 met manuele bak en ESS supercharger, dus zelfs vermogen e.d. maar geen DKG ... wat een verschil. Die nieuwe gerobotiseerde tweekoppelingsbakken zijn zo'n gigantische sprong voorwaarts inzake prestaties!
Niet normaal hé, ik vraag mij af hoe een Corvette ZR1 zou presteren moest die een DSG-bak hebben. (en AWD )
Al is het DSG voordeel nauwelijks nog aanwezig op echt hoge snelheden. De vernieuwde GT-R is sneller op de 1/4 mile dan een Z06, maar de Z06 heeft wel een hogere trapspeed wat indiceert dat op hogere snelheid de GT-R het zal moeten afleggen. Idem nieuwe Porsche Turbo PDK.
Niet normaal hé, ik vraag mij af hoe een Corvette ZR1 zou presteren moest die een DSG-bak hebben. (en AWD )
Dat wil ik ook wel eens zien . Die C6 zr1 is een gewoon een beest
Een ondergewaardeerde auto die de laatste tijd serieus omhoog is geklommen op m'n verlanglijstje
Niet normaal hé, ik vraag mij af hoe een Corvette ZR1 zou presteren moest die een DSG-bak hebben. (en AWD )
Al is het DSG voordeel nauwelijks nog aanwezig op echt hoge snelheden. De vernieuwde GT-R is sneller op de 1/4 mile dan een Z06, maar de Z06 heeft wel een hogere trapspeed wat indiceert dat op hogere snelheid de GT-R het zal moeten afleggen. Idem nieuwe Porsche Turbo PDK.
Is jouw cijferboekjeswereld niet een beetje ingestort nu bleek dat Ferrari (en mogelijks andere constructeurs) foefelen met hun wagens om zo de cijfertjes bij testen wat op te fleuren?
Is jouw cijferboekjeswereld niet een beetje ingestort nu bleek dat Ferrari (en mogelijks andere constructeurs) foefelen met hun wagens om zo de cijfertjes bij testen wat op te fleuren?
Alsof Ferrari de enige is die dat doet. Is toch al vaker in 't nieuws geweest? Volkswagen die in Duitsland (hard) gechipte karren op tests stuurde, BMW hetzelfde, Benz AMG kompressors die tot 70pk meer hadden dan op papier, enzovoort.
Is jouw cijferboekjeswereld niet een beetje ingestort nu bleek dat Ferrari (en mogelijks andere constructeurs) foefelen met hun wagens om zo de cijfertjes bij testen wat op te fleuren?
Haha
Ik focus mij trouwens toch bijna uitsluitend op real-life sprintjes en circuittijden, en daar zag je al dat Ferrari het minder goed deed als in de officiële tests.
Zo nieuw is dat niet, zoals Gilles ook al aanhaalt.
Den besten op dat vlak vond ik, al weet ik 't niet meer allemaal exact van buiten, de test van BMW 320d vs Passat 1.9 TDI vs Audi A4 1.9 TDI vs. C 220 CDI, eind vorig decennium, in een Duits boekske. Die dingen gingen als de weerlicht (naar toendertijdse maatstaven). Test was aangekondigd en de constructeurs wisten dus dat die eraan kwam. Karren waren allemaal zo hard gechipt dat ze even snel of sneller waren dan hun eerder getestte broers met dikkere motoren (330d, 2.5 V6 TDI). Dacht dat de 1.9 TDI's toen ipv 110 of 115pk (of 130, weet al niet meer) rond de 160 draaiden, en de BMW liet 170pk optekenen. Twee edities erna een artikel over "vreemde afwijkingen inzake vermgen" in hetzelfde boekske, met (deels) dezelfde auto's (te zien aan de nummerplaat).
Den besten op dat vlak vond ik, al weet ik 't niet meer allemaal exact van buiten, de test van BMW 320d vs Passat 1.9 TDI vs Audi A4 1.9 TDI vs. C 220 CDI, eind vorig decennium, in een Duits boekske. Die dingen gingen als de weerlicht (naar toendertijdse maatstaven). Test was aangekondigd en de constructeurs wisten dus dat die eraan kwam. Karren waren allemaal zo hard gechipt dat ze even snel of sneller waren dan hun eerder getestte broers met dikkere motoren (330d, 2.5 V6 TDI). Dacht dat de 1.9 TDI's toen ipv 110 of 115pk (of 130, weet al niet meer) rond de 160 draaiden, en de BMW liet 170pk optekenen. Twee edities erna een artikel over "vreemde afwijkingen inzake vermgen" in hetzelfde boekske, met (deels) dezelfde auto's (te zien aan de nummerplaat).
Zou ik in het optrekken meekunnen met een standaard RS6 Avant?
Met BMW 335d, 340 pk, 650 Nm
Comment