Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
nu even iets anders kan iemand mij zeggen of het koetswerk van de F10 M5 breder is dan de gewone
F10 ?? Zou graag tegen de zomer de originele M5 velgen (19') monteren en achteraan is dan 10'
zou dat lukken ??
Hoeveel bedraagt het onderhoud per jaar voor een e46 M3 eigenlijk per jaar? (puur onderhoudskosten, geen benzineverbruik)
En als je dit zou vergelijken met een 335i/d, hoeveel is dit voor deze modellen?
nu even iets anders kan iemand mij zeggen of het koetswerk van de F10 M5 breder is dan de gewone
F10 ?? Zou graag tegen de zomer de originele M5 velgen (19') monteren en achteraan is dan 10'
zou dat lukken ??
Dat gaat dus perfect. De ET-waardes vooraan schelen maar 1mm. Achteraan is er een verschil van 10mm dat de velg verder naar buiten komt, wat beter is dan de niet M5 20" velg. Ik heb 12mm spacers geplaatst omdat ik vond dat de wielen te diep in de kassen zaten. Deze M5 velg gaat dus perfect passen.
En natuurlijk staven we dit met wat foto's. Ziehier een F11 520d met de 20" M5 velg styling 343.
OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Het is vooraan wel 9' in pl v 8,5 en achteraan 10 in pl v 9 + nog eens
10mm in de et waardes maar in kan ook
4 x de 9' nemen. Er is immers geen verschil in de concave van de velg.
Het is vooraan wel 9' in pl v 8,5 en achteraan 10 in pl v 9 + nog eens
10mm in de et waardes maar in kan ook
4 x de 9' nemen. Er is immers geen verschil in de concave van de velg.
Ik nam ze sowieso 'staggered' met dus de bredere achteraan.
OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Als ik de foto's op M5post bekijk dan vind ik de achterste te breed. Voor mij moet de velg toch iets in de carrosserie zitten
anders zou het al rap te veel "tuning" zijn.
Dus voor mij gaat het 4 x de 9'' worden. dan is dat vooraan 0,6cm breder en achteraan 1,1 cm breder = perfekt.
de originele bandenmaat (245 / 275) zal daar ook goed op passen.
Als ik de foto's op M5post bekijk dan vind ik de achterste te breed. Voor mij moet de velg toch iets in de carrosserie zitten
anders zou het al rap te veel "tuning" zijn.
Dus voor mij gaat het 4 x de 9'' worden. dan is dat vooraan 0,6cm breder en achteraan 1,1 cm breder = perfekt.
de originele bandenmaat (245 / 275) zal daar ook goed op passen.
Zowel de 19" als 20" OEM BMW wielen hebben vooraan een ET van 33mm en achteraan een ET van 44mm. De 19'ers van de M5 hebben vooraan een ET-waarde van 32mm en achteraan 34mm. In principe wil dit zeggen dat de achterste velg slechts 2mm breder naar buiten komt dan de voorste. Het verschil in breedte steekt dus niet naar buiten, maar wel naar binnen in de wielkassen.
Dat wil zeggen dat tov de 'gewone' BMW velgen deze M5 velg vooraan 1mm breder zijn naar buiten toe, en de velgen achteraan 10mm. Ik heb nu spacers van 12mm, dus deze M5 velg zal achteraan nog 2mm minder breed zijn naar buiten toe. Ze steken dus niet uit, want dat vind ik ook zeer lelijk. Ik vind het nu bij mijn auto perfect. Ik illustreer het met een paar foto's.
Een eerste foto is van de 20" velg van de M5 die ik gisteren al postte. Hier ie je duidelijk dat de velg niet uit de wielkassen steekt.
De maat van de banden is ook niet juist. De banden zijn 'dikker' van flank. Als je uiteindelijk toch beslist om voor- en achteraan 9" te leggen, dan zou ik niet banden 265/40/19 van de M5 nemen, maar wel 275/35/19. Deze kan je ook als runflat krijgen. Als je dan toch ook de brede velgen achteraan legt, dan zou ik daar kiezen voor bandenmaat 295/30/19.
En wat deze wagen zeker nodig heeft met deze velgen is een deftige verlaging. Mijn wagen is verlaagd met AC Schnitzer verlagingsveren. Ik ben daar zeer tevreden van.
Comment