Op jouw wagen is het inderdaad perfect en dat is ook waar ik naar toe wil. Maar je theorie van de ET waardes klopt niet helemaal.
ET waarde wordt gerekend vanaf het midden van de velg tot aan de flens waarmee de velg op de auto gemonteerd is. Dus als de velg
1' breder is dan is dat de helft naar binnen, de helft naar buiten. 1 duim = 2,56cm dus de helft =1,28 komt meer naar buiten, reken daarbij
het verschil in ET, van 44 naar 34 = 1,0 cm en je hebt in totaal 2.28 cm meer naar buiten en dat is teveel.
Trouwens de sporing achteraan (gerekend van het midden van de band) van de M5 is smaller dan die van de gewone F10 (1582 tegenover 1627)
Voor de banden neem ik de originele bandenmaat van de F10 - niet van de M5.
Voor de verlaging heb ik reeds de M tech ophanging en hij zou nog max 15mm mogen zakken. Welke veren zouden hiervoor het best zijn ?
ET waarde wordt gerekend vanaf het midden van de velg tot aan de flens waarmee de velg op de auto gemonteerd is. Dus als de velg
1' breder is dan is dat de helft naar binnen, de helft naar buiten. 1 duim = 2,56cm dus de helft =1,28 komt meer naar buiten, reken daarbij
het verschil in ET, van 44 naar 34 = 1,0 cm en je hebt in totaal 2.28 cm meer naar buiten en dat is teveel.
Trouwens de sporing achteraan (gerekend van het midden van de band) van de M5 is smaller dan die van de gewone F10 (1582 tegenover 1627)
Voor de banden neem ik de originele bandenmaat van de F10 - niet van de M5.
Voor de verlaging heb ik reeds de M tech ophanging en hij zou nog max 15mm mogen zakken. Welke veren zouden hiervoor het best zijn ?
Comment