Oorspronkelijk geplaatst door Iceman
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
I love M's
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wout_RS Bekijk Berichtenmatte lak is niet hetzelfde als een wrap he xenobe
matte lak is echt lak die mat is zonder bescherming door vernis...
wrap is gewoon een plastiek velletje erover,... matte wrapping weet ik wel niet of hetzelfde geld als matte lak
Comment
-
Ik heb weet van meerdere wagens met OEM matte lak die minstens wekelijks in de carwash gingen, en dat meer dan een jaar aan een stuk.
Valt niks op aan te merken, op die lak
Het gaat om BMW's, weet niet hoe het eventueel zit bij andere merken...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bt. Bekijk BerichtenIk heb weet van meerdere wagens met OEM matte lak die minstens wekelijks in de carwash gingen, en dat meer dan een jaar aan een stuk.
Valt niks op aan te merken, op die lak
Het gaat om BMW's, weet niet hoe het eventueel zit bij andere merken...
En uit zekerheid / liefde voor m'n auto heb ik deze raad tot nu toe altijd opgevolgd. Just to be sure
En idd , je kan natuurlijk altijd iets vinden bij wagens die door een carwash zijn gegaan
Om terug even on-topic te gaan
Comment
-
Dat klopt hoor Philippe, het wordt afgeraden door de constructeur.
Maar then again, hoe zou je zelf zijn met zo'n 'nieuwe technologie' als premiumconstructeur?
Niemand die weet hoe die karren er zullen uitzien binnen 5-10 jaar hé
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Philippe_RS Bekijk BerichtenKan inderdaad van merk tot merk afhangen, wat me zou verbazen, maar Renault heeft mij allesinds aangeraden om niet in carwash/selfcarwash te gaan met m'n matte lak. Er kleeft zelfs een sticker op m'n auto/onderhouds boek dat dit ook aanduid.
En uit zekerheid / liefde voor m'n auto heb ik deze raad tot nu toe altijd opgevolgd. Just to be sure
En idd , je kan natuurlijk altijd iets vinden bij wagens die door een carwash zijn gegaan
Om terug even on-topic te gaan
Dat hangt er vanaf, niet alle OEM matte laken zijn met matte vernis hoor...
Ik lees dat je het over Renault hebt, en gezien je nickname vermoed ik dat je een Clio RS Ange&Demon hebt?
Deze is OEM in mat grijs maar zonder matte vernis, dus idd heel delicaat in onderhoud. Daar wordt carwash en hoge druk idd ten zeerste afgeraden.
Ik zou zo'n Ange&Demon dan ook altijd met matte vernis overspuiten, op die manier wordt het onderhoud een stuk eenvoudiger...
De Frozen kleuren van BMW zijn wel voorzien van matte vernis als ik mij niet vergis, en zijn dus een stuk makkelijker in onderhoud...
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SpeedExceed Bekijk BerichtenWaar heb je deze foto's gevonden ? (op Bimmerpost ? graag de link aub..)
Comment
-
er komt een gelimiteerde versie van de M3 om DTM-kampioenschap te vieren
Comment
Comment