Mededeling
Collapse
No announcement yet.
I love M's
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door The Pretender Bekijk Berichten
Comment
-
‘COMPETITION’ WORDT HET NIEUWE NORMAAL BIJ BMW M
INFLATIE VAN HET LABEL
De extra snelle, extra heftige Competition-uitvoering zal naar verluidt de nieuwe standaard worden in de wereld van BMW M. M’s zonder Competition zouden over enige tijd dus niet meer bestaan, wat bij ons dan weer de vraag oproept of die toevoeging nog wel nodig is.
"Uiteindelijk zul je niet meer de keuze hebben tussen een regulier M-model en een Competition", lezen we op Car Throttle. Dat zegt het te hebben gehoord van Frank van Meel, en als opperbaas van BMW M heeft die Nederlander wel wat autoriteit op dit gebied.
Kennelijk vinden ze bij BMW dat er nu ‘te veel lagen’ zijn als het om M-modellen gaat. Wie een mildere versie wil, kan immers bij vrijwel alle modellen al aankloppen voor een ‘sub-M’ met namen als M440i, M240i en X5 M60i. Boven de échte M of M Competition staan bij bepaalde modelseries dan weer CS- of CSL-modellen, die meer op circuitgebruik en/of de écht enthousiaste bestuurder zijn toegespitst. Om dan ook nog het verschil te hebben tussen een reguliere M en een M Competition is kennelijk te veel van het goede.
Evengoed is het dan enigszins opmerkelijk dat er dan wordt gekozen voor het ‘normaliseren’ van de Competition in plaats van het simpelweg schrappen van die naam, maar daar heeft de marketingafdeling ongetwijfeld een vinger in de pap gehad. De naam wordt daarmee wel wat betekenisloos, want zonder ‘basis’ zegt een ‘plus’ niet zoveel. Bij de nieuwe X5 M en X6 M zien we het beleid al in werking, want deze auto’s zijn er uitsluitend als Competition. Het verschil tussen de twee uitvoeringen bestaat nog wel bij de M3 en de M4. Die zijn er als 480 pk sterke ‘reguliere’ M, maar ook als Competition met 510 pk. Het verschil zit niet alleen daarin, maar ook in verschillende opties die het karakter bepalen. Zo is alléén de reguliere M er met de wat minder snelle, maar wel charmantere optie van een handbak, terwijl de Competition altijd razendsnel automatisch schakelt en als optie xDrive-vierwielaandrijving biedt.
De M2 en de M8 zijn er vooralsnog juist uitsluitend zónder de toevoeging Competition. Bij de vorige M2 betekende het (later) aantreden van de Competition echter ook al het einde van de reguliere versie, dus kijk niet gek op als dat weer gebeurt.
Bron: Autoweek
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
-
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
Comment