Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PORSCHE Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door reys Bekijk Berichten
    En hoelang zullen de schijven dat uithouden?
    Dat is geen probleem.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
      Ik zou ze toch iets dichter bij huis zoeken eerlijk gezegd

De goedkoopste plaats waar ik ze al gevonden heb is bij Mosa Frein in Namen maar dan gade ze wel zelf moeten steken

En anders idd bij Carnewal ofzo. Bereid u idd maar voor op wat gepiep, en veel smerigere velgen Nu ge moet zien of het vandoen is ook eh. Ze kosten een stuk meer dan de originele Porsche blokken en de initiele bite als ze koud staan is wel wat slechter (op straat bv). Idealiter moet ge dan ook eerst uw schijven eens opschuren om het oude remmateriaal te verwijderen voor ge met die Pagids begint en deftig de boel inremmen.

Tuur bo bv die rijdt nog altijd met de standaard Porsche blokken rond en die is daar tevreden over.

Het grote voordeel van de gele Pagids is dat ze tegen meer mishandeling kunnen en langer meegaan.

Is het enkel de blokken die vervangen moeten worden of ook de schijven?
      Mijne pa is ook heel tevreden over de standaard Porsche blokken. Je zal het misschien al wel gezien hebben op trackdays maar hij durft wel eens lange stints rijden en de remmen blijven gewoon gaan, dus geen probleem.
      Jokke vertelde dat de pagids het langer volhouden en dus minder snel slijten, maar het voordeel dat de pagids hebben voor die enkele trackdays en ringtripjes per jaar wegen niet op tegen de "nadelen" tijdens dagelijks gebruik, want het is en blijft een daily uiteraard

Bedankt voor de tip! Originele Porsche blokken zullen dan voldoende zijn.
      2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

Comment

• Heb daar ooit een zeer close moment mee gehad, die pagids, Porker kan er nog van meespreken. Na ca 10-15 min aan full speed met RS6 en blauwe pagids een noodrem moeten doen, dat bijt echt geheel NIET als dat koud staat.
        Ook bij Mosafrein gehaald toen, zijn indd de goedkoopste (tenzij je 25l gemiddeld verbruikt over 200km)

Comment

• Blauwe pagids heb ik ook geen goeie ervaringen mee .. Op de Cayman op 1 hete trackday kapot gereden .. en met kapot, bedoel ik echt kapot. Blauwe eten ook remschijven op ..

Groene ook ooit gehad, zijn echte race-blokken .. remmen beter als gele .. maar ook maar effekes Heb die toen gekocht van een Zwitsers raceteam en zij staken op een 997 cup 1 set groene per 2 weekends .. en enkel voor de kwalifs...

Gele RS29 zijn perfecte keuze .. maar ze piepen en kraken dat het gene naam heeft ..

Comment

• En die blauwe zijn beter koud dan de gele:

Friction level blue:

Cold 0.43
            At 100°C 0.45
            At 300°C 0.46
            Max at (@ 550°C) 0.48

friction level yellow:

Cold 0.40
            At 100°C 0.43
            At 300°C 0.47
            Max at (@ 550°C) 0.49

Comment

• Heb je toevallig de cijfers van de standaard remblokken ook?

Comment

• Die Sportec... Ik wil dat!

Comment

• Powercars haalt heel wat van hun gerief uit Duitsland. Daarnaast ook overnames (het aanbod "Andere"). Is overigens helemaal niet zo dat het enkel particuliere wagens zijn. Er zitten regelmatig ook btw-wagens tussen. Stock is redelijk klein waardoor hun aanbod nogal snel schuift. Een momentopname kan dus een vertekend beeld geven.
                  2021 Taycan 4S
                  2021 Lexus UX250h

Comment

• Particuliere koper kan soms ook beter af zijn met een btw-wagen. Veel verkopers stellen je een goede deal voor indien je bereid bent om een 'kleine' factuur te accepteren. Bij verkoop aan een andere btw-plichtige gaat dit meestal niet omdat deze een volledige factuur willen.
                    2021 Taycan 4S
                    2021 Lexus UX250h

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                      Nee maar ik denk dat sommigen wel eens een verkeerd beeld krijgen van wat "normaal" is door te lang op fora als dit rond te hangen. Ik ben mij terdege bewust van het geluk dat ik heb van zoiets te kunnen doen.
                      Voila , daar zeg je het ...

En een sportauto kopen is 1 : de auto rijdende houden is een andere zaak .
                      Ik heb het er nu al "moeilijk" mee om mijn Lotus te betalen/onderhouden , ben zeker dat een Porsche daar nog mijlenver boven zit dan ... niks voor mij dus

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                        Altijd grappig deze reakties lezen van gasten die dit zonder probleem maandelijks neertellen vor hun auto's ... of hebben jullie een ezelke die dit doet ?

Ik zou willen reageren maar....

Oorspronkelijk geplaatst door Daggie Bekijk Berichten
                        Misschien kunnen we in dit topic aandacht besteden aan Porsches? Paddenstoelen interesseren me minder.
                        Eentje voor het lelijke-auto topic:

Ik zal stoppen na deze

997 TT: Gemballa

...ik moet ontopic blijven, bedankt voor deze schitterende foto's trouwens!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MichM3 Bekijk Berichten
                          Da's nu es nuttige info se!!! Leuk om weten en inderdaad knappe resultaten!!!

Wat zetten die hybride Cayenne/Panamera op te verbruiksmeter?

In praktijk evenveel als een S.

Die technologie is knap en interessant, maar het staat nog steeds in z'n kinderschoenen. Volgens mij gaan ze pas echt resultaten boeken binnen dit en enkele jaren, als ze Li-Ion accu's gaan gebruiken ipv die ouwe nikkel-metaalhydride brol die ze er nu insteken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lefty Bekijk Berichten
                            bedankt voor deze schitterende foto's trouwens!
                            Speciaal voor onze linkse rakker, eentje in R26R livery:

:p
                            Last edited by ; 25/04/2011, 20:17.

Comment

• Andere kleur voor velgen, lipje en spiegels en ik ben fan!

Hoe cool zou dat trouwens zijn, full R26.R livery...bedankt om me een nieuw doel op 4 wielen te geven

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lefty Bekijk Berichten
                                bedankt om me een nieuw doel op 4 wielen te geven
                                You're welcome!

Comment

• Valt een GT3 te bestellen zonder de spoilers?

Comment

• Ja, dat heet Carrera.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Daggie Bekijk Berichten
                                      Ja, dat heet Carrera.
                                      Feit.

Valt een Carrera te bestellen met GT3 motor, versnellingsbak, ophanging, feeling, ...? Hm, lijkt me toch gemakkelijker om van een GT3 te vertrekken dan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rosse Bekijk Berichten
                                        Valt een GT3 te bestellen zonder de spoilers?

Comment

• Waarom zou je een GT3 zonder spoiler willen? Dat ding hangt daar niet voor niets hé.

Comment

Working...
                                          X