Oorspronkelijk geplaatst door Daggie
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
PORSCHE Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
heb op frank orchamps een gt3 (black ) gespot http://www.flickr.com/photos/4872062...in/photostream
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door vincentw Bekijk Berichtenheb op frank orchamps een gt3 (black ) gespot http://www.flickr.com/photos/4872062...in/photostream
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Daggie Bekijk BerichtenWat zijn de meningen over de Aerokit voor de 997.2?
OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenZoals op een standaard gt3 bedoel je?
Porsche 996 GT3 RS
Porsche 964 RS
BMW ///M3 e30
Mercedes c250 CDI AMG
www.flamebox.be
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GinoV Bekijk Berichten
Veel beter.
Comment
-
Ben niet in de positie om hier echt commentaar op te geven, maar op de MKII staat dat net iets te veel MKI?
En baanvastheid bij hoge snelheden tov zonder is enorm! Heeft natuurlijk ook met vering en uitlijning te maken. Volledig andere rijervaring.
Met cuplip zwart incl vliegplakkers (beetje stomme foto en 4S MKI sorry)
Comment
-
To celebrate its tenth anniversary in the ever-hungry, ever-growing Chinese market, Porsche is unleashing a special edition version of its 911 Turbo S. The car comes with the Turbo S' 530-horsepower, twin-turbo flat-six, mated to Porsche's PDK sequential gearbox.
Rather than go crazy with mechanical mods, Porsche is sticking with an appearance package for the commemorative 911. Outside, there's special Gold Bronze Metallic paint set off with flat black and carbon fiber accents. The car rides on sexy black 19-inch Fuchs-style alloys borrowed from the 911 Sport Classic.
Inside, customers get a gold commemorative plaque, and all the Alcantara you could ever want. Porsche sets off the acres of black fabric with contrasting gold stitching.
If you want one, you're pretty much out of luck. Porsche is only going to build 10 examples, and they're all going to China.
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Lefty Bekijk BerichtenIk zie het probleem niet?2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alexx Bekijk BerichtenAl die uitmelkerij bij Porsche.. 't gaat er gewoon over.
Laat ze toch, dan blijft er geld over om GT2/GT3 modellen te bouwen!
Misschien kunnen ze nog een Panamera L ontwikkelen voor de Aziatische markt
Comment
-
De kar waar ik 3 dagen mee heb rondgereden als vervangwagen:
997 FL Carrera manueel.
Wel deftig aangekleed:
- 19" velgen
- PASM
- volleder
- sportstuur
- sportzetels
- tempotapijt
- schuifdak
- gps/bluetooth
- ipod connector
Het ding had 7000km op de klok staan toen ik hem (kosteloos) meekreeg.
Een 600km mee gereden, toch wel een zeer fijne auto moet ik zeggen. t is allemaal wat softer en minder direct dan een GT3, maar dat is ook logisch (zeker als je ziet dat die voorwielen bijna positief camber hebben )
Qua vermogen op de openbare weg in het dagdagelijks verkeer méér dan voldoende (zou eens X51 C2S willen rijden om te vergelijken, maar dat zal er wel nooit van komen vrees ik). Vrij lineaire motor, heeft minder dat "op 4500 rpm breekt de hel los" effect van de GT1 blok. Waar ik wel aan moest denken was: "dit ding heeft 345pk, de Cayman R 330 maar weegt minder". Lijkt me zo een Cayman R een serieus potent karretje te zijn!. Natuurlijk valt het niet te vergelijken met de krachtexplosie van een GT3 maar t is nu niet dat het een lamme motor is ofzo en qua intertie stelt dit blok zeker ook niet teleur.
De remmen zijn een stuk minder bijterig dan wat ik gewoon ben, maar dat kan aan een combinatie van factoren liggen. Sowieso zijn het andere blokken (maar de mijne zouden koud net slechter moeten presteren) en zijn ze op een andere manier of gewoon niet (wschl ) ingereden. Op de straat heeft dit wel zijn voordelen daar je nog beter kan doseren. Er zit geen slack op de pedaal zoals op sommige straatauto's waar je de eerste 2 cm geen remkracht hebt en dan op de volgende 2 van niks naar 100% gaat, je moet redelijk doorduwen om hard te stoppen (zoals bij mijn Cayman) maar je hebt wel remkracht vanaf het begin die je mooi kan opbouwen. Dit in combinatie met de licht andere positie van het gaspedaal zorgt ervoor dat tiphielen 100 keer makkelijker is op straat dan met de GT3.
De ophanging is een stuk zachter en dat voel je wel als je eens de bocht in duikt. de PASM sport ophanging (niet PASM in sport stand, het gaat hier over een lagere, stijvere ophanging met andere ARB's) zal wel wat stugger zijn als je die optioneel erbij pakt en lijkt me wel aan te raden als je regelmatig eens de afgesloten piste opzoekt. In de grote bochten valt dat goed mee, enkel meer body-roll. Ben er ook eens een scherpe 180 gradenbocht die ik goed ken mee doorgereden en daar had ik wel pakken meer onderstuur dan wat ik gewoon ben, maar weerom, een deftige afstelling zou wel eens een groot verschil kunnen maken. Nu rest de vraag waar ik het antwoord niet op weet: in hoeverre kan je zo een Carrera afstellen tov een GT3. Hoeveel speelruimte heb je stock mbt camber bv?
Het ding heeft geen short-shift steken (optioneel te krijgen en standaard op de GT3, op mijn Cayman had ik dat laten retrofitten) en dat is toch wel een must imo. Ik heb de indruk van de versnellingspook van een camionette te verleggen met de originele schakel-afstanden.
Sportuitlaat stak er niet onder, vrij stil dus. Wat me wel opviel is dat niet elk toerental even luid doorklinkt in de cabine. Als je full-pull gaat tot 7200 rpm hoor je bv veel meer lawaai binnen aan 5500 rpm dan aan 6500.
De bodemvrijheid van zo een ding is toch wel een redelijke verademing als je willekeurige verplaatsingen wilt doen. Je moet niet op voorhand uitvissen of je ergens wel gaat geraken of door geraken als je ergens naartoe gaat waar je nog nooit geweest bent (en of je die betaalparking wel in en uit gaat geraken) en verkeersdrempels hoeven heus niet stapvoets genomen te worden.
Qua discretie is dit toch de dag tegen de nacht tov mijne rode. Ben er onder andere 3 dagen mee gaan werken in Brussel, alsook een redelijk lange rit van en naar de dealer en je bent even anoniem als pakweg de bmw 5 leaserijder. Toen ik daarna met de andere op weg naar huis was duurde het geen 50 km of er hing al iemand naast me te filmen met zijn gsm (of nog zo een typisch beeld, je wordt gespot door de chauffeur in de auto voor je en ineens zie je de passagier naast de voorzetel hangen door de achterruit loerend, gevolgd door de personen op de achterbank )
Kortom, een prachtauto eigenlijk en zeer polyvalent. Met al die GT3's hier wordt er nog amper over een Carrera gesproken en je zou nogal snel vergeten hoe goed het totaalpakket is van het "basismodelleke". Ik schat nieuwprijs 105.000 euro. Maar de iets extremere sportautoliefhebber in mij zou dan voor dat geld toch moeite hebben om niet te gaan kijken bij "Porsche approved" voor wat jong GTx geweld.
Met dank aan Porsche Zentrum Aachen voor de vervangwagen en de snelle service.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Lefty Bekijk BerichtenOm het even te hebben over iets wat er totaal niet toe doet:
Geen fan van de kleuren, dat had best iets spannender mogen zijn.
Tot zover mijn bijdrage betreffende de RS 4.0!
Nog meer leuks!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk BerichtenTrue, maar PTS (paint to sample) is blijkbaar wel beschikbaar...
Enfin volgens wat ik op rennlist lees weten ze het bij Porsche zelf nog niet zo goed
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk BerichtenMerci voor het verslag fuel!
Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk BerichtenNog meer leuks!
http://www.autocar.co.uk/CarReviews/...GT3-RS/257481/
something you’d never say about the more expensive, flawed and less-enjoyable GT2RS.
Comment
Comment