Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PORSCHE Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Leuk verslagje Fuel!

Comment

• @fuel, wat zou je nu kiezen: Cayman S of Carrera? (puur op het rijden, los van het prijsverschil)
      Of zijn ze niet vergelijkbaar?

Comment

• Comment

• De Carrera, zonder twijfelen.

2 redenen:
          - de plaatsing van de motor geeft je het gevoel van met iets "speciaal" te rijden. Dat gevoel heb je niet met die middenmotor. t is moeilijk te beschrijven hoor, je moet zelf achter het stuur zitten om het te voelen maar gewoon rechtdoor gas geven voelt al anders. Dat was trouwens in de tijd ook hetgeen me naar de 911 heeft doen kijken, een simpele testrit.

- het vermogen. Het kan blasé klinken maar ik was nooit echt onder de indruk van het vermogen van mijn pre-fl Cayman S. Bij deze was dat gevoel niet aanwezig. Ik kan natuurlijk niet vergelijken met de laatste generatie, en zeker niet met de Cayman R. Maar het blijft een feit dat je, pks of niet, een grotere cilinderinhoud niet kan wegsteken. Ik denk dat de Carrera S nog een stuk voller moet aanvoelen (daar heb ik wel al mee gereden maar dat is zo lang geleden dat ik niet deftig kan vergelijken).

Esthetisch gezien vind ik het geen makkelijke keuze. Een Cayman ziet er qua lijn een stuk uitgebalanceerder uit dan een 911 zonder spoiler-addenda (vooral de kont ziet er zo lang en leeg uit imo bij een 997), maar een 911 blijft een tijdloze lijn hebben natuurlijk. Een 964 ziet er voor mij nog altijd mooier uit langs buiten dan een 986 Boxster bv.

Comment

• Carrera GT

Comment

• Carrera GT, mijn favoriete supercar

Comment

• Mr Drift

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                  De ophanging is een stuk zachter en dat voel je wel als je eens de bocht in duikt. de PASM sport ophanging (niet PASM in sport stand, het gaat hier over een lagere, stijvere ophanging met andere ARB's) zal wel wat stugger zijn als je die optioneel erbij pakt en lijkt me wel aan te raden als je regelmatig eens de afgesloten piste opzoekt. In de grote bochten valt dat goed mee, enkel meer body-roll. Ben er ook eens een scherpe 180 gradenbocht die ik goed ken mee doorgereden en daar had ik wel pakken meer onderstuur dan wat ik gewoon ben, maar weerom, een deftige afstelling zou wel eens een groot verschil kunnen maken. Nu rest de vraag waar ik het antwoord niet op weet: in hoeverre kan je zo een Carrera afstellen tov een GT3. Hoeveel speelruimte heb je stock mbt camber bv?
                  Bij een gewone 911 heb je erg weinig speelruimte qua camber-aanpassing. Enkel bovenaan kan je de veerpoot verschuiven in de slots. Voor de rest niets.

Bij een GT3 kan je onderaan shims bijsteken dus daar kan je in stappen
                  grof bijstellen en daarna bovenaan fijnregelen, maar dat zal jij ook wel weten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                    Bij een gewone 911 heb je erg weinig speelruimte qua camber-aanpassing. Enkel bovenaan kan je de veerpoot verschuiven in de slots. Voor de rest niets.
                    enig idee hoeveel de speelruimte is in graden dan? Zal wel niet zoveel zijn veronderstel ik.

Bij een GT3 kan je onderaan shims bijsteken dus daar kan je in stappen
                    grof bijstellen en daarna bovenaan fijnregelen, maar dat zal jij ook wel weten.
                    Idd, en/of de top mounts 180 graden draaien, maar dat zal jij ook wel weten

btw is het bij jullie ook zo een gekkenhuis tegenwoordig? Ik heb de indruk dat alle Porsche dealers in Belgie met ondercapaciteit zitten in de werkplaats de laatste tijd.

Comment

• k ging just vragen waarom je naar Aachen gaat met uw Porsche. Daarom dus.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bouncing Bullet Bekijk Berichten
                        k ging just vragen waarom je naar Aachen gaat met uw Porsche. Daarom dus.
                        Ik had geen zin om 4-7 weken te wachten inderdaad.

Comment

enig idee hoeveel de speelruimte is in graden dan? Zal wel niet zoveel zijn veronderstel ik.

Idd, en/of de top mounts 180 graden draaien, maar dat zal jij ook wel weten

btw is het bij jullie ook zo een gekkenhuis tegenwoordig? Ik heb de indruk dat alle Porsche dealers in Belgie met ondercapaciteit zitten in de werkplaats de laatste tijd.

Topmounts draaien heb ik nog nooit gedaan. Weet ook niet waarom je dat zou doen wanneer je de draagarm kan verlengen zoals door Porsche bedoelt...

Bij een gewone 911 denk ik dat je tot maximum 1°40' kan gaan, als het dat al is...

Dealers zitten idd overal overbooked. Komt vooral omdat we dubbel zoveel auto's verkopen dan 2 jaar geleden. En dat zal niet verbeteren met de komst van de Pana diesel.

Comment

• Voor een weekendwagen is het één ding, maar stel je voor dat je een Pan als daily hebt en je moet 7 weken wachten

Ik merk (en hoor) ook dat ze het bij Porsche duidelijk nog niet gewoon zijn van met klanten te moeten werken wiens Porsche hun dagdagelijkse auto is (dat zie je o.a. in de vervangwagenpolitiek die gehanteerd wordt).

Er zal geinvesteerd (moeten) worden peis ik, ofwel grotere dealers ofwel extra dealers.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                              Topmounts draaien heb ik nog nooit gedaan. Weet ook niet waarom je dat zou doen wanneer je de draagarm kan verlengen zoals door Porsche bedoelt...
                              Omdat dat een stuk goedkoper is ( die shims kosten best wat geld ). Elk van de 2 manieren heeft een invloed op de andere parameters van je uitlijning, vraag me de details niet want helaas ontbreekt mijn parate kennis op dat vlak, maar naar wat ik gehoord heb heb je de "straat" en de "cup" setting van die topmounts, vandaar de 6 gaten erin voor 3 bouten en het feit dat het punt zelf niet in het midden staat van de mount.

Comment

Omdat dat een stuk goedkoper is ( die shims kosten best wat geld ). Elk van de 2 manieren heeft een invloed op de andere parameters van je uitlijning, vraag me de details niet want helaas ontbreekt mijn parate kennis op dat vlak, maar naar wat ik gehoord heb heb je de "straat" en de "cup" setting van die topmounts, vandaar de 6 gaten erin voor 3 bouten en het feit dat het punt zelf niet in het midden staat van de mount.

Shims zijn 50 euro per set zeker? afhankelijk van de dikte (meest gebruikte zijn 7 of 10mm).

De shims steken heeft op dat moment natuurlijk een grote invloed op je sporing, maar die pas je erna gewoon aan. (camber veranderen doe je toch enkel tijdens een uitlijning dus sporing moet sowieso geregeld worden).

Comment

Ik had geen zin om 4-7 weken te wachten inderdaad.
                                  Voor een standaard onderhoud of speciale werkzaamheden?

Is in elk geval niet acceptabel naar de klant toe.
                                  2021 Taycan 4S
                                  2021 Lexus UX250h

Comment

• Mooi verslag Fuel en in het verlengde van mijn ervaring een paar maand terug !

Comment

• Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                                        Voor een standaard onderhoud of speciale werkzaamheden?
                                        7 weken in Drogenbos, voor beide! Ik had die kerel van after-sales bijna uitgemaakt voor alles wat ik kon bedenken .. Maar ik ben braaf gebleven. Je mag de auto ook 'afzetten', dan kijken ze er eens naar als ze ergens tijd vinden ... Ik was echt kwaad op dat ogenblik .. Maar dat brengt ook niks op.

Standaard 997 S (MK 1) gaat 1°20' negatief, hebben ze mij toen verteld.

Comment

• Fuel => knap geschreven makker!! En een leuke ervaring
                                          Porsche 996 GT3 RS
                                          Porsche 964 RS
                                          BMW ///M3 e30
                                          Mercedes c250 CDI AMG
                                          www.flamebox.be

Comment

Working...
                                          X