Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PORSCHE Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
    Ja, want die mensen kunnen daar echt aan doen, dat die wachttijden zo lang zijn.
    Die mensen kunnen niks doen aan de oorzaak van het probleem. Maar ze mogen wel vriendelijk blijven tegen hun klanten. En als er een dringend probleem is, mogen ze een oplossing voorstellen ook. Dat is geen verwijt naar de gefrustreerde bediende die de telefoon moet opnemen, maar wel naar de 'Porsche organisatie' in België.

Nujah, de alternatieven zullen er wel bij varen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
      Dat krijg je aan die badge buyers die een Cayenne diesel gaan kopen ooit verkocht

Comment

• Cayenne diesel is niet duurder in onderhoud dan een Q7 of Touareg met dezelfde motor. Het logo op de overall van de mechanieker maakt in deze dus geen hol uit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dimas Bekijk Berichten
          Cayenne diesel is niet duurder in onderhoud dan een Q7 of Touareg met dezelfde motor. Het logo op de overall van de mechanieker maakt in deze dus geen hol uit.
          Maar het volk die de Cayenne koopt moet dan wel langs bij de VW-garage. Volgens mij is dat waar fuel op doelt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cosworth Bekijk Berichten
            Maar het volk die de Cayenne koopt moet dan wel langs bij de VW-garage. Volgens mij is dat waar fuel op doelt
            Als dit zou mogen, dan heel graag zelfs wat mij betreft, maar zoals ik al schreef mag het omwille van de garantie (nog) niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Daggie Bekijk Berichten
              Die mensen kunnen niks doen aan de oorzaak van het probleem. Maar ze mogen wel vriendelijk blijven tegen hun klanten. En als er een dringend probleem is, mogen ze een oplossing voorstellen ook. Dat is geen verwijt naar de gefrustreerde bediende die de telefoon moet opnemen, maar wel naar de 'Porsche organisatie' in België.

Nujah, de alternatieven zullen er wel bij varen.
              Probleem is vaak dat klanten van een luxemerk zich dé man of vrouw voelen. Zo'n volk is liever gisteren dan vandaag van zijn 'probleem' verholpen. Dat merk ik nu ook waar ik werk. Ik kan heel wat verdragen, maar soms laat ik toch ook eens blijken dat ik mij niet speciaal ga opjagen omdat meneer of mevrouw grote gestes bovenhaalt, no matter the car...

Klant is en blijft uiteraard koning. En zolang er een wederzijds respect is, zal dat altijd zo blijven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
                Klant is en blijft uiteraard koning. En zolang er een wederzijds respect is, zal dat altijd zo blijven.
                Maak je geen zorgen, ik heb mijn mond gehouden.

Fijn dat je je moet verantwoorden als de garage niet in staat is je verder te helpen. Als ik naar Opel bel, word ik beter geholpen.
                Soit, mij niet gelaten.
                Last edited by ; 03/06/2011, 15:26.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cosworth Bekijk Berichten
                  Exactly!

Comment

• Vandaar maak je het een Porsche Service-point, logo staat mooi te blinken buiten en probleem opgelost
                    (maar ksnap het punt wel hoor, ook al denk ik dat zelfs de 'badge-snobs' waarop gealludeerd wordt liever op onderhoud gaan op een plek waar ze quasi onmiddellijk een afspraak kunnen maken dan waar ze enkele weken moeten wachten doordat de werkplaats volgeboekt is)

Comment

Probleem is vaak dat klanten van een luxemerk zich dé man of vrouw voelen. Zo'n volk is liever gisteren dan vandaag van zijn 'probleem' verholpen. Dat merk ik nu ook waar ik werk. Ik kan heel wat verdragen, maar soms laat ik toch ook eens blijken dat ik mij niet speciaal ga opjagen omdat meneer of mevrouw grote gestes bovenhaalt, no matter the car...
                      Bij welk merk werk jij?

Klopt. Ik doe daar dan ook niet moeilijk over. Als het mij te lang lijkt ga ik gewoon niet verder en stopt het bij een vriendelijk "Bedankt maar dat is jammer genoeg te lang voor mij, nog een prettige dag verder" en zoek ik een andere oplossing. Blijkbaar is die oplossing (voor mij) vaak in Duitsland te vinden om een of andere reden, voor bv:

- De levertijd van een nieuwe wagen
                      - De prijs van een nieuwe wagen
                      - De wachttijd voor een afspraak

Ik wil er wel even aan toevoegen dat bovenstaande 3 dingen wel mijn eigen ervaring zijn maar niet noodzakelijk allemaal met een Porsche te maken hebben.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BWS Bekijk Berichten
                        Vandaar maak je het een Porsche Service-point, logo staat mooi te blinken buiten en probleem opgelost
                        Klopt, maar dan ga je op die plaats geen VW's of Audi's moeten servicen of je brokkelt het merkimago nog wat meer af. Sta je daar mooi met je "exclusieve" wagen tussen de pauperbakken.

Laat me wel effe duidelijk stellen dat het mij persoonlijk niks kan schelen, zolang ik maar correct geholpen word.

Comment

Bij welk merk werk jij?
                          Mercedes-Benz

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dimas Bekijk Berichten
                            Als dit zou mogen, dan heel graag zelfs wat mij betreft, maar zoals ik al schreef mag het omwille van de garantie (nog) niet.
                            Wat doe je dan nu als de Cayenne binnen moet en je moet tot 7 weken wachten bij Porsche?
                            2021 Taycan 4S
                            2021 Lexus UX250h

Comment

• Bij audi moet je soms ook lang wachten hoor , nu wel geen 7 weken maar is soms wel 4 weken .
                              Met de Skoda mag ik direct komen .

Dus kan beter geen porsche kopen , want "als" die in panne valt tijdens het tracken moet ik 2 maanden wachten .

Comment

• 7 Weken wachten Je zou het in mijn sector eens moeten proberen

Weet niet hoe het bij RS Motors zit met de wachttijden maar daar steken de badge klanten hun car binnen (bij Porsche uiteraard), waarna er vervolgens een mecanicien straat oversteekt om hem bij volkswagen binnen te steken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                                  Wat doe je dan nu als de Cayenne binnen moet en je moet tot 7 weken wachten bij Porsche?
                                  Op tijd afspraak maken + waar ik ga zijn de wachttijden niet zo lang

Comment

• Eerlijk? Ook al kan een BMW-dealership een Alpina onderhouden, ik zou ook liever bij de officiële Alpina-dealer gaan...

Comment

• "hufterigheid"

Comment

Eigenlijk ben ik het totaal oneens met u. Als iemand een auto koopt van 80K, mag hij toch op zijn minst de zelfde service verwachten als iemand die een auto koopt van 15K?

Het merk of de eigenaar vind ik totaal irrelevant, maar service naar kostprijs zou vanzelfsprekend moeten zijn. Maar van die dikkenekgarages die vinden dat je blij mag zijn dat je bij hen mag komen, vind ik voor kak van te krijgen.

Comment

Inderdaad.

Maar zoals gezegd er zal toch iets moeten veranderen, maar dan van hogerhand, om dat probleem op te lossen. Dat de mensen op de werkvloer dat niet kunnen oplossen lijkt me logisch. Ik heb ook schrik voor de kwaliteit van het geleverde werk als de werkdruk zo hoog (en mssch in de toekomst nog hoger) komt te liggen. Heb jij weet van veranderingen die er zitten aan te komen?
                                          Veranderingen van hogerhand? Neen, daar doen ze niet graag aan, bij PAG.
                                          Wij proberen zelf een nieuw etablissement te zetten naast de huidige garage maar tegen dat die er staat zijn we weer X aantal jaren verder natuurlijk. Short-term zie ik niet meteen een oplossing. Onze atelier (en wss die van vele andere Porsche centra) is op dit moment veel te klein om zelfs maar personeelsuitbreiding te doen... dus ja, roeien met de riemen die je hebt zeker.

Oorspronkelijk geplaatst door Bruno RS Bekijk Berichten
                                          Jullie mogen het niet kwalijk nemen wat ik hier zal schrijven
                                          Hopelijk beseft Porsche dat ze een zeer groot probleem hebben
                                          Als een zakelijke rijder met Cayenne of Panamera diesel komt voor onderhoud dan kan die geen 4-7 weken wachten want die auto is voor het werk en niet voor het plezier zoals sommige 911
                                          Ik zie nu al dat de werkplaatsen veel te klein zijn en daardoor het geleverde werk moeilijker dezelfde kwaliteit zal behalen
                                          Het is ook een probleem van mentaliteit want bij ons in de voeding kunnen we deze praktijken niet veroorloven
                                          We kunnen maximum 3 dagen uitstellen voor levering anders zitten de winkels zonder produkten en is de houdbaarheidsdatum niet goed meer
                                          Ook kunnen we geen fouten veroorloven want dan staan met grote letters in de krant en kunnen we onze zaak sluiten
                                          Er is gewoon een andere mentaliteit in de voeding en een konstante controle op onze bedrijven wat ook zo is in de bedrijven die volledig met hun zaak bezig zijn ook in andere sectoren
                                          Misschien is dit offtopic maar de problemen met Porsche mogen niet blijven zodat we Porsche lovers kunnen blijven
                                          In jouw sector kan ik geloven dat er een andere mentaliteit is, maar dat is ook nodig, want anders overleef je het niet (zoals je zelf zegt...).

In de automobielsector heb je ook altijd rustige tijden en drukke tijden, dus flexibiliteit en toekomst-inzicht is weldegelijk gewenst. Echter door de plotse verkoopsstijging vanaf vorig jaar krijgt de naverkoop het nu wel erg hard te verduren.
                                          En ja, dat 'had men wel zien aankomen', maar je moet er ook effectief maatregelen voor kunnen treffen.

Oorspronkelijk geplaatst door BWS Bekijk Berichten
                                          Misschien zou men kunnen overwegen om (zeker voor de diesels en de motoren die men ook terug kan vinden bij Audi zou dat nog een oplossing kunnen zijn) van sommige VAG-garages 'service-points' te maken.
                                          Audi-VW en Porsche hebben ze nu net overal gescheiden van Porsche...

Comment

Working...
                                          X