Oorspronkelijk geplaatst door loe
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
PORSCHE Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
-
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door loe Bekijk Berichtenhere you go
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk BerichtenOp welk gebied is de beleving dan groter dan in een 997?
Want ik lees langs alle kanten dat die V8 'te traag' zou zijn, dat het een steriele kar is, ...
Ik zeg niet dat de beleving groter is, 't is totaal, totaal anders.
Ik probeer het eens samen te vatten:
exterieur:
997 klassieke schoonheid- R8 meer exclusieve sportwagenlook
Interieur:
997 ietwat gedateerde uitstraling, kleine knopjes op de console, veel hoeken en kanten, nogal rommelig eigenlijk (de 991 gaat hier een grote stap voorwaarts zetten imo)
R8 kwaliteitsniveau duidelijk hoger, cleane, veel modernere cockpit.
Rijsensatie:
997: vanaf de eerste meter rij je in een sportwagen met alle voor- en nadelen, geluid, stugheid ed.
R8: hemels geluid van de V8, maar zeer dociel onder de 4000 opm, dan heb je niet het sportwagengevoel, je rijdt met een comfi audi.
Boven de 4000 opm is ie meer sportwagen dan de porsche vind ik: enorm verslavende brul, vermogen genoeg, echt wel (sneller kan altijd natuurlijk, maar ie is echt niet traag). En speelser met zijn kwispelende staart. Hier ondervindt ge dat de motoroverhang van de porsche m echt tegen de grond houdt. De R8 voelt ondanks zijn meergewicht lichter aan.
Voor wie vind dat het een steriele kar is... ik doe graag eens een toerke rond de blok...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door beltar Bekijk BerichtenWat is te "te traag" hé?
Ik zeg niet dat de beleving groter is, 't is totaal, totaal anders.
Ik probeer het eens samen te vatten:
exterieur:
997 klassieke schoonheid- R8 meer exclusieve sportwagenlook
Interieur:
997 ietwat gedateerde uitstraling, kleine knopjes op de console, veel hoeken en kanten, nogal rommelig eigenlijk (de 991 gaat hier een grote stap voorwaarts zetten imo)
R8 kwaliteitsniveau duidelijk hoger, cleane, veel modernere cockpit.
Rijsensatie:
997: vanaf de eerste meter rij je in een sportwagen met alle voor- en nadelen, geluid, stugheid ed.
R8: hemels geluid van de V8, maar zeer dociel onder de 4000 opm, dan heb je niet het sportwagengevoel, je rijdt met een comfi audi.
Boven de 4000 opm is ie meer sportwagen dan de porsche vind ik: enorm verslavende brul, vermogen genoeg, echt wel (sneller kan altijd natuurlijk, maar ie is echt niet traag). En speelser met zijn kwispelende staart. Hier ondervindt ge dat de motoroverhang van de porsche m echt tegen de grond houdt. De R8 voelt ondanks zijn meergewicht lichter aan.
Voor wie vind dat het een steriele kar is... ik doe graag eens een toerke rond de blok...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hazen Bekijk BerichtenIk ben niet overtuigd!
Maar, ik ben net iets ouder dan jij en heb de laatste 15 jaar 4 porsches gereden...dus ik heb ergens wel een vergelijkingsbasis.
mais les gouts et les couleurs sa ce ne discute pas...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door beltar Bekijk BerichtenJe volste recht!
Maar, ik ben net iets ouder dan jij en heb de laatste 15 jaar 4 porsches gereden...dus ik heb ergens wel een vergelijkingsbasis.
mais les gouts et les couleurs sa ce ne discute pas...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenBlijkbaar want ik had noch met een R8 noch met een 911 gereden toen ik ze beide getest heb met slechts enkele weken tussen en mijn gevoel qua beleving was compleet het omgekeerde tss R8 en 911 Carrera S
Als porscheliefhebber sinds mijn kinderjaren had ik niet gedacht dat de R8 mij zo zou kunnen overtuigen.
Content, want ik zal er toch een 3-tal jaar mee rijden voor er terug een 991 zal komen.
De afwisseling valt wel mee.
Natuurlijk valt de sensatie niet met een GT3 te vergelijken, dat is weer een ander paar mouwen.
Comment
Comment