Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PORSCHE Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jerain Bekijk Berichten
    Koop 'm niet bij de eerste beste gangster die de goedkoopste 2de handsauto's heeft staan. Ga liever bij een onafhankelijke die enkel Porsche verkoopt en er wat geschiedenis in heeft...

Bedankt voor de tip, zoals ik reeds aanhaalde in mijn quote bij IR-Fuel, heb ik de mogelijkheid een Porsche over te kopen bij een bevriende kennis. Ik weet hoe hij omsprong met zijn wagens en hoe hij ze steeds het nodige onderhoud voorzag.

Mocht deze deal afspringen, overweeg ik om mijn zoektocht in Duitsland te beginnen
    2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
    2009 - Yamaha R1 Model 2008

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Olli Bekijk Berichten
      Laat de 3.4 maar zeker volledig links liggen, er zijn er meer die ploffen dan die blijven rijden. Ik spreek uit ondervinding...

Wat ik wel heb vernomen is dat het blijkbaar vooral de handgeschakelde zijn en minder de tiptronics. Maar een 996 tiptronic vind ik zo'n slome wagen dat ze er gerust de Porsche badge mogen afhalen...

Het 3.6 blok zou betrouwbaarder zijn, maar het meest betrouwbaar in 996 zijn de GT3 en Turbo blokken, beiden gebaseerd op het GT1 blok.

C2 VS C4: ik zou voor de C2 opteren omdat die naar mijn mening evenwichtiger rijdt. Ik heb met mijn C2 door de sneeuw gereden op goede winterbanden en ik was echt ongelofelijk geschrokken hoe goed die dat deed. Ik had echt een complete ramp verwacht, maar niets was minder waar. Dus winterweer zoals in België vind ik al geen reden meer om een C4 te kiezen. (Ik heb trouwens nog OEM 16' 996 Porsche velgen liggen met winterbanden op. Moest je dus intresse hebben, je laat maar wat weten)

Naar onderhoud toe, valt dat allemaal wel nog mee, als je een goede technieker kent buiten het dealer-net. Stukken kosten uiteraard wel wat, maar is ook logisch gezien je een auto hebt die nieuw toch ook heel stuk duurder is geweest dan een doorsnee auto. Hou er wel rekening mee dat een 996 een auto blijft die nu toch wel al wat ouder is en daardoor al eens wat meer zorgen behoeft dan een nieuwe.

Vergeet niet dat er veel mensen een 996 qua uiterlijk niet zo fantastisch vinden, maar het rijplezier van een C2 is dat zeker een vast wel!!

Succes en plezier in je zoektocht zou ik zeggen

.
      Bedankt voor de info! Persoonlijk vind ik een 997 mooier dan een 996. Maar na een dag proefrijden met deze 996 - carrera 4 was ik meteen verkocht (al na de eeste 10 minuten ). Budgetair kost een 996 ook een pak minder dan een 997...

ahja, time will tell maar ik ben allesinds gebeten door de Porsche-microbe!
      2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
      2009 - Yamaha R1 Model 2008

Comment

• hou rekening met serieus moeilijke herverkoop van "je" carrera4 als je'm kwijt wil
        tenzij je nu een koopje kan doen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk Berichten
          hou rekening met serieus moeilijke herverkoop van "je" carrera4 als je'm kwijt wil
          tenzij je nu een koopje kan doen
          Goh, als je nu naar de prijzen kijkt (+- 25.000 euro vraagprijzen voor propere exemplaren met minder dan 100k) kan het moeilijk toch nog veel meer zakken, niet?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door psycho dad Bekijk Berichten
            Het gaat over een 3.6L. Ik kan bij een goede kennis zijn Porsche overkopen en dit betreft een 996 - carrera 4 vandaar mijn specieke vraag naar carrera 4 .
            Dat is een ander verhaal natuurlijk. een RWD Carrera gaat wel wat speelser rijden en minder onderstuurd zijn. Maar als je met een gerust hart kan overkopen, en je bent overtuigd na een testrit ben ik niet degene die je zwaar gaat afraden van die kar te kopen.

Wilde verhalen zoals:
            - kostprijs klein onderhoud van 1250 euro en meer (gewoon onderhoud, olie, filters)
            t klein onderhoud op mijn GT3 was 720 euro btw in, bij de officiele dealer. Kan me niet voorstellen dat je nog meer zou kwijt zijn voor de jouwe.

- bij elke onderhoud dient het motorblok uit de wagen te gaan
            Bij een 964 wel om de kleppen te stellen elke 20K. Dit is gelukkig niet meer nodig bij de wagen waar jij over spreekt. Niet van wakker liggen dus.

Als je het kan zou ik zeggen ga ervoor.

Ge gaat wel een probleem hebben binnen een paar jaar moest je van auto willen veranderen, want ge gaat enkel nog ne 911 willen, ben ik zeker van

Comment

• Bij die Singer-Porsches, wat gebruiken ze eigenlijk als donorwagens? Bedoelen ze met een klassieke Porsche een echte classic of bedoelen ze een "klassieke" nieuwe 997?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk Berichten
                Bij die Singer-Porsches, wat gebruiken ze eigenlijk als donorwagens? Bedoelen ze met een klassieke Porsche een echte classic of bedoelen ze een "klassieke" nieuwe 997?
                Ik meen me te herinneren als kas 'eender welke' pre-89 911 en als basis voor het motorblok een 964-blok. (ik kan mis zijn, geen tijd om te checken)

Comment

Wilde verhalen zoals:
                  - kostprijs klein onderhoud van 1250 euro en meer (gewoon onderhoud, olie, filters)
                  - bij elke onderhoud dient het motorblok uit de wagen te gaan

Een 'kaal' klein onderhoud schommelt normaalgezien rond de 500 à 700 euro.
                  Maarja, de kans dat er bij een 996 eens een condensor rot is, of dat de remblokken moeten vervangen worden, of er bobijnen kapot zijn, of andere prullen, is natuurlijk niet onbestaande. En dan zit je uiteraard snel aan die 1250 euro.

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten

Bij een 964 wel om de kleppen te stellen elke 20K. Dit is gelukkig niet meer nodig bij de wagen waar jij over spreekt. Niet van wakker liggen dus.
                  Ik heb nog nooit een Porsche gezien waarvan de motor eruit moet voor een onderhoud. Ook niet om de kleppen te stellen bij een 964, dat kan je gemakkelijk als de motor in de wagen zit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk Berichten
                    Bij die Singer-Porsches, wat gebruiken ze eigenlijk als donorwagens? Bedoelen ze met een klassieke Porsche een echte classic of bedoelen ze een "klassieke" nieuwe 997?

Motoren zijn op basis van die van de 964 en 993. Altijd te beginnen met de 3.6, maar naar believen op te voeren in verschillende stages.

Hun 'filosofie' is naar eigen zeggen het combineren van al het beste van alle luchtgekoelde Porsches.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BWS Bekijk Berichten
                      Ik meen me te herinneren als kas 'eender welke' pre-89 911 en als basis voor het motorblok een 964-blok. (ik kan mis zijn, geen tijd om te checken)
                      Dan vind ik het eerlijk gezegd zonde.

Comment

• In TopGear (NL) van deze maand staat er een kort stukje over Singer. Men vertrekt inderdaad van een ouwe 911 (zou even moeten zien welk jaartal), die men compleet uit elkaar haalt. Daarna wordt de caisse blank gezet, nieuwe kabelboom, motor is standaard een 300pk versie maar het gaat (bij 3,9 liters) tot voorbij de 400pk. Veel punten van de caisse worden verstevigd, er wordt een uitklappende spoiler in gemonteerd, en dan de "afwerking": alle koetswerkpanelen zijn carbon, met uitzondering van de deuren (er zitten verstevigingsbalken achter van de 993), en dan de "opbouw" (exterieur en interieur) met hun eigen dingen.

(is wat ik me nog van buiten herinner, kan dus gemakkelijk een foutje in zitten)

Comment

• Dak is geen carbon als je een schuifdak kiest.

Comment

• + YouTube Video
                            ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

• Subliem filmpje, genieten!
                              2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

Comment

beste AF-gangers,

ikzelf ben van plan mijn eerste Porsche aan te kopen en heb mijn oog laten vallen op een 996 - carrera 4. Kan iemand mij wegwijs maken omtrent de onderhoudkost?

- kostprijs groot onderhoud
                                - kostprijs klein onderhoud

Heb al wilde cowboyverhalen gehoord en zie de bomen niet meer door het bos...

alvast bedankt
                                Het M96 blok heeft enkele structurele zwakheden die in de PDF die Rennfox postte goed uitgelegd staan. Een aantal werd in de loop der jaren aangepakt maar een aantal andere
                                bleef bestaan. Het is niet zo dat een 3.4 per definitie zal ploffen, net zomin je met een 3.6 "veilig" bent. Zelfs bij de 997 MK1 zijn er ploffers. Je voorkomt een hoop problemen door altijd met voldoende olie rond te rijden (bij voorkeur op het maximum of hoogstens 1 streepje eronder), blok goed warm te rijden en af en toe ook eens goed de sporen te geven. Probleem met de meeste 2de hands is dat je moeilijk een goed zicht op de voorgeschiedenis kunt krijgen.

Comment

• Find and buy your perfect used cars with PistonHeads Classifieds, the easiest and most powerful used cars search around.

Mint Green, nog nooit gezien.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door CHARLE5 Bekijk Berichten
                                    http://www.pistonheads.com/sales/3027871.htm

Mint Green, nog nooit gezien.
                                    964

Comment

• Knappe kleur irl

Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                                      Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

• Schitterende foto

Comment

• Knap, al zou ik de spoiler volledig in het zwart steken. Dan mis ik nog 'iets' maar ik weet niet wat. MKI RS stickers misschien?

Comment

Working...
                                          X