Oorspronkelijk geplaatst door KdF
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
PORSCHE Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Ja ok maar er zijn wel grenzen he en ik denk dat we die nu wel stilaan bereikt hebben.
Zet dit eens naast een 993 van 15-20j geleden. Zijn we nu allemaal zoveel groter en breder geworden? Men gaat steeds verder weg van het oorspronkelijke 911 sportwagenconcept.
Ook Mini is een goed voorbeeld. Wat hebben zo'n Countryman, Clubman of laat staat Rocketman nog met het oorspronkelijke Mini-concept te maken? Geen hol!MY 2011 Lexus IS250 Aut.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk BerichtenJa ok maar er zijn wel grenzen he en ik denk dat we die nu wel stilaan bereikt hebben.
Zet dit eens naast een 993 van 15-20j geleden. Zijn we nu allemaal zoveel groter en breder geworden? Men gaat steeds verder weg van het oorspronkelijke 911 sportwagenconcept.
Ook Mini is een goed voorbeeld. Wat hebben zo'n Countryman, Clubman of laat staat Rocketman nog met het oorspronkelijke Mini-concept te maken? Geen hol!2021 Taycan 4S
2021 Lexus UX250h
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk BerichtenJa ok maar er zijn wel grenzen he en ik denk dat we die nu wel stilaan bereikt hebben.
Zet dit eens naast een 993 van 15-20j geleden. Zijn we nu allemaal zoveel groter en breder geworden? Men gaat steeds verder weg van het oorspronkelijke 911 sportwagenconcept.
Ook Mini is een goed voorbeeld. Wat hebben zo'n Countryman, Clubman of laat staat Rocketman nog met het oorspronkelijke Mini-concept te maken? Geen hol!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BWS Bekijk Berichtennu de eerste foto's van de 991 er zijn, wat denken jullie dat de lancering van deze nieuwe generatie gaat hebben van effect op de prijzen op de tweedehandsmarkt?
Mijn gok:
-tot aan de 993: geen invloed
-996 heeft grote klappen al gehad, misschien nog een daling in de komende jaren op de 'betere' modellen (4S, GT3, Turbo en GT2).
-997.1: grote daling, zeker op de wagens met Tiptronic
-997.2: een normale daling, maar (zeker op de PDK's) niet buitengewoon omdat de 991 op het eerste zicht(!) voor het gros van de klanten (vooral technisch, maar deels ook optisch) te weinig verschilt van de voorganger. GTS'en, Turbo's, GT3's en Targa's slechts een relatief lichte prijsdaling.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk BerichtenJa ok maar er zijn wel grenzen he en ik denk dat we die nu wel stilaan bereikt hebben.
Zet dit eens naast een 993 van 15-20j geleden. Zijn we nu allemaal zoveel groter en breder geworden? Men gaat steeds verder weg van het oorspronkelijke 911 sportwagenconcept.
Ook Mini is een goed voorbeeld. Wat hebben zo'n Countryman, Clubman of laat staat Rocketman nog met het oorspronkelijke Mini-concept te maken? Geen hol!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk BerichtenEn waar staat geschreven dat dit verplicht is...?
Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk BerichtenVoor dat kleinere sportwagenconcept hebben ze nu de Cayman. En Mini is geen model meer, maar een volledig merk. Heb ik totaal geen problemen mee, integendeel...
Je kunt zeggen "ja maar er zijn nog de gt3, gt2, rs, etc." maar dat vind ik besides the point wegens een totaal andere prijsklasse. Een basis carrera is niet meer de pur sang sportwagen die hij vroeger wel was.
"Problemen" heb ik er ook niet mee, ik vind het alleen ergens een spijtige evolutie.MY 2011 Lexus IS250 Aut.
Comment
-
Ze moeten inderdaad opletten dat ze niet van 'meest bruikbare sportwagen' naar 'sportiefste GT' evolueren met de 911. Maar het lijkt me wel in orde. Al kan ik me bij deze nieuwe dimensies makkelijker een Turbo voorstellen dan een GT3 RS
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk BerichtenBeetje kort door de bocht he. Cayman en 911 zijn toch niet te vergelijken, alleen al het concept en het feit dat Porsche die bewust onder hun topmodel positioneert met minder krachtige motoren. 911 is het sportwagenicoon maar raakt elke generatie wel meer en meer verburgerlijkt.
Je kunt zeggen "ja maar er zijn nog de gt3, gt2, rs, etc." maar dat vind ik besides the point wegens een totaal andere prijsklasse. Een basis carrera is niet meer de pur sang sportwagen die hij vroeger wel was.
"Problemen" heb ik er ook niet mee, ik vind het alleen ergens een spijtige evolutie.
Porsche kan niet anders en heeft gewoon de marktevolutie gevolgd omdat de klant dit vraagt. Er is op de markt dan ook geen beter voorbeeld van een super efficiënte sportwagen die perfect dagdagelijks bruikbaar is. Het voordeel van de 911 is dat je hem kan omtoveren tot rasechte sportwagen, tot comfortabele kilometervreter of tot gebruiksvriendelijke 'ik moet zondag pistoleekes gaan halen'. Dit alles met een simpele druk op de knop. De electronica doet de rest.
En ja, het klopt: vroeger was de 911 alleen maar sportwagen. Geen kilometervreter en ook geen pistoleekesbak. Maar dat vind ik nu net een grote kwaliteit van de huidige 911 (of, 't is te zeggen, vanaf de 997 MkI).
Dus, wat die Cayman betreft: omdat die 911 willens nillens verburgerlijkt is, is een Cayman R met zijn 330pk qua rijbeleving misschien wel veel meer 'sportwagen pur sang' dan een 911 Carrera in basislivrei. En financieel bereikbaarder.
Ik vind dus dat die modellenstrategie perfect steek houdt.
Maar je vaststelling is correct en ik begrijp ook perfect dat je dit een spijtige evolutie vindt, hoor
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk BerichtenDus, wat die Cayman betreft: omdat die 911 willens nillens verburgerlijkt is, is een Cayman R met zijn 330pk qua rijbeleving misschien wel veel meer 'sportwagen pur sang' dan een 911 Carrera in basislivrei.
Comment
-
Ik denk wel dat Jef daar al mee gereden heeft ja...
Vergelijking tussen een koppelarme Cayman 2.7 met z'n 211 pk'tjes en de bulky 3.8 Elfjes die 355/385pk aan boord hebben is nu niet bepaald eerlijk. Nogal wiedes dat deze laatste meer "sportwagen" zullen zijn. Vergelijk eens de specs/rijkwaliteiten van een Cayman S (of beter nog een R) met die van een basis Carrera en kijk dan nog eens hoeveel geld je met die Cayman in je zakken houdt tegenover de 911. Maar ja, je hebt dan geen rugzak he...2021 Taycan 4S
2021 Lexus UX250h
Comment
-
Rennfox: mijn Cayman had 245pk en geen 211pk.
Ik heb meermaals met een Cayman S en een basis Carrera gereden en de Carrera zal altijd meer sportwagen blijven. En als je budget er bij betrekt, moet je geen Cayman R vermelden, want die kost meer dan mijn facelift S.
Versta me niet verkeerd, een Cayman is geweldig, maar een 911 is geweldig-er.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Daggie Bekijk BerichtenEn als je budget er bij betrekt, moet je geen Cayman R vermelden, want die kost meer dan mijn facelift S.2021 Taycan 4S
2021 Lexus UX250h
Comment
-
is het niet altijd zo; mensen vragen zich eerst af wat er nog kan verbeteren aan een 911; dan komen ze met nieuw model; is er hopen kritiek van niet revolutionair genoeg; voortbouwen op het oude,... en uiteindelijk verkoopt hij als zoete broodjes en zegt iedereen wat voor een fenomenale wagen dit is.
maw Porsche weet goed wat ze doen en mogen van mij nog zo een tijdje verder doen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Daggie Bekijk BerichtenRennfox: mijn Cayman had 245pk en geen 211pk.
Ik heb meermaals met een Cayman S en een basis Carrera gereden en de Carrera zal altijd meer sportwagen blijven. En als je budget er bij betrekt, moet je geen Cayman R vermelden, want die kost meer dan mijn facelift S.
Versta me niet verkeerd, een Cayman is geweldig, maar een 911 is geweldig-er.
Comment
Comment