Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Er is een reden dat ze die 2.5 maar 2 jaar hebben gemaakt.
Veel problemen mee, was het eerste expiriment met watergekoelde 6H motor. Ben wel eens benieuwd naar de historiek van dat beestje, gezien de km stand.
Er is een reden dat ze die 2.5 maar 2 jaar hebben gemaakt.
Veel problemen mee, was het eerste expiriment met watergekoelde 6H motor. Ben wel eens benieuwd naar de historiek van dat beestje, gezien de km stand.
Belange niet. Mits deze een deftige onderhoudshistoriek heeft en een inspectie heeft ondergaan (kan je bij de aankoop eventueel zelf doen) hoef je je geen zorgen te maken. Het is een zeer leuke kleine wagen. Met de blokken zelf is niets aan de hand. Enige probleem waarmee ze wat bekend staan is door de IMS (klein procent van de volledige productie). Als die faalt draait heel je blok in de soep. Kijk dus zeker op de plaats waar de shaft zit (overgang transmissie naar blok) dat hij daar goed droog staat. Twijfel je of slaap je er niet van? Verander deze Intermediate shaft dan met de stevigere versie (LNE Retrofit) op het moment dat je koppeling aan vervanging toe is. Kan perfect samen op het zelfde moment gedaan worden.
Bijkomende tip: je kan het in meeste gevallen nog voorkomen door regelmatige het oliepijl te bekijken en het is eveneens te herkennen aan miniscuul kleine ijzer partiekels in je oliefilter. Moest het toevallig toch voorkomen.
Heb tijd geleden een 986 gehad , was een 2.7 en reed heel goed. Had +-190.000km bij aankoop en lekte redelijk vlug olie (koppeling , remblokken en schijven diende om goed te zijn binnen de 5.000-10.000km na aankoop vervangen te worden). Dus zou zeker iemand meenemen die wat van auto's kent. Persoonlijk zou k ook eerder 2.7 en exemplaar met witte pinkers zoeken. Alvast veel succes met de zoektocht.
Belange niet. Mits deze een deftige onderhoudshistoriek heeft en een inspectie heeft ondergaan (kan je bij de aankoop eventueel zelf doen) hoef je je geen zorgen te maken. Het is een zeer leuke kleine wagen. Met de blokken zelf is niets aan de hand. Enige probleem waarmee ze wat bekend staan is door de IMS (klein procent van de volledige productie). Als die faalt draait heel je blok in de soep. Kijk dus zeker op de plaats waar de shaft zit (overgang transmissie naar blok) dat hij daar goed droog staat. Twijfel je of slaap je er niet van? Verander deze Intermediate shaft dan met de stevigere versie (LNE Retrofit) op het moment dat je koppeling aan vervanging toe is. Kan perfect samen op het zelfde moment gedaan worden.
Bijkomende tip: je kan het in meeste gevallen nog voorkomen door regelmatige het oliepijl te bekijken en het is eveneens te herkennen aan miniscuul kleine ijzer partiekels in je oliefilter. Moest het toevallig toch voorkomen.
IMS is een probleem bij alle blokken uit de M96 familie, zowel de 986 2.5 en 2.7 als de 996 3.4 en 3.6 (atmo).
Poreuze blokken zijn een specifiek 2.5 probleem bijvoorbeeld.
Hou er ook rekening mee dat dit een hoogtoerige en relatief koppelarme motor is .
Bedankt voor de reacties.
Het is precies de lichte motor die me aanspreekt omwille van fiscale redenen maar bovendien zie ik geen of amper 2.7's te koop staan van deze leeftijd (en de daarmee gepaarde lagere prijs).
Het zou een auto zijn om heel weinig km's per jaar mee te gaan rijden (2500 bv.)
Als de wagen een onderhoudsboekje heeft houden ze dan die IMS niet in de gaten?
Is de prijs van het geposte zoekertje oké of eerder te laag?
Prijs lijkt me correct, zonder meer.
De 2.7 is er gekomen in de loop van '99
Een 2.5 of een 2.7 gaat nu niet veel verschil meer uitmaken qua taksen.
Ik weet niet of je een RHD overweegt want in die prijsklasse en in dat segment heb je in de UK veel meer waar voor je geld.
Voor 8000-9000 GBP heb je al een face-lift 986 met betere afwerking, variocam plus en vaste achterruit
Prijs is best ok, wel iets lager dan gemiddeld. Er zijn er veel dat nog rond de 12 a 13 hangen met ongeveer dezelfde km-stand.
Bij mijn weten heeft Porsche het probleem altijd ontkent.
Je kan het moeilijk in de gaten houden buiten regelmatig de oliefilter te bekijken tijdens onderhoud. Maar nog eens, dit is niet het geval bij elke boxster natuurlijk (of M96 zoals KdF vermelde. Zelfs de 997.1 was er ook nog niet 100% aan genezen). Het gaat om een klein percentage die met dat probleem te kampen heeft gehad. Ook is alles wat opgeblazen met de komst van het internet. Je moet maar eens op google surfen ivm met IMS.
Comment