Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PORSCHE Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door patje007 Bekijk Berichten


    als we dan toch pics aan het droppen zijn van het slot velden aan de worthersee 2012 dan drop ik de mijne ook maar, maar dan vanaf de voorkant van het slot


    .






    click pic to enlarge.


    .

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Guido911 Bekijk Berichten
      Belange niet. Mits deze een deftige onderhoudshistoriek heeft en een inspectie heeft ondergaan (kan je bij de aankoop eventueel zelf doen) hoef je je geen zorgen te maken. Het is een zeer leuke kleine wagen. Met de blokken zelf is niets aan de hand. Enige probleem waarmee ze wat bekend staan is door de IMS (klein procent van de volledige productie). Als die faalt draait heel je blok in de soep. Kijk dus zeker op de plaats waar de shaft zit (overgang transmissie naar blok) dat hij daar goed droog staat. Twijfel je of slaap je er niet van? Verander deze Intermediate shaft dan met de stevigere versie (LNE Retrofit) op het moment dat je koppeling aan vervanging toe is. Kan perfect samen op het zelfde moment gedaan worden.
      't Is eigenlijk niet de tussenas zelf die het begeeft maar de rollager.
      Ook kan je de slijtage niet per sé zien aan het feit of er al dan niet olie uit de klok drupt, dat heeft eerder te maken met de oliekeerring van de krukas, of de dichtingsflens van de tussenas, niet met de conditie van de lager zelf.

      Comment


      • Iig zou ik een 2.5 nooit aanraden.
        Of dat blok zoveel onbetrouwbaarder is dan een 2.7 of 3.4 laat ik in het midden, wij hebben er toch niet veel problemen mee, maar een 2.7 rijdt gewoon 10x aangenamer. Een 2.5 heeft geen hol koppel, en is echt een tam blok in vergelijking met een 2.7.

        Comment








        • Last edited by BMWMB; 15/05/2012, 23:03.
          OO 00 OO

          Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

          Comment


          • Nice!

            Die groene RSR hierboven is ook wel de max. Doet me zo denken aan die Singer 911.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door 993S Bekijk Berichten
              Hij staat hier in de garage
              Turbo
              aarzel niet om een topic van je wagen aan te maken
              2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
              2009 - Yamaha R1 Model 2008

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten


                Had hier nu 2s op de achterklep gestaan = perfectie!

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door psycho dad Bekijk Berichten
                  Turbo
                  aarzel niet om een topic van je wagen aan te maken
                  Heb hem gisteren per toeval al verkocht , hij staat hier nog een week of 2 en dan gaat hij naar de nieuwe eigenaar. Zal dus voor de volgende zijn die er, als alles mee zit, snel aankomt.
                  Last edited by TT-911; 16/05/2012, 17:45.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Bouncing Bullet Bekijk Berichten
                    Had hier nu 2s op de achterklep gestaan = perfectie!
                    Die jeugd toch he, iets dat niet bestaan heeft perfect noemen , hier mijn 'S' poep.

                    Comment


                    • Bij de 993 duidde de S enkel op de bodykit, niet?

                      Wel knap detail, dat onderbroken luchtrooster.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door 993S Bekijk Berichten
                        Die jeugd toch he, iets dat niet bestaan heeft perfect noemen , hier mijn 'S' poep.

                        . Je denkt in termen van c4s, c2s en dan vergeet je zo'n dingen. Mijn welgemeende excuses aan de hele Porsche gemeenschap.

                        De 993S was idd enkel turbo heupen en spacers. RWD goodness met een lekker brede stance en het echte porker geluid.
                        Moest ik deftig aan een auto kunnen sleutelen dan zou ik er ooit zo'n eentje kopen. Nu zou ik constant in de vrees leven dat er iets aan gaat schelen en dat daar grote werkuur kosten mee gepaard gaan.
                        Last edited by ; 16/05/2012, 20:24.

                        Comment


                        • De 993 S is exclusiever dan de 4S en daardoor ook duurder.
                          Een goede kennis van mij, hier uit het dorp, heeft zo'n 993 S.
                          OO 00 OO

                          Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Bouncing Bullet Bekijk Berichten
                            . Je denkt in termen van c4s, c2s en dan vergeet je zo'n dingen. Mijn welgemeende excuses aan de hele Porsche gemeenschap.

                            De 993S was idd enkel turbo heupen en spacers.
                            Excuses voor een fout die de meesten maken is toch niet nodig hoor, is mijn gedacht. Is trouwens niet belangrijk en een detail.

                            Zeg, je volgende stelling is eigenlijk ook niet juist.
                            Maar ook dat is zo een 'dooddoener', de 4S staat op het turbo chassis en de S op de smalle Carrera chassis. Not !

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door 993S Bekijk Berichten
                              Excuses voor een fout die de meesten maken is toch niet nodig hoor, is mijn gedacht. Is trouwens niet belangrijk en een detail.

                              Zeg, je volgende stelling is eigenlijk ook niet juist.
                              Maar ook dat is zo een 'dooddoener', de 4S staat op het turbo chassis en de S op de smalle Carrera chassis. Not !
                              Awelja, ik bedoelde turbo body, zonder vaste spoiler. Is de suspension van de CS dan ook aangepast tov de "gewone" carrera? Buiten de spacers bedoel ik.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Bouncing Bullet Bekijk Berichten
                                Awelja, ik bedoelde turbo body, zonder vaste spoiler. Is de suspension van de CS dan ook aangepast tov de "gewone" carrera? Buiten de spacers bedoel ik.
                                Elke 993 is wat chassis betreft gelijk, zowel smal als breed. Alleen heeft elk model zijn eigen 'fine tuning' wat veren, dempers and stabi's betreft.
                                De brede carrosserie zelf is voor S, 4S en turbo indentiek. Ook weeral daar enkele specifieke zaken per model waar de split grille bij de S het meest in het oog springt (dat denk ik tenminste aan alle reacties die ik daarop krijg)

                                Remmen zoals de meesten weten bij de turbo en 4S gelijk. De S heeft dezelfde als de Carrera.

                                Spacers heeft geen enkel model en terwijl ook weer allemaal, maw hangt puur af van de geselecteerde velg. Heeft niets met de wagen te maken maar alles met ET van velg en de compensatie daarvoor.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door 993S Bekijk Berichten
                                  Elke 993 is wat chassis betreft gelijk, zowel smal als breed. Alleen heeft elk model zijn eigen 'fine tuning' wat veren, dempers and stabi's betreft.
                                  De brede carrosserie zelf is voor S, 4S en turbo indentiek. Ook weeral daar enkele specifieke zaken per model waar de split grille bij de S het meest in het oog springt (dat denk ik tenminste aan alle reacties die ik daarop krijg)

                                  Remmen zoals de meesten weten bij de turbo en 4S gelijk. De S heeft dezelfde als de Carrera.

                                  Spacers heeft geen enkel model en terwijl ook weer allemaal, maw hangt puur af van de geselecteerde velg. Heeft niets met de wagen te maken maar alles met ET van velg en de compensatie daarvoor.
                                  We leren bij.

                                  Comment


                                  • Prachtige S hierboven !! (Zit je toevallig niet in een club? regio vl-br)
                                    Hier nog wat foto's vanop de P-days voor de 993-lovers:


                                    Last edited by ; 16/05/2012, 22:22.

                                    Comment




                                    • Comment




                                      • Comment


                                        • Het 993 Carrera 4S - virus heeft mij alleszins gebeten.
                                          OO 00 OO

                                          Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X