Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
997-motoren van de eerste generatie (de atmo 3.6 en 3.8 ) zijn helaas allesbehalve bulletproof, idem met de Cayman 3.4 (die intern in feite een 3.8 afgeleide is)
Je kunt er massa's over lezen op Rennlist, Planet-9, Pistonheads etc..
Er zijn er echter ook een hele hoop die probleemloos rondrijden.
Als je kan, koop er eentje met Porsche Approved garantie op, dan ben je zeker en in het 'slechtste' geval krijg je een nieuwe motor.
Moet je dan opnieuw naar de keuring want je hebt toch telkens een roos formulier nodig om in te schrijven?
Of regelt de verzekeraar dat allemaal?
Bij mij ging het vorig jaar zo:
Op het einde van maart 2012 stuur ik mijn oude, niet Europese plaat binnen bij de DIV Alken. Na meer dan drie maanden nadenken en mijn auto uiteindelijke laten maken (http://www.autoforum.be/showthread.p...zen&highlight=) ging ik naar de verzekeringsagent om een nieuwe plaat aan te vragen. Omdat het om een herinschrijving ging kon ik dit niet via 't internet doen maar moest het via de verzekeringsagent. Met die papieren ben ik naar de DIV Alken gereden, drie uur staan wachten in een rij en de volgende dag of was het de dag daarna zat de nieuwe Europese plaat in de brievenbus. Direct naar de verzekeringsagent gereden met de plaat om die door te geven om een polis te verkrijgen.
Ivm de keuring. Bij mij is het zo gegaan. Met de vorige nummerplaat moest ik altijd begin augustus naar de keuring gaan, gezien ik in 2002 deze auto voor de eerste keer als nieuwe auto heb laten inschrijven. Ik bel naar de keuring om uitleg. De nieuwe plaat was er eind juni vorig jaar. Dit is vroeger dan augustus natuurlijk. Bij de keuring zeiden ze me dat ik niet naar de keuring moest komen bij ontvangst van de nieuwe nummerplaat maar wel, en nog altijd, begin augustus (zoals het altijd was geweest) Dit gewoonweg omdat de auto voor één jaar gekeurd was en omdat de auto terug was ingeschreven op dezelfde naam (titularis) moest ik pas terug naar de keuring wanneer het keuringsbewijs van het vorige jaar verviel, begin augustus dus. Dus niet als ik de nieuwe plaat kreeg.
Voor ik besloot om de wagen terug in te schrijven had ik informatie gevraagd of de BIV terug moest betaald worden. Gelukkig was dat niet het geval. Enkel de verkeersbelasting betaald en patat, ik was terug aan het rijden. België is toch geweldig he.
997-motoren van de eerste generatie (de atmo 3.6 en 3.8 ) zijn helaas allesbehalve bulletproof, idem met de Cayman 3.4 (die intern in feite een 3.8 afgeleide is)
Je kunt er massa's over lezen op Rennlist, Planet-9, Pistonheads etc..
Er zijn er echter ook een hele hoop die probleemloos rondrijden.
Als je kan, koop er eentje met Porsche Approved garantie op, dan ben je zeker en in het 'slechtste' geval krijg je een nieuwe motor.
German engineering at it's best. Dat is wat ik altijd van Porsche verwachtte. Blijkbaar niet dus. Valt dat eens dik tegen.
Dus de 997.2 motoren zijn wel te vertrouwen? Of nie?
Comment