Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PORSCHE Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 35 jaar verder en de pk's zijn verdubbeld, ondertussen haalt een standaard Boxster zeker ook de 260 pk?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vicious Bekijk Berichten
      http://www.classicdriver.com/uk/find...lCarID=1777411

Blijft 'n enorm tot de verbeelding sprekend ding.
      Iemand ooit de kans gehad om met zoiets te rijden? Indrukken?

Carlito heeft een tijdje met eentje rondgereden dacht ik
      Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
      Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
        35 jaar verder en de pk's zijn verdubbeld, ondertussen haalt een standaard Boxster zeker ook de 260 pk?
        Ik denk dat het niet zozeer draait om die pk's alleen, dan wel de ervaring van een turbo die er plots in komt en alles in de vernieling (figuurlijk, dan) beult. Ook (quasi?) geen hulpmiddelen bij 't rijden. 't Lijkt me wel een sensatie te zijn

Comment

http://www.classicdriver.com/uk/find...lCarID=1777411

Blijft 'n enorm tot de verbeelding sprekend ding.
          Iemand ooit de kans gehad om met zoiets te rijden? Indrukken?

wel dit is een 3.0, maar ik had ooit een droom een 930 3.3 te bezitten. Heb er een paar gaan bekijken destijds, en vrij dicht tegen de koop van een 1980 3.3 gestaan.

Het moeilijke van deze auto's is dat de motor nog es 15mm meer naar achter ligt
          (stevigere koppeling) en dus de gewichtsverdeling benadeeld wordt. Het typische 911 weggedrag wordt hier nog versterkt. Ik heb die 3.3 gereden en zoals altijd blijf ik bij m’n stelling => old cars drive like shit. De 4-bak is niet van de gemakkelijkste en de handelingen gaan stroef (pedalen, stuur). Qua power geen teleurstelling hoor, dat ding duwt enorm in elke versnelling.

Het is een evenement om zoiets buiten halen…zeker en vast… maar je gaat meer rijplezier hebben aan een 964/993 die ondanks hun ouderdom toch makkelijker rijden
          Porsche 996 GT3 RS
          Porsche 964 RS
          BMW ///M3 e30
          Mercedes c250 CDI AMG
          www.flamebox.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MichM3 Bekijk Berichten
            wel dit is een 3.0, maar ik had ooit een droom een 930 3.3 te bezitten. Heb er een paar gaan bekijken destijds, en vrij dicht tegen de koop van een 1980 3.3 gestaan.

Het moeilijke van deze auto's is dat de motor nog es 15mm meer naar achter ligt
            (stevigere koppeling) en dus de gewichtsverdeling benadeeld wordt. Het typische 911 weggedrag wordt hier nog versterkt. Ik heb die 3.3 gereden en zoals altijd blijf ik bij m’n stelling => old cars drive like shit. De 4-bak is niet van de gemakkelijkste en de handelingen gaan stroef (pedalen, stuur). Qua power geen teleurstelling hoor, dat ding duwt enorm in elke versnelling.

Het is een evenement om zoiets buiten halen…zeker en vast… maar je gaat meer rijplezier hebben aan een 964/993 die ondanks hun ouderdom toch makkelijker rijden
            En wat was dan de reden om geen 930 te kopen? 't Feit dat iets als een 964RS beter rijdt lijkt me begrijpelijk, maar het moet vooral toch helemaal ànders rijden?

Een Turbo kies je toch omdat 'ie zo schandalig hard duwt, eerder dan snedig rijdt om op te tracken? Of was dat je doel, iets waarmee je ook zonder onverwachte movementen op circuit kon rijden?

Comment

• ach ik was toen nog te jong... was 25j en wist nog ni goed wat ik eigenlijk wou op autogebied. Je begint te werken, er komt wat geld binnen en je begint te dromen hé

Gelukkig heb ik op tijd gesnapt dat een 930 ni de juiste keuze zou zijn... pas jaartjes later heeft het Porsche virus echt toegeslagen.

Mijn mening: voor een 930 of 965 heb je $$$ nodig... als het mis gaat, kost het geld!
              Porsche 996 GT3 RS
              Porsche 964 RS
              BMW ///M3 e30
              Mercedes c250 CDI AMG
              www.flamebox.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MichM3 Bekijk Berichten
                ach ik was toen nog te jong... was 25j en wist nog ni goed wat ik eigenlijk wou op autogebied. Je begint te werken, er komt wat geld binnen en je begint te dromen hé

Gelukkig heb ik op tijd gesnapt dat een 930 ni de juiste keuze zou zijn... pas jaartjes later heeft het Porsche virus echt toegeslagen.

Mijn mening: voor een 930 of 965 heb je $$$ nodig... als het mis gaat, kost het geld!
                En dat is minder het geval voor een 993 Turbo?

Zo'n 930, 't is gewoon iets dat tot de verbeelding spreekt en ongetwijfeld een ongelooflijke ervaring moet geven, maar ik schat dat je aan zoiets niet bijster veel meer plezier hebt dan in rechte lijn. Stampen met wat bochten er tussen, dan vlieg je sowieso den decor in. Maar ik kan 't mis hebben.

Comment

En dat is minder het geval voor een 993 Turbo?

Zo'n 930, 't is gewoon iets dat tot de verbeelding spreekt en ongetwijfeld een ongelooflijke ervaring moet geven, maar ik schat dat je aan zoiets niet bijster veel meer plezier hebt dan in rechte lijn. Stampen met wat bochten er tussen, dan vlieg je sowieso den decor in. Maar ik kan 't mis hebben.
                  Je hebt het helemaal juist. Ik denk dat ze na de lancering van de 930 in het autojournalistieke milieu het begrip "snap oversteer" hebben uitgevonden

2001 Porsche 996TT (the automotive equivalent of a sledgehammer) SOLD
                  2005 BMW 530D Touring (kids hauling device)
                  2009 Suzuki GSXR1000 (madferit)
                  2005 Husqvarna 450 TE (to get dirty) FOR SALE
                  2013 Nissan Leaf (daily)
                  1972 Honda Novio 50 cc 4-stroke (to be restored)

Comment

• bij een 993 TT bijvoorbeeld staan de eventuele kosten en onderhoudskosten in verhouding tot het kapitaal van de auto... dus da's "aannemelijker".

De rekening kan flink oplopen op een 930, ze zijn niet zo "cheap" als een Carrera 3.0 of 3.0SC van die tijd en dat moet je begrijpen.
                    Porsche 996 GT3 RS
                    Porsche 964 RS
                    BMW ///M3 e30
                    Mercedes c250 CDI AMG
                    www.flamebox.be

Comment

• Waar zit fuel?

Waar zit ir_fuel? Verdwenen in een sneeuwmuur? Hoelang was die cursus? Ben razend benieuwd naar wat uitgebreide rapportage!

2013 Nissan Leaf (daily)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door galhund Bekijk Berichten
                        Waar zit ir_fuel? Verdwenen in een sneeuwmuur? Hoelang was die cursus? Ben razend benieuwd naar wat uitgebreide rapportage!
                        Check even het Roadtrip subforum ;-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stijn Bekijk Berichten
                          Check even het Roadtrip subforum ;-)
                          Whoopsie. My bad!

-> maar heb nu onverwachts heel wat leuke lectuur

2013 Nissan Leaf (daily)

Comment

• Jammer genoeg geen clubsport maar ach.

Deze wel:

Comment

• Aangezien er veel volk over kijkt en mij vraagt of ik geen verslagje wil schrijven, hier het topic over mijn Camp4S uitstap

Zal ik wel elke avond moeite doen verdekke

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
                                Simoni, zou je me die in hoge resolutie willen sturen, de foto is echt prachtig imo

Merci !

Comment

• Zit wel vol ruis.

Of is de lak in zo een slechte staat?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                    Zit wel vol ruis.

Of is de lak in zo een slechte staat?
                                    Zit jammergenoeg inderdaad vrij veel ruis in.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phil Bekijk Berichten
                                      Jammer genoeg geen clubsport maar ach.

Deze wel:

Wat is het verschil tussen een gewone en een clubsport?

Comment

• Van opzij gezien is die achterbumper niet erg mooi. Het brengt het design van de wagen uit balans. Die inkepingen in het onderste gedeelte van de achterbumper maken hem iel, dit in tegenstelling tot de volle voorbumper.

Comment

Working...
                                        X