Oorspronkelijk geplaatst door yannick-m.
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
PORSCHE Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jerain Bekijk BerichtenPFFFFFFF
Ik weet dat je trackbloed in jou hebt stromen maar dan is het ook kwestie van de 0-100 en pk cijfertjes even naar achteren te bannen.
Enfin ik denk dat je dat me je huidige project wel heel goed beseft en weet waar je bezig bent....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk BerichtenPrachtig, maar wel rekening houden dat het geen track car is hé Jerain, er hebben er zich daar al een paar aan "mispakt".
Ik weet dat je trackbloed in jou hebt stromen maar dan is het ook kwestie van de 0-100 en pk cijfertjes even naar achteren te bannen.
Enfin ik denk dat je dat me je huidige project wel heel goed beseft en weet waar je bezig bent....
Is dat zo? Natuurlijk niet vergelijkbaar met GT3(RS) en consoorten maar lijkt me toch een schitterend compromis track/road, of zie ik dat verkeerd
Comment
-
Ieder zijn mening natuurlijk hé. Het valt te zien wat je zoekt on "track" en welke track. Is het om 1 of 2x jaar voor de fun wat toertjes te rijden op Spa, akkoord. Of beperk je enkel en alleen tot de NS.
Ga je voor snelheid en heb je wat meer track virus is het een no go. En het klinkt idd raar om te lezen dat als je voor snelheid gaat het een no go is , dat komt omdat op het gemiddelde circuit heel wat "bochtjes" liggen
Ik dacht vroeger (lees nog maar een jaar geleden) ook dat zoiets een perfect huwelijk zou zijn. Niet dus.
Niet vergeten dat je met een GT3 in standaard modus best nog leuk kan rijden.
Je kan er natuurlijk een heel topic over opstarten maar het komt er op neer dat een Turbo een "sportscar" is, qua concept. En de GT3 (of 2, die ook turbo heeft) een trackcar.
Ophanging, instelbaarheid, het vrijgeven van de power, slijtagevastheid, gewicht, stijfheid onderstel, preciesheid van sturen............ allemaal zaken die een veel groter belang hebben on track dan wat cijferkes over prestaties, op papier.
Er zitten er hier wel een paar die al een Turbo hebben of gehad hebben, of zelfs bij mekaar geplooid hebben. Die nu resoluut zeggen: GT3.
Zeker nadat ze beiden getest hebben. En vergeet niet dat een GT3 die hoogtoerig wordt gereden ook verdomd snel is !
Die Turbo is vooral laagtoerig belangrijk, de vraag is of dit belangrijk is voor iemand die ook houdt van circuit rijden ?
Qua puur rijplezier is er geen twijfel een GT3 is meer "auto". Laat mij kiezen een tripje naar Zwitserland met de GT3 of de Turbo en ik weet het wel.......Last edited by Jokke_vlo; 24/02/2011, 12:34.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenZal indd voornamelijk aan de persoonlijke instelling liggen, "wat je zoekt"...voor een persoon als mij zou dat wsl meer dan volstaan, want voorlopig hecht ik nog meer belang aan de fun van fullpull te gaan dan seconden te winnen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk BerichtenGeloof me: onbekend is onbemind ! Ik mag toch zeggen ervaring te hebben met beiden..... let maar op met je R26R binnenkort, benieuwd wat je het leukst vindt. Je comfy kar of dat
Ik verkoop graag vellen van beren op voorhand!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk BerichtenIeder zijn mening natuurlijk hé. Het valt te zien wat je zoekt on "track" en welke track. Is het om 1 of 2x jaar voor de fun wat toertjes te rijden op Spa, akkoord. Of beperk je enkel en alleen tot de NS.
Ga je voor snelheid en heb je wat meer track virus is het een no go. En het klinkt idd raar om te lezen dat als je voor snelheid gaat het een no go is , dat komt omdat op het gemiddelde circuit heel wat "bochtjes" liggen
Ik dacht vroeger (lees nog maar een jaar geleden) ook dat zoiets een perfect huwelijk zou zijn. Niet dus.
Niet vergeten dat je met een GT3 in standaard modus best nog leuk kan rijden.
Je kan er natuurlijk een heel topic over opstarten maar het komt er op neer dat een Turbo een "sportscar" is, qua concept. En de GT3 (of 2, die ook turbo heeft) een trackcar.
Ophanging, instelbaarheid, het vrijgeven van de power, slijtagevastheid, gewicht, stijfheid onderstel, preciesheid van sturen............ allemaal zaken die een veel groter belang hebben on track dan wat cijferkes over prestaties, op papier.
Er zitten er hier wel een paar die al een Turbo hebben of gehad hebben, of zelfs bij mekaar geplooid hebben. Die nu resoluut zeggen: GT3.
Zeker nadat ze beiden getest hebben. En vergeet niet dat een GT3 die hoogtoerig wordt gereden ook verdomd snel is !
Die Turbo is vooral laagtoerig belangrijk, de vraag is of dit belangrijk is voor iemand die ook houdt van circuit rijden ?
Qua puur rijplezier is er geen twijfel een GT3 is meer "auto". Laat mij kiezen een tripje naar Zwitserland met de GT3 of de Turbo en ik weet het wel.......
Het die hard aspect van de GT3 spreekt me aan, maar ik denk dat ik toch nog steeds een turbo-man ben.
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenZal indd voornamelijk aan de persoonlijke instelling liggen, "wat je zoekt"...voor een persoon als mij zou dat wsl meer dan volstaan, want voorlopig hecht ik nog meer belang aan de fun van fullpull te gaan dan seconden te winnen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk BerichtenPrachtig, maar wel rekening houden dat het geen track car is hé Jerain, er hebben er zich daar al een paar aan "mispakt".
Ik weet dat je trackbloed in jou hebt stromen maar dan is het ook kwestie van de 0-100 en pk cijfertjes even naar achteren te bannen.
Enfin ik denk dat je dat me je huidige project wel heel goed beseft en weet waar je bezig bent....Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenIs dat zo? Natuurlijk niet vergelijkbaar met GT3(RS) en consoorten maar lijkt me toch een schitterend compromis track/road, of zie ik dat verkeerd
Hij kan natuurlijk ook on track ingezet worden, hij kan daar zeker uit de voeten maar is niet zo licht en agiel als een GT3 (meer foolproof ) maar het is de bedoeling dat de M3 daar voor gaat blijven en mss af en toe eens met de P naar de ring waar ie wel heel geschikt voor is... Tracken brengt nog steeds veel meer risico's mee dan gewoon op de openbare weg, ik heb geen zin om zo'n kapitaal op circuit te prakken en als dat (fingers crossed) bvb met de M3 zou gebeuren is dat zo'n groot verlies niet en kan ik nog vele onderdelen recupereren.
Echter heb ik nog steeds veel moeite als de keuze Turbo-GT3 eraan zou komen, beiden hebben hun voor en nadelen. Volgens mij gaat voor mijn doeleinden de Turbo de betere zijn... Ik heb nog nooit met 1 van beide gereden en ik denk dat als dat er van komt de keuze nog moeilijker zal worden. Ik vraag mij gewoon af of de GT3 dagelijks inzetbaar zou zijn, dan moet je al de gewone zetels pakken en zonder clubsportpakket wat imo not done is op zo'n type wagen. Ook is ie meer opvallend en zou de fraulein sneller weigeren een tripje te maken tov de Turbo. Het klinkt belachelijk maar het is gewoon zo. Binnen een paar maand weet ik meer.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk BerichtenGeloof me: onbekend is onbemind ! Ik mag toch zeggen ervaring te hebben met beiden..... let maar op met je R26R binnenkort, benieuwd wat je het leukst vindt. Je comfy kar of dat
Comment
-
mmm...
zal hier maar is op antwoorden zeker?
1) Jokke, denk dat er qua rijden/beleving nog wel een klein verschil is tussen een panamera turbo en een 9xx turbo. (alleen al qua gewicht)
2) ik ken beide (gt3 - tt) zeer goed, heb ze beide gehad en heb gekozen voor de TT. (uiteraad als occasionele tracker 95% baan, 5% track km's)
3) GT3 is meer trackcar dan een TT, maar een pak minder auto imo...
Voor een tripje Swiss, zou IK nog niet eens denken aan een GT3
Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk BerichtenIeder zijn mening natuurlijk hé. Het valt te zien wat je zoekt on "track" en welke track. Is het om 1 of 2x jaar voor de fun wat toertjes te rijden op Spa, akkoord. Of beperk je enkel en alleen tot de NS.
Ga je voor snelheid en heb je wat meer track virus is het een no go. En het klinkt idd raar om te lezen dat als je voor snelheid gaat het een no go is , dat komt omdat op het gemiddelde circuit heel wat "bochtjes" liggen
Ik dacht vroeger (lees nog maar een jaar geleden) ook dat zoiets een perfect huwelijk zou zijn. Niet dus.
Niet vergeten dat je met een GT3 in standaard modus best nog leuk kan rijden.
Je kan er natuurlijk een heel topic over opstarten maar het komt er op neer dat een Turbo een "sportscar" is, qua concept. En de GT3 (of 2, die ook turbo heeft) een trackcar.
Ophanging, instelbaarheid, het vrijgeven van de power, slijtagevastheid, gewicht, stijfheid onderstel, preciesheid van sturen............ allemaal zaken die een veel groter belang hebben on track dan wat cijferkes over prestaties, op papier.
Er zitten er hier wel een paar die al een Turbo hebben of gehad hebben, of zelfs bij mekaar geplooid hebben. Die nu resoluut zeggen: GT3.
Zeker nadat ze beiden getest hebben. En vergeet niet dat een GT3 die hoogtoerig wordt gereden ook verdomd snel is !
Die Turbo is vooral laagtoerig belangrijk, de vraag is of dit belangrijk is voor iemand die ook houdt van circuit rijden ?
Qua puur rijplezier is er geen twijfel een GT3 is meer "auto". Laat mij kiezen een tripje naar Zwitserland met de GT3 of de Turbo en ik weet het wel.......
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door loe Bekijk Berichtenmmm...
zal hier maar is op antwoorden zeker?
1) Jokke, denk dat er qua rijden/beleving nog wel een klein verschil is tussen een panamera turbo en een 9xx turbo. (alleen al qua gewicht)
2) ik ken beide (gt3 - tt) zeer goed, heb ze beide gehad en heb gekozen voor de TT. (uiteraad als occasionele tracker 95% baan, 5% track km's)
3) GT3 is meer trackcar dan een TT, maar een pak minder auto imo...
Voor een tripje Swiss, zou IK nog niet eens denken aan een GT3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk BerichtenIdem hier...
Het keiharde aspect van een GT3 of een GT3RS trekt mij enorm aan...
Maar aan de andere kant zie ik mij zo'n turbo wel dagelijks gebruiken op termijn...
En Porsche heeft op dat gebied een beetje MB allures door in die GT3 geen achterbank te steken
Al eens geinformeerd of je een trekhaak kan installeren op een Porsche Turbo?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door loe Bekijk Berichtenmmm...
zal hier maar is op antwoorden zeker?
1) Jokke, denk dat er qua rijden/beleving nog wel een klein verschil is tussen een panamera turbo en een 9xx turbo. (alleen al qua gewicht)
2) ik ken beide (gt3 - tt) zeer goed, heb ze beide gehad en heb gekozen voor de TT. (uiteraad als occasionele tracker 95% baan, 5% track km's)
3) GT3 is meer trackcar dan een TT, maar een pak minder auto imo...
Voor een tripje Swiss, zou IK nog niet eens denken aan een GT3
Als ik helemaal alleen aan het stuur zit (en dan bedoel ik niet on track) ben ik dan wel weer iets anders: ik prefereer een hardcore auto zoals er wel een paar weten. Net zoals ik de sound van de motor prefereer boven mijn hifi.....
Comment
-
Jokke, jij trackt toch ook voor de fun?
Uiteindelijk valt er nog altijd niks te winnen op het einde van een trackday.
(je kan natuurlijk altijd mee gaan rijden in de skylimit cup / westfield cup oid... en da's ineens een heel ander verhaal dan lijntjes rijden )
Ik bedoel maar, ik ga voor het compromis nu.. heb extremen gehad, van GT3 tot track-only racerke.
misschien is het ook gewoon de leeftijd.... ik kreeg koppijn van een dagske Spa met de GT3 zonder oorstoppekes
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk BerichtenAl eens geinformeerd of je een trekhaak kan installeren op een Porsche Turbo?Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk BerichtenDat is niet nodig, naast een turbo moet er een kar zijn voor de madam die de sleurhut kan pakken...
Was eigenlijk een grapje
Comment
-
Comment
Comment