Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PORSCHE Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Daggie Bekijk Berichten
    Ga maar voor een Turbo Jerain .. de goeie ClubSport's zijn niet zo echt dik gezaaid ..
    LOOOOL

Comment

• Jerain: Je overweegt een GT3 te kopen, denk je dan aan een Clubsport of niet?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
        Loe heeft 100% gelijk vanuit zijn gebruik, hij weet volgens mij heel goed waarom hij zijn keuze maakt. Ik heb met u gepraat Jerain, ik denk dat je voor jezelf de juiste analyse maakt. Je gaat liggen modden en doen en bent vertrokken voor een lange weg om van je Turbo een Turbo GT3 te maken .
        Als geld geen issue is wel ja.

Ik moet u ni vertellen dat de ene auto de andere niet is qua budget voor 1 trackday?

Ik zou in Jerain zijn plaats toch kiezen voor 10 trackdays met een gestripte en gemodde M3 tov 2-3 trackdays met een Turbo of GT3.

Vergelijk de prijzen maar eens van:
        - remblokken
        - banden
        - schijven
        - onderhoud

Dan kan ik perfect begrijpen van een Turbo te kopen voor op de openbare weg. Zet dat ding soms eens op de Nordschleife en hou het daar bij, want als je met die Porsche gaat beginnen tracken "you are opening a whole new can of worms" ( vooral voor uw bankrekening).

En qua dagelijkse inzetbaarheid van een GT3, als ge da spel op een normale rijhoogte laat staan moet ge geen goeie vrienden zijn met een houtmarchand om Zolder binnen te geraken

Ik denk wel dat ik meer iemand zoals Jokke ben (met iets minder twijfels misschien ) in de zin van dat ik ook nog veel plezier beleef aan het "hardcore" stuk van mijn auto, wat ik in een Turbo niet of veel minder ga vinden. Mijn vriendin zou denk ik wel liever passagieren in een Turbo.

Weerom heel persoonlijk, en voor iemand die vooral openbare weg ermee wil doen durf ik niet de ene of de andere aanraden. Puur objectief gezien is de Turbo beter geschikt (comfort, koppel etc.) maar wie haalt het in godsnaam in zijn hoofd van 80.000 euro voor een auto te betalen en dan te kiezen puur met objectieve criteria. Ik niet in elk geval

En dat verhaal van die semi's op die gt3, niemand verplicht je van daar semi's op te leggen (behalve bij een mk2 RS wegens die rare bandenmaat), dus je kan daar ook in slecht weer mee rijden moest je dat willen.

Comment

• NOT making it easier!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Daggie Bekijk Berichten
            Ga maar voor een Turbo Jerain .. de goeie ClubSport's zijn niet zo echt dik gezaaid ..
            Ik dacht zeker dat jij ook voor de veiligere 4WD ging gaan?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
              Als geld geen issue is wel ja.

Ik moet u ni vertellen dat de ene auto de andere niet is qua budget voor 1 trackday?

Ik zou in Jerain zijn plaats toch kiezen voor 10 trackdays met een gestripte en gemodde M3 tov 2-3 trackdays met een Turbo of GT3.

Vergelijk de prijzen maar eens van:
              - remblokken
              - banden
              - schijven
              - onderhoud

Dan kan ik perfect begrijpen van een Turbo te kopen voor op de openbare weg. Zet dat ding soms eens op de Nordschleife en hou het daar bij, want als je met die Porsche gaat beginnen tracken "you are opening a whole new can of worms" ( vooral voor uw bankrekening).

En qua dagelijkse inzetbaarheid van een GT3, als ge da spel op een normale rijhoogte laat staan moet ge geen goeie vrienden zijn met een houtmarchand om Zolder binnen te geraken

Ik denk wel dat ik meer iemand zoals Jokke ben (met iets minder twijfels misschien ) in de zin van dat ik ook nog veel plezier beleef aan het "hardcore" stuk van mijn auto, wat ik in een Turbo niet of veel minder ga vinden. Mijn vriendin zou denk ik wel liever passagieren in een Turbo.

Weerom heel persoonlijk, en voor iemand die vooral openbare weg ermee wil doen durf ik niet de ene of de andere aanraden. Puur objectief gezien is de Turbo beter geschikt (comfort, koppel etc.) maar wie haalt het in godsnaam in zijn hoofd van 80.000 euro voor een auto te betalen en dan te kiezen puur met objectieve criteria. Ik niet in elk geval

En dat verhaal van die semi's op die gt3, niemand verplicht je van daar semi's op te leggen (behalve bij een mk2 RS wegens die rare bandenmaat), dus je kan daar ook in slecht weer mee rijden moest je dat willen.
              Jij vat hier perfect samen wat m'n gedachten van de afgelopen 2 weken zoal waren! Ik denk idd dat mss bij het echt moeten overgaan toch aankoop de sportieve/trackgerichte/liefhebber gedachte in me naar boven zal komen en de mindere dingen van de GT3 als daily ga verdringen met de goede...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jerain Bekijk Berichten
                Jij vat hier perfect samen wat m'n gedachten van de afgelopen 2 weken zoal waren! Ik denk idd dat mss bij het echt moeten overgaan toch aankoop de sportieve/trackgerichte/liefhebber gedachte in me naar boven zal komen en de mindere dingen van de GT3 als daily ga verdringen met de goede...
                oja en gt3 mk1 zetels =/= gt3 mk2 (aka de GT2) zetels.

GROOT verschil in comfort. Vraag maar aan Werner en Jokke. Met die van mij (en Bruno RS) rijd je zo tot het zuiden van Frankrijk zonder het minste probleem. Die vaste lichtere kuipen zijn daar echt niet voor gemaakt. Werner had gene rug meer na 250km ermee gereden te hebben

Comment

• En ge gaat moeten uitmaken wat ge met die auto wil doen. Sound doet ook veel qua beleving en een Turbo zal nooit klinken als een GT3, dan mag je alle dempers er nog onderuit halen

t is geen gemakkelijke keuze. Als ge 95% van uw kilometers alleen afmaalt zou ik toch eens goed peizen over die GT3, t is nu ni da ge niks gewoon zijt en dat ge niks comfortabeler gaat staan hebben. Als "moeder de vrouw" er veel moet inzitten en ze is gene autozot zou ik echt ni aan een GT3 denken, en zeker geen MK1, want ge gaat em meer mogen laten staan dan wa anders.

Comment

oja en gt3 mk1 zetels =/= gt3 mk2 (aka de GT2) zetels.

GROOT verschil in comfort. Vraag maar aan Werner en Jokke. Met die van mij (en Bruno RS) rijd je zo tot het zuiden van Frankrijk zonder het minste probleem. Die vaste lichtere kuipen zijn daar echt niet voor gemaakt. Werner had gene rug meer na 250km ermee gereden te hebben
                    Idd, de zetels van de jokke waren niet echt op mijn maat. Ik denk dat jouw versie GT3 het meest in de buurt komt van wat ik zoek...

Comment

En ge gaat moeten uitmaken wat ge met die auto wil doen. Sound doet ook veel qua beleving en een Turbo zal nooit klinken als een GT3, dan mag je alle dempers er nog onderuit halen

t is geen gemakkelijke keuze. Als ge 95% van uw kilometers alleen afmaalt zou ik toch eens goed peizen over die GT3, t is nu ni da ge niks gewoon zijt en dat ge niks comfortabeler gaat staan hebben. Als "moeder de vrouw" er veel moet inzitten en ze is gene autozot zou ik echt ni aan een GT3 denken, en zeker geen MK1, want ge gaat em meer mogen laten staan dan wa anders.
                      Ze was ook niet voor de uitlaat en de ophanging van de M5, het zit er toch al schoon een paar jaar onder en ze rijdt nog steeds mee Ik vond de RS van jokke nog goed te doen qua luidheid, ik had nog erger verwacht. Ik denk dat dat bvb bij die van u nog veel beter meevalt. Het maakt haar niet uit wat ik koop, zo lang het maar minder lawaai maakt als de 5.

Er komt idd wegens verplaatsing voor het werk nog een 'gezinswagen' waar zij ook mee kan rijden en eventueel als het heel slecht weer is in het weekend of 's avonds, beide.
                      Last edited by Jerain; 26/02/2011, 18:58.

Comment

• Als ge er efkes mee rijdt wel ja, maar 2 uur op de snelweg met die kleppen open met die van Jokke is toch niet echt aangenaam meer.

Comment

Als ge er efkes mee rijdt wel ja, maar 2 uur op de snelweg met die kleppen open met die van Jokke is toch niet echt aangenaam meer.
                          Idd, met de kleppen open resoneerde ie veel harder. Dat was nog iets onaangenamer als heel af en toe de bassen bij koudstart van mn 5... Ik wil eens vergelijken met een stock GT3 uitlaat. Als ik u nog eens tegenkom mag je me dat altijd eens laten horen.

Comment

• Verdomme fuel, met uw uitleg en wat extra opzoekwerk gaat het mij mss nog meer kosten!

Comment

Sound doet ook veel qua beleving en een Turbo zal nooit klinken als een GT3, dan mag je alle dempers er nog onderuit halen
                              Anderzijds, 't is niet omdat ge vroeger speelkaarten tussen uw spaken van de fiets liet flapperen dat uwe fiets ook echt beter reed he

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door loe Bekijk Berichten
                                Anderzijds, 't is niet omdat ge vroeger speelkaarten tussen uw spaken van de fiets liet flapperen dat uwe fiets ook echt beter reed he
                                Dat zeg ik ook niet.

Als we dan toch de lijn verder trekken, koop dan een Aston V8 Vantage. Een pak knapper qua lijn, veel minder dertien in een dozijn, een veel brutere klank en ideaal op de baan.

Comment

Idd, met de kleppen open resoneerde ie veel harder. Dat was nog iets onaangenamer als heel af en toe de bassen bij koudstart van mn 5... Ik wil eens vergelijken met een stock GT3 uitlaat. Als ik u nog eens tegenkom mag je me dat altijd eens laten horen.
                                  Qua lawaai in de cabine met kleppen open zit de mijne tussen kleppen dicht en kleppen open van Jokke de zijne.

Comment

• Comment

• hola er zijn grenzen he

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                      Dat zeg ik ook niet.

Als we dan toch de lijn verder trekken, koop dan een Aston V8 Vantage. Een pak knapper qua lijn, veel minder dertien in een dozijn, een veel brutere klank en ideaal op de baan.

Comment

ik ben al eens mee geweest met een mk1 turbo die opgedreven is tot 650pk en een titanium uitlaat had en met mk2 gt3 rs en de geluidsbeleving in de gt3 rs is stukken beter dan in de turbo.
                                        ik had zelfs het gevoel dat de gt3 rs sneller was (alletwee op bochtige wegen gereden).
                                        zelfs op de gewone wegen vind ik de gt3 rs leuker (autostrade hadden we in allebei de gevallen niet gedaan)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door infected by porsche Bekijk Berichten
                                          ik ben al eens mee geweest met een mk1 turbo die opgedreven is tot 650pk en een titanium uitlaat had en met mk2 gt3 rs en de geluidsbeleving in de gt3 rs is stukken beter dan in de turbo.
                                          ik had zelfs het gevoel dat de gt3 rs sneller was (alletwee op bochtige wegen gereden).
                                          zelfs op de gewone wegen vind ik de gt3 rs leuker (autostrade hadden we in allebei de gevallen niet gedaan)
                                          Zoon van Bruno RS ?

Ik heb al met een GT3 MKI, een GT3 MKII en een GT3 RS MKII meegereden.

Elk van de drie lijkt mij de perfecte daily te zijn. Hard, maar niet te. Er zat helaas te veel tijd tussen om de verschillen te onderscheiden. Wat ik mij wel goed herinner is dat de soundbeleving bij de MKII generatie pakken meer is dan bij de MKI.
                                          Ik zou best ook graag eens de vergelijking willen maken met een Turbo, of zelfs met een 'gewone' Carrera.

Comment

Working...
                                          X