Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Riviera en Mexico blauw zeker? Het deed een tijdje de ronde dat die twee kleuren dezelfde kleur-code zouden hebben bij Porsche, en dus eigenlijk identiek zijn, maar of daar nu iets van klopt... Iemand?
Riviera en Mexico blauw zeker? Het deed een tijdje de ronde dat die twee kleuren dezelfde kleur-code zouden hebben bij Porsche, en dus eigenlijk identiek zijn, maar of daar nu iets van klopt... Iemand?
Ik heb het even opgezocht: mexico blauw idd is het zelfde als riviera blauw (all hail porkers GTA'ness). Mexico blauw was de naam voor de kleur in de vroege jaren '70. Nu wordt het riviera genoemd. Bij de kleuren hebben dezelfde code: L39E
Dat riviera moet de meest gepakte "custom" kleur zijn op de mk2 gt3 denk ik. Hoeveel foto's er zo al gepasseerd zijn. Porsche wrijft zich in de handen, en t is dan nog een uni kleur
Vergeet ook niet dat eenzelfde kleur verschillende 'versies' kan hebben adhv. jaartal/leverancier. Het Volkswagen-zwart (LC9Z) heeft bv. een 5-tal varianten, waarvan de meest 'rode' en de meest 'blauwe' visueel echt verschillend zijn.
Daarnaast bepaalt de ondergrond soms ook hoe een kleur samengesteld wordt. Bij bepaalde parelmoer kleuren, zal de kleur voor een bumper (ABS/PU) bv. anders zijn dan een spatbord. Bij machinale spuiting is dat misschien anders, dat weet ik niet.
En ook de gebruikte vernis, kan daar impact op hebben. Niet elke vernis is (helemaal) transparant.
Comment