Oorspronkelijk geplaatst door Daggie
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
PORSCHE Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk BerichtenEerst een 996 4S en daarna een 997 S
Oorspronkelijk geplaatst door Alexx Bekijk BerichtenDat het interieur wat raar overkomt is volgens mij omdat er flits wordt gebruikt
Die striping vind ik subtiel gedaan , valt best wel mee
Maar na de GT3 van Tuur Bo en Ir_fuel gezien te hebben , vind ik dat het eens wat anders mag zijn dan grijs, hoewel zo'n GT3 ook wel subliem is in GT-silver of Meteorgray
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Daggie Bekijk BerichtenGoh, ik veronderstel dat jij ze beter kent als ik. Ik ken iemand met een 996TT; die heeft echt maanden problemen gehad met de turbo's .. druk wegvallen edm. En de concessiehouders wisten niet waar het aan lag. De exacte omstandigheden ken ik natuurlijk ook niet.
Als mijn Z4 verkocht is, ga ik eens op zoek naar een TT. In maart dat ding maar eens te koop zetten.
Ja problemen met het inlaatcircuit is niet zo abnormaal, daar hebben ze wel vaker last mee. Maar de turboladers zelf zijn echt beresterk. Bij verantwoord gebruik gaan die zonder problemen 200.000+ km mee.
Druk wegvallen duidt meestal op problemen met het onderdrukcircuit of de turbodrukrecuperatiekleppen.
In het slechtste geval de regeling van de variabele geometrie.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk BerichtenJa problemen met het inlaatcircuit is niet zo abnormaal, daar hebben ze wel vaker last mee. Maar de turboladers zelf zijn echt beresterk. Bij verantwoord gebruik gaan die zonder problemen 200.000+ km mee.
Druk wegvallen duidt meestal op problemen met het onderdrukcircuit of de turbodrukrecuperatiekleppen.
In het slechtste geval de regeling van de variabele geometrie.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk BerichtenDa's toch maar vanaf de 997 TT?Porsche 996 GT3 RS
Porsche 964 RS
BMW ///M3 e30
Mercedes c250 CDI AMG
www.flamebox.be
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
Ha,ha op 8:21 een ir fuel moment
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk BerichtenDa's toch maar vanaf de 997 TT?
Nope. 996 heeft ook al variabele geometrie hé. En het zijn de regelstangetjes die veel afzien. De kogelgewrichtjes ervan roesten/oxideren gemakkelijk wegens de opspattende vuiligheid en vocht van de achterwielen. Zeker bij auto's die weinig rijden of langere perioden stilstaan kan dit problemen opleveren.
Edit: blijkbaar enkel de GT2 Dat verklaart veel...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk BerichtenPorsche 996 GT3 RS
Porsche 964 RS
BMW ///M3 e30
Mercedes c250 CDI AMG
www.flamebox.be
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk BerichtenNope. 996 heeft ook al variabele geometrie hé. En het zijn de regelstangetjes die veel afzien. De kogelgewrichtjes ervan roesten/oxideren gemakkelijk wegens de opspattende vuiligheid en vocht van de achterwielen. Zeker bij auto's die weinig rijden of langere perioden stilstaan kan dit problemen opleveren.Porsche 996 GT3 RS
Porsche 964 RS
BMW ///M3 e30
Mercedes c250 CDI AMG
www.flamebox.be
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MichM3 Bekijk Berichtenda's het eerste dat ik daarvan hoor... Porsche pakte uit bij de 997TT met de eerste turbo-ottomotor die variabele geometrie had. Klanten kregen trouwens een silhouet op staander mee van deze techniek bij aflevering van de auto
Tis zo idd.
Hoewel ik laatst onder een 996 GT2 stond met VTG's??? En dus ervan uitging dat dit al op de 996 werd ingevoerd.
Maar wss zal dit niet origineel geweest zijn?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk BerichtenIn hoeverre is zoiets aftermarket te veranderen?
Zou die dan de turbo's van de 997 gehad hebben, of moet je dan meer vervangen dan de turbo's alleen?
Meer hé. Heel het onderdruksysteem moet je overbouwen. En nog een sturing ervan ook. Maar dat moet wel aftermarket zijn want bij een 997 zit dat in de DME. En een 997 DME kan je niet in een 996 laten werken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Daggie Bekijk BerichtenGoh, ik veronderstel dat jij ze beter kent als ik. Ik ken iemand met een 996TT; die heeft echt maanden problemen gehad met de turbo's .. druk wegvallen edm. En de concessiehouders wisten niet waar het aan lag. De exacte omstandigheden ken ik natuurlijk ook niet.
Als mijn Z4 verkocht is, ga ik eens op zoek naar een TT. In maart dat ding maar eens te koop zetten.
Ik heb er één moeten vervangen op 90.000 km want de darm naar de intercooler was onderin wat verschoven en de turbo zoog dus ook water en modder enz... Stom stom, maar tegen dat ik het doorhad dat ik drukverlies had (kreeg maar 0,6 bar meer ipv 0,8 ) was het te laat...
Voor de rest vind ik een 996 TT leuker rijden dan een 997 TT want die laatste is zo stabiel en scherp sturend dat het eigenlijk een beetje saai wordt (kan een auto té goed zijn? Blijkbaar wel). De 996 TT is meer "loose" en je zit dus sneller op de limiet. Minderwaardig interieur van 996 is idd een feit (alle plastiek rammelt ook nogal stevig). En je kan idd met minder dan 2.000 EUR richting 500 pk gaan. Wel opletten voor de boite (tandwielen en voorste cardan zijn daar zwakke schakel als er veel op circuit wordt gereden, blijkbaar).
Ook best investeren in nieuwe darmen naar de intercooler en naar de waterpomp, want die durven nogal makkelijk scheuren ('t is duidelijk dat voor de 996 Porsche aan penny-pinching deed en inferieure componenten heeft gebruikt... - DAMHIK).
Maar idd, als je een beest van een auto wil die ook dagdagelijks zeer bruikbaar is én je wil minder dan 50K eraan geven, dan is de 996TT absoluut aan te raden.Last edited by galhund; 08/01/2011, 15:58.
2001 Porsche 996TT (the automotive equivalent of a sledgehammer) SOLD
2005 BMW 530D Touring (kids hauling device)
2009 Suzuki GSXR1000 (madferit)
2005 Husqvarna 450 TE (to get dirty) FOR SALE
2013 Nissan Leaf (daily)
1972 Honda Novio 50 cc 4-stroke (to be restored)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door galhund Bekijk BerichtenEn je kan idd met minder dan 2.000 EUR richting 500 pk gaan. Wel opletten voor de boite (tandwielen en voorste cardan zijn daar zwakke schakel als er veel op circuit wordt gereden, blijkbaar).
Die versnellingsbakken zijn normaalgezien praktisch onbreekbaar. Dus inderdaad, als er daar iets mee scheelt weet je al voldoende over hoe er met die kar is gereden/gebeuld geweest.
Comment
Comment