Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PORSCHE Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Daggie Bekijk Berichten
    Facelift kan er zeker niet af

    Als je kijkt, beginnen de 997TT's tussen de 80K en 85K.
    Bij een 996TT vind je veel afgebrakte rommel voor 40K, maar je vindt ook echt goeie, mooie 996TT's voor 50K. Da's 35K verschil. Da's wel echt heel veel.

    Neemt niet weg dat ik de 997TT mooier vind, hij zal ongetwijfeld veel sneller zijn. Maar ik was echt wel onder de indruk van de 996TT. Gaf mij echt het 'wiiiiiii'-gevoel, waar ik al een tijd naar op zoek was.
    Binnen een jaar komt deze te koop , km stand zal maximum 50.000 zijn

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
      Eerst een 996 4S en daarna een 997 S
      In stijgende lijn . Moet een droom zijn om daarmee uit de garage te rijden


      Oorspronkelijk geplaatst door Alexx Bekijk Berichten
      Dat het interieur wat raar overkomt is volgens mij omdat er flits wordt gebruikt
      Die striping vind ik subtiel gedaan , valt best wel mee

      Maar na de GT3 van Tuur Bo en Ir_fuel gezien te hebben , vind ik dat het eens wat anders mag zijn dan grijs, hoewel zo'n GT3 ook wel subliem is in GT-silver of Meteorgray
      Interieur lijkt paars nu. Weet niet of dat irl ook zo is, nog nooit eerder gezien in ieder geval.

      Comment


      • Dat interieur van die GT-zilveren GT3 is haast zeker zwart, komt gewoon vreemd over op foto.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Daggie Bekijk Berichten
          Goh, ik veronderstel dat jij ze beter kent als ik. Ik ken iemand met een 996TT; die heeft echt maanden problemen gehad met de turbo's .. druk wegvallen edm. En de concessiehouders wisten niet waar het aan lag. De exacte omstandigheden ken ik natuurlijk ook niet.

          Als mijn Z4 verkocht is, ga ik eens op zoek naar een TT. In maart dat ding maar eens te koop zetten.

          Ja problemen met het inlaatcircuit is niet zo abnormaal, daar hebben ze wel vaker last mee. Maar de turboladers zelf zijn echt beresterk. Bij verantwoord gebruik gaan die zonder problemen 200.000+ km mee.

          Druk wegvallen duidt meestal op problemen met het onderdrukcircuit of de turbodrukrecuperatiekleppen.
          In het slechtste geval de regeling van de variabele geometrie.

          Comment


          • In de pitbox op de Spa 6 hours 2010





            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
              Ja problemen met het inlaatcircuit is niet zo abnormaal, daar hebben ze wel vaker last mee. Maar de turboladers zelf zijn echt beresterk. Bij verantwoord gebruik gaan die zonder problemen 200.000+ km mee.

              Druk wegvallen duidt meestal op problemen met het onderdrukcircuit of de turbodrukrecuperatiekleppen.
              In het slechtste geval de regeling van de variabele geometrie.
              Da's toch maar vanaf de 997 TT?

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                Da's toch maar vanaf de 997 TT?
                yep
                Porsche 996 GT3 RS
                Porsche 964 RS
                BMW ///M3 e30
                Mercedes c250 CDI AMG
                www.flamebox.be

                Comment


                • A DAY AT THE RACES - A STEREOSCREEN PRODUCTION www.stereoscreen.de www.facebook.com/stereoscreen A film for EVO journalist and racing driver Chris "Monkey"…

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
                    Knap filmpje Porker.
                    Ha,ha op 8:21 een ir fuel moment

                    Comment




                    • Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                        Da's toch maar vanaf de 997 TT?

                        Nope. 996 heeft ook al variabele geometrie hé. En het zijn de regelstangetjes die veel afzien. De kogelgewrichtjes ervan roesten/oxideren gemakkelijk wegens de opspattende vuiligheid en vocht van de achterwielen. Zeker bij auto's die weinig rijden of langere perioden stilstaan kan dit problemen opleveren.


                        Edit: blijkbaar enkel de GT2 Dat verklaart veel...
                        Last edited by ; 08/01/2011, 12:50.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
                          mooi mooi mooi!!! en precies nog zo slecht ni!!!
                          Porsche 996 GT3 RS
                          Porsche 964 RS
                          BMW ///M3 e30
                          Mercedes c250 CDI AMG
                          www.flamebox.be

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                            Nope. 996 heeft ook al variabele geometrie hé. En het zijn de regelstangetjes die veel afzien. De kogelgewrichtjes ervan roesten/oxideren gemakkelijk wegens de opspattende vuiligheid en vocht van de achterwielen. Zeker bij auto's die weinig rijden of langere perioden stilstaan kan dit problemen opleveren.
                            da's het eerste dat ik daarvan hoor... Porsche pakte uit bij de 997TT met de eerste turbo-ottomotor die variabele geometrie had. Klanten kregen trouwens een silhouet op staander mee van deze techniek bij aflevering van de auto
                            Porsche 996 GT3 RS
                            Porsche 964 RS
                            BMW ///M3 e30
                            Mercedes c250 CDI AMG
                            www.flamebox.be

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door MichM3 Bekijk Berichten
                              da's het eerste dat ik daarvan hoor... Porsche pakte uit bij de 997TT met de eerste turbo-ottomotor die variabele geometrie had. Klanten kregen trouwens een silhouet op staander mee van deze techniek bij aflevering van de auto

                              Tis zo idd.

                              Hoewel ik laatst onder een 996 GT2 stond met VTG's??? En dus ervan uitging dat dit al op de 996 werd ingevoerd.
                              Maar wss zal dit niet origineel geweest zijn?

                              Comment


                              • In hoeverre is zoiets aftermarket te veranderen?
                                Zou die dan de turbo's van de 997 gehad hebben, of moet je dan meer vervangen dan de turbo's alleen?

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
                                  In hoeverre is zoiets aftermarket te veranderen?
                                  Zou die dan de turbo's van de 997 gehad hebben, of moet je dan meer vervangen dan de turbo's alleen?

                                  Meer hé. Heel het onderdruksysteem moet je overbouwen. En nog een sturing ervan ook. Maar dat moet wel aftermarket zijn want bij een 997 zit dat in de DME. En een 997 DME kan je niet in een 996 laten werken.

                                  Comment





                                  • click pic to enlarge

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Daggie Bekijk Berichten
                                      Goh, ik veronderstel dat jij ze beter kent als ik. Ik ken iemand met een 996TT; die heeft echt maanden problemen gehad met de turbo's .. druk wegvallen edm. En de concessiehouders wisten niet waar het aan lag. De exacte omstandigheden ken ik natuurlijk ook niet.

                                      Als mijn Z4 verkocht is, ga ik eens op zoek naar een TT. In maart dat ding maar eens te koop zetten.

                                      Ik heb er één moeten vervangen op 90.000 km want de darm naar de intercooler was onderin wat verschoven en de turbo zoog dus ook water en modder enz... Stom stom, maar tegen dat ik het doorhad dat ik drukverlies had (kreeg maar 0,6 bar meer ipv 0,8 ) was het te laat...

                                      Voor de rest vind ik een 996 TT leuker rijden dan een 997 TT want die laatste is zo stabiel en scherp sturend dat het eigenlijk een beetje saai wordt (kan een auto té goed zijn? Blijkbaar wel). De 996 TT is meer "loose" en je zit dus sneller op de limiet. Minderwaardig interieur van 996 is idd een feit (alle plastiek rammelt ook nogal stevig). En je kan idd met minder dan 2.000 EUR richting 500 pk gaan. Wel opletten voor de boite (tandwielen en voorste cardan zijn daar zwakke schakel als er veel op circuit wordt gereden, blijkbaar).

                                      Ook best investeren in nieuwe darmen naar de intercooler en naar de waterpomp, want die durven nogal makkelijk scheuren ('t is duidelijk dat voor de 996 Porsche aan penny-pinching deed en inferieure componenten heeft gebruikt... - DAMHIK).

                                      Maar idd, als je een beest van een auto wil die ook dagdagelijks zeer bruikbaar is én je wil minder dan 50K eraan geven, dan is de 996TT absoluut aan te raden.
                                      Last edited by galhund; 08/01/2011, 15:58.

                                      2001 Porsche 996TT (the automotive equivalent of a sledgehammer) SOLD
                                      2005 BMW 530D Touring (kids hauling device)
                                      2009 Suzuki GSXR1000 (madferit)
                                      2005 Husqvarna 450 TE (to get dirty) FOR SALE
                                      2013 Nissan Leaf (daily)
                                      1972 Honda Novio 50 cc 4-stroke (to be restored)

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door galhund Bekijk Berichten
                                        En je kan idd met minder dan 2.000 EUR richting 500 pk gaan. Wel opletten voor de boite (tandwielen en voorste cardan zijn daar zwakke schakel als er veel op circuit wordt gereden, blijkbaar).

                                        Die versnellingsbakken zijn normaalgezien praktisch onbreekbaar. Dus inderdaad, als er daar iets mee scheelt weet je al voldoende over hoe er met die kar is gereden/gebeuld geweest.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X