Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PORSCHE Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
    Ik heb dat met mijn gt3 ook, op straat. Denk dat het daar ook een combinatie is van het gevoel dat die auto geeft + sound + toerental. In 2e of 3e de boel eens vloeren op een secundaire weg =
    Klopt, het zijn niet de zuivere cijfers alleen die tellen. Onze R8 is in principe even snel als de 997S, toch geeft ie meer een kick op de gewone weg dan onze porsche. Ik ben na 2 maand nog altijd aangenaam verrast van de audi. Nooit verwacht eigenlijk... one hell of a car.

    Heel raar dat ie veel meer met zijn staart kwispelt dan de p.

    PS... ik heb wel altijd lood in mijn rechter schoen... het geluid van de V8

    Comment


    • Op welk gebied is de beleving dan groter dan in een 997?
      Want ik lees langs alle kanten dat die V8 'te traag' zou zijn, dat het een steriele kar is, ...

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
        En dat laatste zinnetje kan je meestal niet checken bij een tweedehands.

        Gelukkig merk je redelijk snel of er met zo'n auto (996-997 in't algemeen) gebeuld is geweest.
        Die karren rijden echt snel als een wrak als er niet voldoende naar omgekeken wordt.

        Comment


        • Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
            Gelukkig merk je redelijk snel of er met zo'n auto (996-997 in't algemeen) gebeuld is geweest.
            Die karren rijden echt snel als een wrak als er niet voldoende naar omgekeken wordt.
            Hoe kan je dat merken tijdens een testrit?

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door DJ Oli Bekijk Berichten
              Hoe kan je dat merken tijdens een testrit?


              Alles voelt versleten aan. Ophanging rammelt/klappert, motor klinkt niet frisjes, versnellingsbak schakelt moeilijk en onduidelijk.
              Standaard rammelt zo'n kar vanbinnen ook al, maar als 'ie afgejakkerd is is't nog 10 keer erger.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Daggie Bekijk Berichten
                Bijzonder knap!

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
                  Mij lijkt een 996TT me de betere keuze vergeleken met een 997TT. Je leest vaak dat een 997TT pas vanaf de facelift echt overtuigend was.

                  Als je dan het prijsverschil nog eens in rekening neemt...
                  Voor mij 996tt aub... Overal beste auto die ik ooit gehad heb.

                  Daggie vond het ook leuk. Looks zijn in orde, interieur is ok, weinig rammels.
                  Rijden (als daily) oneindig veel aangenamer daan gt3 (op circuit uiteraard omgekeerd)


                  Al bij al voor MIJ de beste auto ter wereld

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door loe Bekijk Berichten
                    Voor mij 996tt aub... Overal beste auto die ik ooit gehad heb.

                    Daggie vond het ook leuk. Looks zijn in orde, interieur is ok, weinig rammels.
                    Rijden (als daily) oneindig veel aangenamer daan gt3 (op circuit uiteraard omgekeerd)


                    Al bij al voor MIJ de beste auto ter wereld
                    Awel sè, als 996TT eigenaar doet me dat nu eens veel plezier. Al die mannen die hier prachtige herinneringen ophalen aan hun rit(ten) met de een 996TT. De 996 wordt vaak met de nek aangekeken but believe you me, als je toch met een gelimiteerd budget maximaal rijplezier wilt en ook al eens de klein mannen aan 't school moet afzetten dan is een 996TT buiten concurrentie!

                    Wat Matteus zegt is absoluut waar, als je ermee doorvlamt en al eens wat circuit doet (zoals ik) dan moet je wel bereid zijn om er doorlopend in te investeren en ook preventief dingen te vervangen, want het is op dat vlak géén GT3 of RS en zo'n TT veroudert dan heel snel. Maar ja, dat is ongetwijfeld ook zo voor om het even welke sportwagen die gebruikt wordt waarvoor ie is bedoeld...

                    2001 Porsche 996TT (the automotive equivalent of a sledgehammer) SOLD
                    2005 BMW 530D Touring (kids hauling device)
                    2009 Suzuki GSXR1000 (madferit)
                    2005 Husqvarna 450 TE (to get dirty) FOR SALE
                    2013 Nissan Leaf (daily)
                    1972 Honda Novio 50 cc 4-stroke (to be restored)

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                      Heb eens bijna een volledig weekend met een 996 Turbo rond gereden , ik moet er nog maar aan denken en ik krijg terug de kriebels in mijnen buik
                      (3 of 4 keer getankt)

                      Benzinetank was wel leeg na 300 km
                      Met mijn 996TT geraak ik ook bijna nooit onder de 18l/100km. 't Is wel een dorstig beestje als je zelf nogal temperamentvol bent .

                      2001 Porsche 996TT (the automotive equivalent of a sledgehammer) SOLD
                      2005 BMW 530D Touring (kids hauling device)
                      2009 Suzuki GSXR1000 (madferit)
                      2005 Husqvarna 450 TE (to get dirty) FOR SALE
                      2013 Nissan Leaf (daily)
                      1972 Honda Novio 50 cc 4-stroke (to be restored)

                      Comment


                      • Amai Bij m'n vader was dat 10/11l...

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Daann Bekijk Berichten
                          Amai Bij m'n vader was dat 10/11l...
                          huh? Mijn pa verbruikt zelfs meer dat is dan zo'n zuinige facelift met PDK
                          2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

                          Comment


                          • Kalme chauffeur hé.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door galhund Bekijk Berichten
                              Met mijn 996TT geraak ik ook bijna nooit onder de 18l/100km. 't Is wel een dorstig beestje als je zelf nogal temperamentvol bent .
                              Eigenaar keek nogal toen ik de Turbo terug bracht naar het rijbereik dat de BC aanduidde met een volle tank

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                                Eigenaar keek nogal toen ik de Turbo terug bracht naar het rijbereik dat de BC aanduidde met een volle tank
                                LOL!

                                Ik twijfel niet aan de cijfers van Daann z'n pa, want als je in het gewone verkeer meegaat en bewust probeert om de turbo's nauwelijks aan te spreken kan je idd onder de 12 l/100 km geraken. Maar dan moet je echt wel met een ei onder je gaspedaal rijden. And where's the fun in that????

                                't Hoogste dat ik gezien heb was 34 l/100 km aan het eind van een dagje Francorchamps (inclusief rit daarnaartoe...). Slurp!

                                2001 Porsche 996TT (the automotive equivalent of a sledgehammer) SOLD
                                2005 BMW 530D Touring (kids hauling device)
                                2009 Suzuki GSXR1000 (madferit)
                                2005 Husqvarna 450 TE (to get dirty) FOR SALE
                                2013 Nissan Leaf (daily)
                                1972 Honda Novio 50 cc 4-stroke (to be restored)

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door galhund Bekijk Berichten
                                  LOL!

                                  Ik twijfel niet aan de cijfers van Daann z'n pa, want als je in het gewone verkeer meegaat en bewust probeert om de turbo's nauwelijks aan te spreken kan je idd onder de 12 l/100 km geraken. Maar dan moet je echt wel met een ei onder je gaspedaal rijden. And where's the fun in that????

                                  't Hoogste dat ik gezien heb was 34 l/100 km aan het eind van een dagje Francorchamps (inclusief rit daarnaartoe...). Slurp!
                                  Eigenaar van de 996 Turbo verbruikte ongeveer 14-15 liter , ik zat dik boven de 20 Liter

                                  Met zijn 997 Turbo verbruikt hij nu maar een 12 L

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door galhund Bekijk Berichten
                                    Awel sè, als 996TT eigenaar doet me dat nu eens veel plezier. Al die mannen die hier prachtige herinneringen ophalen aan hun rit(ten) met de een 996TT. De 996 wordt vaak met de nek aangekeken but believe you me, als je toch met een gelimiteerd budget maximaal rijplezier wilt en ook al eens de klein mannen aan 't school moet afzetten dan is een 996TT buiten concurrentie!

                                    Wat Matteus zegt is absoluut waar, als je ermee doorvlamt en al eens wat circuit doet (zoals ik) dan moet je wel bereid zijn om er doorlopend in te investeren en ook preventief dingen te vervangen, want het is op dat vlak géén GT3 of RS en zo'n TT veroudert dan heel snel. Maar ja, dat is ongetwijfeld ook zo voor om het even welke sportwagen die gebruikt wordt waarvoor ie is bedoeld...
                                    Goh 't is gewoon the best of both worlds...
                                    Heb hem nu bijna 1 jaar, en rij er nog altijd met een big smile in!
                                    Wat zeer uitzonderlijk is voor mij!

                                    Comment


                                    • Knappe Targa !

                                      Comment


                                      • Comment




                                        • Comment

                                          Working...
                                          X