uber ubervet
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
PORSCHE Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door ames Bekijk BerichtenMijn baas is ernstig aan het overwegen om een Cayenne te kopen maar hij wil wel eens andere kleuren zien dan zilver of zwart.
Weet iemand een anderskleurige staan, zo ja waar? Thx!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ames Bekijk BerichtenMijn baas is ernstig aan het overwegen om een Cayenne te kopen maar hij wil wel eens andere kleuren zien dan zilver of zwart.
Weet iemand een anderskleurige staan, zo ja waar? Thx!
Zou direkt mijn keuze zijn
als ik eraan denk neem ik volgende week een foto
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk BerichtenBoekhouder die ik ken heeft sedert vorige week zijn Cayenne in Umbra metallic exterieur
Zou direkt mijn keuze zijn
als ik eraan denk neem ik volgende week een foto
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door beltar Bekijk Berichten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ames Bekijk BerichtenMijn baas is ernstig aan het overwegen om een Cayenne te kopen maar hij wil wel eens andere kleuren zien dan zilver of zwart.
Weet iemand een anderskleurige staan, zo ja waar? Thx!
Comment
-
Die van hierboven kende ik zelfs nog niet. Wel interessant:
In December 1993, prior to the introduction of the 993 platform as a R.O.W. model in 1994, and at the very end of the model run for the 964 Turbo, Porsche A.G.'s VRS Department (also known as Exclusive or Special Works) decided to build a very special series of hand built Turbo 3.6 cars featuring a slanted front end labeled by the factory as 'Flachbau' in Germany (German for flat form or flat construction) and 'Flatnose' in the United States and the rest of the world (ROW). An integral part of the cars specification was the factory's optionally available X88 'S' motor. The car was called the '1994 Turbo 3.6 S Flatnose' ('Flachbau' on the German factory invoice), and it was to be the last of the hand built Porsche 911 production cars.
"The overall concept of the 911 Turbo 3.6 Flatnose model is similar to that of the 911 Turbo 3.6 standard version, Model Year '94", stated the factory bulletin Xe 6X014 dated 2/22/94. But the car was really very different. As one of the most expensive road going production Porsche's ever built, (more expensive than the 993 TT 'S' and only less than the road going 959 and GT-1, GT-2, and Carrera GT) these cars flashed on the scene only to be quickly overlooked in the face of the new model 993. But this was a very special and very different car loosely based on the stillborn 965 concept car, a model designation that appears on many 1994 964 Turbo and Turbo S part numbers.
The model was introduced on short notice to U.S.A. dealers who were told that a special series of Flatnose cars would be built at the end of the Turbo 3.6 run. Customers were required to put up a $20,000 USD deposit after only seeing a photo of the prototype (unless they had attended the Los Angeles or Detroit auto shows that year). The story goes that there were 38 takers in the U.S.A. and at the wire Dave Strong's Porsche ordered a car (VIN 480466) which as it turned out was the very last single turbo production Porsche for the U.S.A. and the 39th Flatnose. In the end, three versions of the Flatnose were built as well as a U.S.A. delivery only, non-Flatnose version of the Turbo S, called the 'Package'. The actual build numbers were 76 Flatnose cars (worldwide) and 17 non-Flatnose or Package cars (U.S.A. only).
The actual build numbers have been misquoted over time as a result of a pre-build Porsche memorandum dated September 16, 1993 . In this memorandum Porsche announced to its U.S.A. dealers that they had a listing of 40 orders including two PCNA show cars. The original memorandum included a photo of the car and stated that there were to be 10 non-Flatnose orders. It further stated that worldwide production was anticipated at 85 to 100 units with approximately 50 of those units in Flatnose form. The cars were to be produced in October and early November 1993 with the last of the Flatnose cars to be produced in January 1994 to meet February dealer delivery. This early memorandum led to the number '40' being the believed production number as can be seen in this advertisement from the period.
A later Porsche memorandum dated November 30, 1994, definitively confirms worldwide production as 93 total cars consisting of 76 Flatnose cars (10 total Version I X83 Japan cars with 'old style Turbo nose and air scoops'; 27 total Version II X84 Rest of World cars; and 39 total Version III X85 U.S.A. cars), and 17 U.S.A. only Version Package cars.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bruno RS Bekijk BerichtenFlatnose
Ik weet het
Er zit iets los bij mij
Comment
-
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door ames Bekijk BerichtenMijn baas is ernstig aan het overwegen om een Cayenne te kopen maar hij wil wel eens andere kleuren zien dan zilver of zwart.
Weet iemand een anderskleurige staan, zo ja waar? Thx!
Waar? Hier
(maar tis wel een P57 => vorig model dus)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk BerichtenBah.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door reys Bekijk Berichten@ daggie: deze ?
Wetende dat een 996TT geweldig is om mee te rijden, neig ik eerder in die richting. Misschien kan die dan sneller vervangen worden, als de 997TT begint goedkoper te worden. Maar dat zijn dan zorgen voor later.
Alleen .. een goeie 996TT vinden met de juiste PCM .. geen sinecure.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenWat een gek in die RS
Lijkt Der Walter wel!
Comment
Comment