Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PORSCHE Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door ames Bekijk Berichten
    In Total 911 Magazine staat een artikel over de zeldzame 964 Turbo cabrio.
    Dat moet dan toch aftermarket of door Porsche Exclusive gemaakt zijn, enige 3 officiële modellen tot nu toe zijn 930, 996 en 997

Comment

• Van een 964Turbo cabrio kan ik me ook niet meteen iets herinneren, wel van de 993Turbo waarin een groot aantal 964 onderdelen werden gebruikt.

Comment

• Het bestaat dus weldegelijk, er zijn 6 stuks gebouwd door Porsche Exclusive in 1993.

Comment

• Zo vet die one offs. Enkele in bijlage: 964 turbo S slantnose, 964 turbo S lightweight, 993 speedster, 993 turbo cabrio en 993 WTL speedster.

Allemaal officiële Porsche one offs.
          Bijgevoegde Bestanden
          Last edited by ; 03/02/2011, 17:45.

Comment

• Die zilvere "996 Speedster" is toch een 993, gTa?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Daann Bekijk Berichten
              Van een 964Turbo cabrio kan ik me ook niet meteen iets herinneren, wel van de 993Turbo waarin een groot aantal 964 onderdelen werden gebruikt.
              11 exemplaren als ik het goed heb.. allemaal in 't zwart geleverd bij eenzelfde dealer die ze daarna in de kleur moest spuiten die de klant wou.

Geen 4wd, 3.6 360pk turbo motor uit de 965

...de details moet 'k zelf opzoeken
              Porsche 996 GT3 RS
              Porsche 964 RS
              BMW ///M3 e30
              Mercedes c250 CDI AMG
              www.flamebox.be

Comment

• Uiteraard, weer beetje te snel geweest.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MichM3 Bekijk Berichten
                  11 exemplaren als ik het goed heb.. allemaal in 't zwart geleverd bij eenzelfde dealer die ze daarna in de kleur moest spuiten die de klant wou.

Nu heb je het over de 993 Turbo cabrio veronderstel ik?

Comment

• yep
                    Porsche 996 GT3 RS
                    Porsche 964 RS
                    BMW ///M3 e30
                    Mercedes c250 CDI AMG
                    www.flamebox.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Daann Bekijk Berichten
                      Het bestaat dus weldegelijk, er zijn 6 stuks gebouwd door Porsche Exclusive in 1993.
                      Volgens Total 911 zijn er 4 gebouwd, allen op speciale bestelling.

De basis was de Carrera 2 WTL cab. Het is mij niet helemààl duidelijk ma ik heb de indruk dat die - behalve de looks - ook de remmen, onderstel en wielen met de TT deelden.
                      Bovendien ook uitgerust met volleder, airco, BC, verbeterde audio en elektrische zetels.

Merkwaardig: normaal gezien hebben de TT's van '93 een 3.6, terwijl de TT cabs nog de 3.3 hadden steken. Zou komen doordat Porsche Exclusive nog een hoop 3.3's liggen had...

De achterspoiler van de WTL was opklapbaar, maar in combinatie met de turbo was hier geen plaats meer voor. Daarom werden de TT cabs voorzien van de TT 3.6 Flachbau spoiler.

Het exemplaar uit Total 911 is een RHD, eerste eigenaar was Douglas Hill, ooit voorzitter van Newcastle FC. Momenteel te koop voor een € 100k...

Ik zou niet twijfelen alleszins. Ongelooflijk mooi!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MichM3 Bekijk Berichten

14 stuks volgens Total 911.

En idd: RWD, 1 turbo, 3.6 aan een 5-bak.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                          Zo vet die one offs. Enkele in bijlage: 964 turbo S slantnose, 964 turbo S lightweight, 993 speedster, 993 turbo cabrio en 993 WTL speedster.

Allemaal officiële Porsche one offs.
                          Die lightweight, hoeveel kg lichter + andere mods? Wat een zalig ding.

Comment

• Leichtbau te koop:

Stonden er aanvankelijk 2 te koop.
                            Vet spel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Glenn-N Bekijk Berichten
                              Leichtbau te koop:

Vet spel.
                              Fantastisch!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Glenn-N Bekijk Berichten
                                Leichtbau te koop:

Vet spel.
                                Bij Beerens heeft er een hele tijd een te koop gestaan met een zeer lage kilometerstand.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brjefs Bekijk Berichten
                                  Bij Beerens heeft er een hele tijd een te koop gestaan met een zeer lage kilometerstand.
                                  Staat er nog altijd. Is van Juni 1991 en heeft amper 62 Km op de teller.

Is de uwe voor een spotprijs van 189911 EUR.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door oveRRide Bekijk Berichten
                                    Staat er nog altijd. Is van Juni 1991 en heeft amper 62 Km op de teller.

Is de uwe voor een spotprijs van 189911 EUR.
                                    Is inderdaad die die ik bedoel. Enorm knappe wagen. En blijkbaar ook zowatvde enige 964 die echt goed zijn waarde houdt. Bvb de 964 turbo's die ik al een hele tijd aan het volgen ben zijn het laatste half jaar redelijk beginnen dalen in prijs.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brjefs Bekijk Berichten
                                      Is inderdaad die die ik bedoel. Enorm knappe wagen. En blijkbaar ook zowatvde enige 964 die echt goed zijn waarde houdt. Bvb de 964 turbo's die ik al een hele tijd aan het volgen ben zijn het laatste half jaar redelijk beginnen dalen in prijs.
                                      Dan moet je toch eerst eens de prijzen van de 964 rs volgen....

Comment

• Comment

• Misschien een beetje over-the-top .. maar ik vind het wel cool.
                                          Voorkant is veel minder ..

Comment

Working...
                                          X