Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
PORSCHE Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenIs dat zo? Natuurlijk niet vergelijkbaar met GT3(RS) en consoorten maar lijkt me toch een schitterend compromis track/road, of zie ik dat verkeerdOorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk BerichtenIeder zijn mening natuurlijk hé. Het valt te zien wat je zoekt on "track" en welke track. Is het om 1 of 2x jaar voor de fun wat toertjes te rijden op Spa, akkoord. Of beperk je enkel en alleen tot de NS.
Ga je voor snelheid en heb je wat meer track virus is het een no go. En het klinkt idd raar om te lezen dat als je voor snelheid gaat het een no go is , dat komt omdat op het gemiddelde circuit heel wat "bochtjes" liggen
Ik dacht vroeger (lees nog maar een jaar geleden) ook dat zoiets een perfect huwelijk zou zijn. Niet dus.
Niet vergeten dat je met een GT3 in standaard modus best nog leuk kan rijden.
Je kan er natuurlijk een heel topic over opstarten maar het komt er op neer dat een Turbo een "sportscar" is, qua concept. En de GT3 (of 2, die ook turbo heeft) een trackcar.
Ophanging, instelbaarheid, het vrijgeven van de power, slijtagevastheid, gewicht, stijfheid onderstel, preciesheid van sturen............ allemaal zaken die een veel groter belang hebben on track dan wat cijferkes over prestaties, op papier.
Er zitten er hier wel een paar die al een Turbo hebben of gehad hebben, of zelfs bij mekaar geplooid hebben. Die nu resoluut zeggen: GT3.
Zeker nadat ze beiden getest hebben. En vergeet niet dat een GT3 die hoogtoerig wordt gereden ook verdomd snel is !
Die Turbo is vooral laagtoerig belangrijk, de vraag is of dit belangrijk is voor iemand die ook houdt van circuit rijden ?
Qua puur rijplezier is er geen twijfel een GT3 is meer "auto". Laat mij kiezen een tripje naar Zwitserland met de GT3 of de Turbo en ik weet het wel.......
Een Turbo is ook gewoon een pak zwaarder en logger dan een GT3. Op de Spa Days zijn er meerdere die zich hierdoor mispakken aan de remmen van hun Turbo (indien geen pccb). Zéker als er nog eens semi's o.i.d. onder liggen.
Ook de ophangingsgewrichten, veerpoten, etc. van een GT3 zijn allemaal meer voorzien op het trackrijden uiteraard. Een GT3 is nooit echt comfortabel, maar een Turbo is dit wel.
Comment
-
Voila
Mijne wilde tijden van avontuurtjes zijn voorbij, been there done that
Oorspronkelijk geplaatst door MichM3 Bekijk Berichten... 't is zoals de partnerkeuze in 't echte leven... zoek je de perfecte degelijke, trouwe levensgezellin, wel da's de turbo... ben je op zoek naar een avontuurtje, da's de GT3
....dus jokke, leidt zelf af
Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk BerichtenEnfin tis al goed ik trek mijne staart in, de Turbo is op alle vlakken de beter keuze
ps: en ja ik ga eindelijk is m'n avatar vervangen, want dat komt wat idioot over...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk BerichtenIk zou dit eigenlijk durven omdraaien? Waarom met een auto rijden die je de mogelijkheid geeft om je fouten te perfectioneren? Leer rijden met iets puur, zodat je basis goed is.
ach, 't komt gewoon neer op wat je op deze moment zoek in een auto he... de ene wil hard-core, de andere zoekt het wat meer geraffineerd...
Zolang we er maar plezier aan beleven
Comment
-
Voila Loe dat heb je goed gezegd en je hebt alles al gehad dus jij weet op je "gezegende" leeftijd waar je mee bezig bent.
Een beginners auto is idd veel gezegd, maar als je heel gedisciplineerd bent, kan het wel hé. Als je daarmee "leert" rijden, kan je redelijk goed overweg met bijna elke andere auto.....
Ge hebt er wel die beginnen met nog iets moeilijker dan dat
Comment
-
Je mag gerust weten dat ik al 2 weken het net afspeur naar vergelijkingen turbo-gt3 en dat de keuze idd verdomd moeilijk is. Ik denk niet dat ik per se de turbo on track zou gebruiken als ik de binnenkort uiterst snelle M3 (die toch rond de 350pk zal uitkomen) on track zou gebruiken. Het is me vooral te doen dat ik in de winter niet met de GT3 kan rijden, of bij hevige regen, etc omdat er wrslk semi's op liggen. Winterbanden op een GT3 lijkt me ook niet echt nuttig.
Ook zijn de kosten bij het tracken van GT3 tov de M3 een serieus verschil, laat staan moest je eens de muur ingaan. Als ik de GT3 zou hebben dan zou ik ook niet tevreden zijn met de standaard setup zoals nu bij m'n M3 en zou ik die ook trackgericht gaan modden maar dan valt er helemaal niet meer op de weg te rijden. Het is vooral dus een auto die ik zoek dat dagelijks bruikbaar is, lange afstanden kan doen zonder schrik te hebben van weer, comfort, geluid... Als het een GT3 zou worden zou het direct goed zijn en een RS, wat zich dan ook nog minder leent voor de weg. Ideaal bij de turbo zou zijn in gewone stand de gewone map en bij de sport stand de remap. Zo gebruik je zéér weinig de extra power maar het is er als je echt wil.
Zelfs nu het lijkt dat de keuze voor mij gemaakt is, twijfel ik nog altijd over de GT3: veel kans dat ie strak rijdt maar strakker als ik nu met de 5 rijd op PSS9 naar beneden gedraaid? Kan zijn dat ie luider is maar zo luid als m'n 5 nu met de full Supersprint Ik moet eerst eens met beide gereden hebben. Mss kan iemand me eens overtuigen met een ritje?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk BerichtenAltijd welkom......Oorspronkelijk geplaatst door MichM3 Bekijk Berichtenbij mij ook
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk BerichtenIk vertrek binnen een half uurke naar Zolder (circuit)
No kidding
Ben je alleen daar ? (pm)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fuxhound Bekijk Berichten
(wss 2012 )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk BerichtenIk vertrek binnen een half uurke naar Zolder (circuit)
No kidding
Zéér leuke namiddag gehad, wat naar de raceopleiding gekeken en goede gesprekken met een trackaddict. Ik ben er wel niet veel wijzer uit geworden. Na het circuit te verlaten eens meegereden met de RS en direct onder de indruk, sound is ongelofelijk, zéér vinnig en toerengretig, een beetje harde ophanging maar ik ben wel wat gewoon. Kortom alles wat ik van de RS verwacht had, een echt trackbeest.
Echter is dat niet helemaal wat ik zoek, ik heb zelf ook de kans gehad om met de RS te rijden (thx voor het vertrouwen) en hoewel het alles was dat ik verwacht had dacht ik toch dat het nog sneller was, wrslk heeft dat veel te maken dat ik veel lawaai en snelheid gewoon ben van de M5. Ik moet zelfs zeggen dat rechtdoor de M5 het volgens mij niet moet afleggen tegen de hardcore GT3. Spijtig genoeg sloeg Jokke op de terugweg verkeerd af anders hadden we het op de autostrade eens kunnen testen.
On track zal dat natuurlijk een heel ander paar mouwen zijn, zeer direct stuurgevoel, direct klimmen in toeren en vanaf 4000tr/min een berg aan trekkracht. De koppeling pakt zeer goed, heel plezante korte schakelwegen, nauwe kuipstoelen, krachtige remmen, kortom rennwagenfeeling! Ik kan me heel goed voorstellen dat dit dé beste wagen voor erbij, niet voor dagelijks, niet voor alle omstandigheden is. Echter als de omstandigheden goed zijn en je hebt een circuit ter beschikking, there will be no better. Naar ik hoor en lees is het prachtig om mee te tracken maar verschikkelijk duur.
Dan komen we bij het punt van mijn gedachte: Ik denk dat ik met m'n M3 wel wat trager ga zijn maar die geeft me ook heel veel voldoening met de mods die ie nu heeft. Ook een zalig geluid, binnenkort zeker met airbox. Heeft ook een clubsportophanging, AP remmen, rolkooi, gestript, etc... Ik denk niet dat ik die zo snel beu ga worden. Binnenkort gaat ie richting 350pk in zo'n lichte kas en ga ik daar veel mensen mee verbazen, heb er pas nog eens een deftig ritje mee gedaan en smile on my face, net zoals daarstraks weliswaar. Die M3 is ook heel puur, geen tractiecontrole...
Echter denk ik nog steeds dat de turbo de betere oplossing gaat zijn voor mij. Niet zo hard laten afzien, geen trackkosten, comfort, rijplezier, grip, veiligheid en ongelofelijk snel. Ik moet er eens mee kunnen rijden om te vergelijken...
Maw ik twijfel nog steeds evenveel, volgens mij is de gewone GT3 met gewone stoelen meer geschikt voor dagelijks gebruik maar dat past niet vind ik...
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
Comment
-
Comment
Comment