Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PORSCHE Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
    Een bezoekje aan Zolder als je niet willen investeren in een noselift, en je veren niet hoger draaien..........

    Wel echt ideale toegang voor een "Vlaams" racecircuit.






    Super!

    Wel geen goeie reclame voor de circuituitbater...dat zou toch niet mogen.

    Comment


    • Ben nog altijd aan het nagenieten van de GT3 te besturen!

      Comment


      • 2 links naar zalige foto blog's

        Tumblr. Pure effervescent enrichment. Old internet energy. Home of the Reblogs. All the art you never knew you needed. All the fandoms you could wish for. Enough memes to knock out a moderately-sized mammal. Add to it or simply scroll through and soak it up.


        40 Something that enjoys German Automobiles, and this is my outlet to mix my love of photography with my love for cars.





        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
          Super!

          Wel geen goeie reclame voor de circuituitbater...dat zou toch niet mogen.
          Er zijn daar al karren onder door dat tunneltje gereden die veel lager liggen dan Jokke zijn Porsche, en die hebben nooit problemen gehad daarmee Waarvoor denk je dat die zwarte lip er is?

          Comment


          • @Jerain
            Je moet wel weten dat er in de Jokke zijn RS lichtgewichtstoelen zitten en die iets smaller zijn dan die van mij
            Ik heb gisteren 500 km gereden zonder iets te weten van mijn rug en daarbij waren toch xaantal toeren zolder
            Ik vind de RS wel een comfortabele auto toch de mk2
            De GT3mk2 heeft dezelfde vering
            Wie mij niet gelooft moet maar eens vragen aan de co-rijders wat ze ervan vonden
            Voor mij altijd een GT3 en geen turbo en idd er is bij mij een hoek af

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door fuxhound Bekijk Berichten
              http://gt3northcape.blogspot.com/

              Mooie trip en in een gt3.
              Voor zij die enkel naar de prentjes kijken: https://picasaweb.google.com/hardcor...33367255756994

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Daggie Bekijk Berichten
                Voor zij die enkel naar de prentjes kijken: https://picasaweb.google.com/hardcor...33367255756994
                Zalige foto's,ben al aan het wegdromen...maar 9000km is een beetje hoog gegrepen met de Caterham vrees ik...

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Bruno RS Bekijk Berichten
                  @Jerain
                  Je moet wel weten dat er in de Jokke zijn RS lichtgewichtstoelen zitten en die iets smaller zijn dan die van mij
                  Ik heb gisteren 500 km gereden zonder iets te weten van mijn rug en daarbij waren toch xaantal toeren zolder
                  Ik vind de RS wel een comfortabele auto toch de mk2
                  De GT3mk2 heeft dezelfde vering
                  Wie mij niet gelooft moet maar eens vragen aan de co-rijders wat ze ervan vonden
                  Voor mij altijd een GT3 en geen turbo en idd er is bij mij een hoek af
                  Jep, hoe die van jokke staat is wel de meest hardcore dat je kan krijgen, lichte, nauwe stoelen, weinig isolatie, plastieken ruit, verlaagde ophanging...etc en toch vond ik het al bij al nog goed meevallen op de weg. I
                  k rijd zelf ook redelijk hard verlaagd en met een andere uitlaat dus ben wel wat gewoon... Echter als daily zoek ik bij de volgende toch iets meer comfort en volgens mij ga ik dat bij een gewone GT3 wel vinden, ik zou toch graag rond de 80k blijven qua aankoopprijs. Ik vond het wel superstrak sturen en op de weg liggen maar toch miste ik nog iets meer brute power..

                  Echter, tegenwoordig kan je op de openbare weg toch bijna niet meer doorrijden en de GT3 is op de straights niet veel trager dan een stock turbo. Het gaat een moeilijke beslissing worden, ook om de 5 weg te doen. Gisteren nog eens gaan driften in de haven en bergen plezier mee gehad! Ik blijf er nog even over nadenken, zou eens graag met een gewone GT3 (mee)rijden en dan de turbo manual...

                  Trouwens, dikke kar Bruno, het ging goed gisteren!

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Daggie Bekijk Berichten
                    Voor zij die enkel naar de prentjes kijken: https://picasaweb.google.com/hardcor...33367255756994
                    De zever loopt uit de mond! Roadtrip

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Jerain Bekijk Berichten
                      Jep, hoe die van jokke staat is wel de meest hardcore dat je kan krijgen, lichte, nauwe stoelen, weinig isolatie, plastieken ruit, verlaagde ophanging...etc en toch vond ik het al bij al nog goed meevallen op de weg. I
                      k rijd zelf ook redelijk hard verlaagd en met een andere uitlaat dus ben wel wat gewoon... Echter als daily zoek ik bij de volgende toch iets meer comfort en volgens mij ga ik dat bij een gewone GT3 wel vinden, ik zou toch graag rond de 80k blijven qua aankoopprijs. Ik vond het wel superstrak sturen en op de weg liggen maar toch miste ik nog iets meer brute power..

                      Echter, tegenwoordig kan je op de openbare weg toch bijna niet meer doorrijden en de GT3 is op de straights niet veel trager dan een stock turbo. Het gaat een moeilijke beslissing worden, ook om de 5 weg te doen. Gisteren nog eens gaan driften in de haven en bergen plezier mee gehad! Ik blijf er nog even over nadenken, zou eens graag met een gewone GT3 (mee)rijden en dan de turbo manual...

                      Trouwens, dikke kar Bruno, het ging goed gisteren!
                      Als ik u zo bezig hoor ga jij u beter voelen in een turbo dan een GT3 .
                      Een GT3 zal op de autostrade misschien voor "redelijk" wat wagens moeten onderdoen , maar op een circuit is die heer en meester .
                      Als ik uw posts lees ben je eerder opzoek naar brute power en niet naar de finesse van een GT3 .
                      Het verschil tussen een GT3 en een turbo vergelijk ik met de RS4 en de CSL (ongv. vergelijkbaar) .
                      De RS4 is de betere allround wagen , redelijk wat power en gaat misschien nog harder dan de CSL op de autostrade .
                      Maar op een circuit is deze te zwaar en emotie loos , de CSL komt daar pas volledig tot leven en dan merk je waarom , messcherp sturen , speels , power op de juiste moment , later remmen , mooi in de bocht zetten en is een pak sneller dan de RS4 omdat het complete plaatje gewoon past .
                      Dat is met een GT3 ook zo (denk ik) dat je die moet zien op een circuit en niet als drag car op een autostrade want dan heb je de verkeerde keuze gemaakt .

                      Comment


                      • Jerain,



                        kop niet laten zot maken door al die freaks

                        als je is in een oude turbo wil rijden, lemme know
                        kwestie van wat tegengas te geven...

                        Comment


                        • Zo'n Turbo voelt zoveel agressiever aan bij het accelereren, en ik denk dat het dat is wat je zoekt Jerain.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Daggie Bekijk Berichten
                            Voor zij die enkel naar de prentjes kijken: https://picasaweb.google.com/hardcor...33367255756994
                            Zeer zeer vet!

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Flow Bekijk Berichten
                              Als ik u zo bezig hoor ga jij u beter voelen in een turbo dan een GT3 .
                              Een GT3 zal op de autostrade misschien voor "redelijk" wat wagens moeten onderdoen , maar op een circuit is die heer en meester .
                              Als ik uw posts lees ben je eerder opzoek naar brute power en niet naar de finesse van een GT3 .
                              Het verschil tussen een GT3 en een turbo vergelijk ik met de RS4 en de CSL (ongv. vergelijkbaar) .
                              De RS4 is de betere allround wagen , redelijk wat power en gaat misschien nog harder dan de CSL op de autostrade .
                              Maar op een circuit is deze te zwaar en emotie loos , de CSL komt daar pas volledig tot leven en dan merk je waarom , messcherp sturen , speels , power op de juiste moment , later remmen , mooi in de bocht zetten en is een pak sneller dan de RS4 omdat het complete plaatje gewoon past .
                              Dat is met een GT3 ook zo (denk ik) dat je die moet zien op een circuit en niet als drag car op een autostrade want dan heb je de verkeerde keuze gemaakt .
                              Volledig mee eens, ik heb ook nog de trackready M3 staan die heel scherp is, licht, snel met zeer goede remmen waar ik tot nu toe nog heel graag mee rij. Toch twijfel ik nog steeds over wat te verkopen en kopen, dat zal nog even zo blijven.

                              Echter moet ik de jokke over 1 punt gelijk geven, als ik bvb met de M3 aan het tracken ben en ik wil sneller maar kan niet en ik weet dat er thuis iets staat dat sneller is en mss iets sneller als de M3 on track wil ik de volgende keren toch die meenemen ipv de M3. Uiteindelijk zit ik dan met een turbo die ik wil modden voor trackgebruik, veel geld tegenaan moet smijten voor mods en veel waardeverlies. Uiteindelijk had ik me dan met dat geld een GT3 mk2 kunnen kopen met nog meer vangnetten om te oefenen en direct trackready mits een circuituitlijning en een berg kosten en moeite gespaard, meer waardebehoud. Die is stock volgens mij ook nog comfortabel genoeg om roadtrips mee te doen en tja als het sneeuw sta je toch alleen maar vast in de file en ben je met een porsche niks.

                              Kortom, twijfel...

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door loe Bekijk Berichten
                                Jerain,



                                kop niet laten zot maken door al die freaks

                                als je is in een oude turbo wil rijden, lemme know
                                kwestie van wat tegengas te geven...
                                Oorspronkelijk geplaatst door Daann Bekijk Berichten
                                Zo'n Turbo voelt zoveel agressiever aan bij het accelereren, en ik denk dat het dat is wat je zoekt Jerain.
                                Zeer mooi aanbod, 997 mk1 manual? Wanneer heb je tijd? (pm)

                                Ik denk dat het idd die eerste duw in de rug is die ik van de M5 ken door z'n bakken koppel wat miste bij de GT3...

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Jerain Bekijk Berichten
                                  . Uiteindelijk zit ik dan met een turbo die ik wil modden voor trackgebruik, veel geld tegenaan moet smijten voor mods en veel waardeverlies. Uiteindelijk had ik me dan met dat geld een GT3 mk2 kunnen kopen met nog meer vangnetten om te oefenen en direct trackready mits een circuituitlijning en een berg kosten en moeite gespaard, meer waardebehoud. Die is stock volgens mij ook nog comfortabel genoeg om roadtrips mee te doen en tja als het sneeuw sta je toch alleen maar vast in de file en ben je met een porsche niks.

                                  Kortom, twijfel...
                                  Loe heeft 100% gelijk vanuit zijn gebruik, hij weet volgens mij heel goed waarom hij zijn keuze maakt. Ik heb met u gepraat Jerain, ik denk dat je voor jezelf de juiste analyse maakt. Je gaat liggen modden en doen en bent vertrokken voor een lange weg om van je Turbo een Turbo GT3 te maken .

                                  Zoals ik jou hoor zou ik een betaalbare cruiser kopen (waar in België kan je je power nog kwijt?) eventueel tweedehans en on track (maar toch ook voor een petrolhead ritje op de gewone weg) het hardcore gebeuren (GT3?)
                                  Dat is wat bij je past en my 2cents dat als je andere keuzes maakt, waar je op termijn ook gaat terechtkomen.....
                                  Enfin dat is mijn idee na met jou gepraat te hebben....

                                  Let wel een GT3 gaat idd niet altijd de snelste zijn, maar wel betrouwbaar, geschikt om uren aan een stuk te rijden en met het minste problemen......

                                  Je M5 is een krachtig monster dat op de autostrade voor niet veel moet onderdoen, je analyse over brute kracht, klopt. Maar bruut, heb ik geleerd, wil on track zeggen: sletig, hoge olietemperaturen etc....... er zijn bitter weinig wagens waar je stabiel meer dan 30minuten aaan een stuk vol aan de bak kan op circuit.....
                                  Last edited by Jokke_vlo; 26/02/2011, 16:08.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                                    Loe heeft 100% gelijk vanuit zijn gebruik, hij weet volgens mij heel goed waarom hij zijn keuze maakt. Ik heb met u gepraat Jerain, ik denk dat je voor jezelf de juiste analyse maakt. Je gaat liggen modden en doen en bent vertrokken voor een lange weg om van je Turbo een Turbo GT3 te maken .

                                    Zoals ik jou hoor zou ik een betaalbare cruiser kopen (waar in België kan je je power nog kwijt?) eventueel tweedehans en on track (maar toch ook voor een petrolhead ritje op de gewone weg) het hardcore gebeuren (GT3?)
                                    Dat is wat bij je past en my 2cents dat als je andere keuzes maakt, waar je op termijn ook gaat terechtkomen.....
                                    Enfin dat is mijn idee na met jou gepraat te hebben....

                                    Let wel een GT3 gaat idd niet altijd de snelste zijn, maar wel betrouwbaar, geschikt om uren aan een stuk te rijden en met het minste problemen......

                                    Je M5 is een krachtig monster dat op de autostrade voor niet veel moet onderdoen, je analyse over brute kracht, klopt. Maar bruut, heb ik geleerd, wil on track zeggen: sletig, hoge olietemperaturen etc....... er zijn bitter weinig wagens waar je stabiel meer dan 30minuten aaan een stuk vol aan de bak kan op circuit.....
                                    Tuurlijk, dat is ook de reden waarom ik de M3 erbij gekocht heb om de M5, die niet geschikt is voor tracken, te sparen. Je mag gerust weten dat ik binnenkort voor m'n werk meer km's ga doen en een nieuw average dieselkrel ga rijden. De gedachte om daarbij van auto te veranderen is dat ik het niet zie zitten om zoveel tax op de 5 te betalen en er minder meer te rijden en dan nog de M3 in de garage te hebben staan. Ik ben ook wel op zoek naar eens iets nieuw, elke petrolhead rijdt wel eens graag met wat afwisseling... De keuze voor Porsche is dat ik de 997 héél knap vind en heb nu al een paar keer mogen ondervinden dat dat heel plezant is om te rijden. Met de 5 heb ik die ruimte niet nodig, ik ben meestal alleen of met m'n vriendin onderweg. Ik heb de middelen om in een iets hogere prijscategorie te gaan kopen maar ik denk dat ik dit jaar nog met de M3 ga tracken naast m'n bedrijfswagen, de M5 verkopen nu ie nog iets waard is en dan nog eens heel goed nadenken over welke P nu het meest geschikt is voor mij...

                                    Ik, en jij wrslk ook, denk dat er voor dat geld nog andere zéér leuke wagens zijn puur om te tracken die minder onderhoudskosten hebben waardoor je geen enkele trackday moet missen. Als ik zo soms de gemiddelde kost lees van 1 trackday met een GT3, dat is gewoon belachelijk en je kan je voor veel minder geld (en schrik om te prakken) ook heel goed amuseren on track.

                                    Ik kan er nog uren over doorgaan, ik moet gewoon nog lang nadenken en vergelijken. Niet voor niets dat er op het internet zo massaal veel topics zijn: turbo vs GT3. De hele wereld twijfelt gewoon tussen die 2 topwagens...

                                    Voor mij genoeg hierover in het Porschelovers topic, het is nu aan mij om na te denken en ik bedankt iedereen voor z'n mening. Persoonlijk advies is altijd nog welkom via PM, waar ik een paar mensen al voor moet bedanken.

                                    Comment


                                    • Tuur! Ter aanvulling?

                                      Comment


                                      • Ga maar voor een Turbo Jerain .. de goeie ClubSport's zijn niet zo echt dik gezaaid ..

                                        Comment


                                        • Misschien kun je, positief denkend, een turbo ook zien als een tussenstop richting een GT3. Dan ga je de echte focus op het rijden zelf nog beter appreciëren.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X