Mededeling
Collapse
No announcement yet.
PORSCHE Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk BerichtenLoe heeft 100% gelijk vanuit zijn gebruik, hij weet volgens mij heel goed waarom hij zijn keuze maakt. Ik heb met u gepraat Jerain, ik denk dat je voor jezelf de juiste analyse maakt. Je gaat liggen modden en doen en bent vertrokken voor een lange weg om van je Turbo een Turbo GT3 te maken .
Ik moet u ni vertellen dat de ene auto de andere niet is qua budget voor 1 trackday?
Ik zou in Jerain zijn plaats toch kiezen voor 10 trackdays met een gestripte en gemodde M3 tov 2-3 trackdays met een Turbo of GT3.
Vergelijk de prijzen maar eens van:
- remblokken
- banden
- schijven
- onderhoud
Dan kan ik perfect begrijpen van een Turbo te kopen voor op de openbare weg. Zet dat ding soms eens op de Nordschleife en hou het daar bij, want als je met die Porsche gaat beginnen tracken "you are opening a whole new can of worms" ( vooral voor uw bankrekening).
En qua dagelijkse inzetbaarheid van een GT3, als ge da spel op een normale rijhoogte laat staan moet ge geen goeie vrienden zijn met een houtmarchand om Zolder binnen te geraken
Ik denk wel dat ik meer iemand zoals Jokke ben (met iets minder twijfels misschien ) in de zin van dat ik ook nog veel plezier beleef aan het "hardcore" stuk van mijn auto, wat ik in een Turbo niet of veel minder ga vinden. Mijn vriendin zou denk ik wel liever passagieren in een Turbo.
Weerom heel persoonlijk, en voor iemand die vooral openbare weg ermee wil doen durf ik niet de ene of de andere aanraden. Puur objectief gezien is de Turbo beter geschikt (comfort, koppel etc.) maar wie haalt het in godsnaam in zijn hoofd van 80.000 euro voor een auto te betalen en dan te kiezen puur met objectieve criteria. Ik niet in elk geval
En dat verhaal van die semi's op die gt3, niemand verplicht je van daar semi's op te leggen (behalve bij een mk2 RS wegens die rare bandenmaat), dus je kan daar ook in slecht weer mee rijden moest je dat willen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Daggie Bekijk BerichtenGa maar voor een Turbo Jerain .. de goeie ClubSport's zijn niet zo echt dik gezaaid ..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenAls geld geen issue is wel ja.
Ik moet u ni vertellen dat de ene auto de andere niet is qua budget voor 1 trackday?
Ik zou in Jerain zijn plaats toch kiezen voor 10 trackdays met een gestripte en gemodde M3 tov 2-3 trackdays met een Turbo of GT3.
Vergelijk de prijzen maar eens van:
- remblokken
- banden
- schijven
- onderhoud
Dan kan ik perfect begrijpen van een Turbo te kopen voor op de openbare weg. Zet dat ding soms eens op de Nordschleife en hou het daar bij, want als je met die Porsche gaat beginnen tracken "you are opening a whole new can of worms" ( vooral voor uw bankrekening).
En qua dagelijkse inzetbaarheid van een GT3, als ge da spel op een normale rijhoogte laat staan moet ge geen goeie vrienden zijn met een houtmarchand om Zolder binnen te geraken
Ik denk wel dat ik meer iemand zoals Jokke ben (met iets minder twijfels misschien ) in de zin van dat ik ook nog veel plezier beleef aan het "hardcore" stuk van mijn auto, wat ik in een Turbo niet of veel minder ga vinden. Mijn vriendin zou denk ik wel liever passagieren in een Turbo.
Weerom heel persoonlijk, en voor iemand die vooral openbare weg ermee wil doen durf ik niet de ene of de andere aanraden. Puur objectief gezien is de Turbo beter geschikt (comfort, koppel etc.) maar wie haalt het in godsnaam in zijn hoofd van 80.000 euro voor een auto te betalen en dan te kiezen puur met objectieve criteria. Ik niet in elk geval
En dat verhaal van die semi's op die gt3, niemand verplicht je van daar semi's op te leggen (behalve bij een mk2 RS wegens die rare bandenmaat), dus je kan daar ook in slecht weer mee rijden moest je dat willen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jerain Bekijk BerichtenJij vat hier perfect samen wat m'n gedachten van de afgelopen 2 weken zoal waren! Ik denk idd dat mss bij het echt moeten overgaan toch aankoop de sportieve/trackgerichte/liefhebber gedachte in me naar boven zal komen en de mindere dingen van de GT3 als daily ga verdringen met de goede...
GROOT verschil in comfort. Vraag maar aan Werner en Jokke. Met die van mij (en Bruno RS) rijd je zo tot het zuiden van Frankrijk zonder het minste probleem. Die vaste lichtere kuipen zijn daar echt niet voor gemaakt. Werner had gene rug meer na 250km ermee gereden te hebben
Comment
-
En ge gaat moeten uitmaken wat ge met die auto wil doen. Sound doet ook veel qua beleving en een Turbo zal nooit klinken als een GT3, dan mag je alle dempers er nog onderuit halen
t is geen gemakkelijke keuze. Als ge 95% van uw kilometers alleen afmaalt zou ik toch eens goed peizen over die GT3, t is nu ni da ge niks gewoon zijt en dat ge niks comfortabeler gaat staan hebben. Als "moeder de vrouw" er veel moet inzitten en ze is gene autozot zou ik echt ni aan een GT3 denken, en zeker geen MK1, want ge gaat em meer mogen laten staan dan wa anders.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichtenoja en gt3 mk1 zetels =/= gt3 mk2 (aka de GT2) zetels.
GROOT verschil in comfort. Vraag maar aan Werner en Jokke. Met die van mij (en Bruno RS) rijd je zo tot het zuiden van Frankrijk zonder het minste probleem. Die vaste lichtere kuipen zijn daar echt niet voor gemaakt. Werner had gene rug meer na 250km ermee gereden te hebben
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenEn ge gaat moeten uitmaken wat ge met die auto wil doen. Sound doet ook veel qua beleving en een Turbo zal nooit klinken als een GT3, dan mag je alle dempers er nog onderuit halen
t is geen gemakkelijke keuze. Als ge 95% van uw kilometers alleen afmaalt zou ik toch eens goed peizen over die GT3, t is nu ni da ge niks gewoon zijt en dat ge niks comfortabeler gaat staan hebben. Als "moeder de vrouw" er veel moet inzitten en ze is gene autozot zou ik echt ni aan een GT3 denken, en zeker geen MK1, want ge gaat em meer mogen laten staan dan wa anders.
Er komt idd wegens verplaatsing voor het werk nog een 'gezinswagen' waar zij ook mee kan rijden en eventueel als het heel slecht weer is in het weekend of 's avonds, beide.Last edited by Jerain; 26/02/2011, 18:58.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenAls ge er efkes mee rijdt wel ja, maar 2 uur op de snelweg met die kleppen open met die van Jokke is toch niet echt aangenaam meer.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenSound doet ook veel qua beleving en een Turbo zal nooit klinken als een GT3, dan mag je alle dempers er nog onderuit halen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door loe Bekijk BerichtenAnderzijds, 't is niet omdat ge vroeger speelkaarten tussen uw spaken van de fiets liet flapperen dat uwe fiets ook echt beter reed he
Als we dan toch de lijn verder trekken, koop dan een Aston V8 Vantage. Een pak knapper qua lijn, veel minder dertien in een dozijn, een veel brutere klank en ideaal op de baan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jerain Bekijk BerichtenIdd, met de kleppen open resoneerde ie veel harder. Dat was nog iets onaangenamer als heel af en toe de bassen bij koudstart van mn 5... Ik wil eens vergelijken met een stock GT3 uitlaat. Als ik u nog eens tegenkom mag je me dat altijd eens laten horen.
Comment
-
hola er zijn grenzen he
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenDat zeg ik ook niet.
Als we dan toch de lijn verder trekken, koop dan een Aston V8 Vantage. Een pak knapper qua lijn, veel minder dertien in een dozijn, een veel brutere klank en ideaal op de baan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jerain Bekijk BerichtenIdd, met de kleppen open resoneerde ie veel harder. Dat was nog iets onaangenamer als heel af en toe de bassen bij koudstart van mn 5... Ik wil eens vergelijken met een stock GT3 uitlaat. Als ik u nog eens tegenkom mag je me dat altijd eens laten horen.
ik had zelfs het gevoel dat de gt3 rs sneller was (alletwee op bochtige wegen gereden).
zelfs op de gewone wegen vind ik de gt3 rs leuker (autostrade hadden we in allebei de gevallen niet gedaan)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door infected by porsche Bekijk Berichtenik ben al eens mee geweest met een mk1 turbo die opgedreven is tot 650pk en een titanium uitlaat had en met mk2 gt3 rs en de geluidsbeleving in de gt3 rs is stukken beter dan in de turbo.
ik had zelfs het gevoel dat de gt3 rs sneller was (alletwee op bochtige wegen gereden).
zelfs op de gewone wegen vind ik de gt3 rs leuker (autostrade hadden we in allebei de gevallen niet gedaan)
Ik heb al met een GT3 MKI, een GT3 MKII en een GT3 RS MKII meegereden.
Elk van de drie lijkt mij de perfecte daily te zijn. Hard, maar niet te. Er zat helaas te veel tijd tussen om de verschillen te onderscheiden. Wat ik mij wel goed herinner is dat de soundbeleving bij de MKII generatie pakken meer is dan bij de MKI.
Ik zou best ook graag eens de vergelijking willen maken met een Turbo, of zelfs met een 'gewone' Carrera.
Comment
Comment