Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PORSCHE Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Dimas Bekijk Berichten
    Voor de turbo fans: scherp geprijsde 997TT
    Oorspronkelijk geplaatst door Daggie Bekijk Berichten
    Ik heb daar vandaag mee gereden .. Iemand een idee welke reputatie Powercars heeft?
    Kort verslagje van de testrit aub
    2.0 JTDm

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Glenn-N Bekijk Berichten
      Waarom zou je een GT3 zonder spoiler willen? Dat ding hangt daar niet voor niets hé.
      Uiteraard zou dat gepaard gaan met wat verlies aan downforce, vooral in het snellere bochtenwerk. Ik zou daarmee kunnen leven met in ruil wat meer understatement en vooral, een strak kontje. Echte stabiliteitsissues zullen er niet zijn aangezien een C2S ofzo ook 300 rijd, zonder die plastiek.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Rosse Bekijk Berichten
        Feit.

        Valt een Carrera te bestellen met GT3 motor, versnellingsbak, ophanging, feeling, ...? Hm, lijkt me toch gemakkelijker om van een GT3 te vertrekken dan.

        Soms vraag ik me af hoeveel mensen die hier verkondigen dat een GT3 alleszaligmakend is, en bijna noodzaak, beseffen hoe goed, sportief, snel, plezierig, entertainend een "gewone" Carrera of carrera S wel is.

        Mensen die er al eentje hadden kunnen dan misschien terecht naar iets ruwers en moeilijker verlangen, maar een "gewone" porsche denigrerend bekijken... da's straf vind ik.


        Net zoals de meesten aan mij vragen over de R8 : "Een V10?" , nee, "OH jammer..."
        Waar zijn we mee bezig en waar rijden die mannen dan mee?

        Vandaag porshen met pasen gedaan met de R8, als je dan ziet hoe die oldies (SC's etc) door die binnenwegen scheuren... Machtig gewoon, daar heb je heus geen 420 pk of meer voor nodig.

        Comment


        • Er doet hier toch niemand denigrerend over "gewone" Porsches?

          Lijkt me nogal logisch dat je van de top of the rank "droomt" he, en diegenen met een GT3 op dit forum zitten nu eenmaal veel on track. Dan lijkt het me ook logisch dat je voor de variant gaat die daar (hoofdzakelijk) voor bedoeld is. Alexx bewijst trouwens dat een "gewone" 911 ook daar z'n mannetje staat, en ik heb nog niemand horen klagen over het feit dat het geen GT3 is.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door beltar Bekijk Berichten
            Soms vraag ik me af hoeveel mensen die hier verkondigen dat een GT3 alleszaligmakend is, en bijna noodzaak, beseffen hoe goed, sportief, snel, plezierig, entertainend een "gewone" Carrera of carrera S wel is.
            Mijn vraag was alleszinds zo niet bedoeld. Paar weken geleden een onvergetelijk weekendje doorgebracht met een 997.1 2S en een 997.2 C4. Mij hoor je niet zeggen dat dat geen fijne dingen zijn, integendeel, ik weet tegenwoordig waarvoor ik werk.

            Echter, een pfl 3.8 blok loopt technisch gezien wat op z'n tenen. Dus motorisch is die 3.6 van een GT3 zonder DFI voor mij het ultieme blok. Maar vreemd genoeg moet je daar zoiezo de rest bijnemen, ook als je niet het grootste deel van de tijd on-track doorbrengt.

            Comment


            • Schilt een 996 GT3 (360pk) dan nog zoveel in prestaties met een 997 S? Of is dit enkel op circuit een verschil?
              Zelf nog nooit met een GT3 (mee)gereden , maar wel met 997 (4)S en dat presteert toch ook heel goed vind k.
              Verhuur Lamborghini Gallardo - Porsche Boxster 987 2.9 PDK
              www.musclecarrent.be

              Comment


              • Ik volg wel dat een Carrera onderschat wordt, dat je een GT3 gaat "verkrachten" door de spoiler er af te halen begrijp ik echt niet.

                Zelf ben ik niet echt blij met al die varianten van de 911, dat is commerce. Maar wat je niet kan ontkennen, en dat weet ik ondertussen toch uit ervaring, is dat de hoofdlijnen binnen dit gamma echt wel een bepaalde bedoeling hebben en VOORAL dat ze een geheel vormen voor een bepaald doel.

                Er is al zoveel keuze, waarom je eigen model nog liggen maken? Bovendien ga je de wagen verkrachten en dat gaat geen deugd doen aan de waarde van je wagen.

                Ik zou me, persoonlijk, toch nog iets meer verdiepen en vooral veel rijden !

                Comment


                • Ik volg wel dat een Carrera onderschat wordt, dat je een GT3 gaat "verkrachten" door de spoiler er af te halen begrijp ik echt niet.

                  Zelf ben ik niet echt blij met al die varianten van de 911, dat is commerce. Maar wat je niet kan ontkennen, en dat weet ik ondertussen toch uit ervaring, is dat de hoofdlijnen binnen dit gamma echt wel een bepaalde bedoeling hebben en VOORAL dat ze een geheel vormen voor een bepaald doel.

                  Er is al zoveel keuze, waarom je eigen model nog liggen maken? Bovendien ga je de wagen verkrachten en dat gaat geen deugd doen aan de waarde van je wagen.

                  Ik zou me, persoonlijk, toch nog iets meer verdiepen en vooral veel (mee)rijden !

                  Zo een Carrera S gaat fantastisch en moet op de gewone weg echt niet veel prijs geven op een GT3. De chauffeur gaat hier al belangrijker zijn dan de wagen

                  Comment


                  • Wel, ik ben helemaal geen fantastische chauffeur, en ik heb ook helemaal nog niet met een GT3 gereden, dus ik heb inderdaad geen recht van spreken. En power-wise is een 2S al zeker genoeg voor mij.

                    Ik ben echter nogal een technische persoon, en vanuit technisch standpunt is die GT3 blok 100keer vetter dan de souped up 2.4 blok van een 2S. Maar het uiterlijk van een GT3 zou ik er liever niet bijnemen dan, vandaar de vraag.

                    Eerlijk gezegd zal de porsche nog niet voor direct zijn, en de eerste zal ook zeker geen nieuwe zijn. Maar ik vroeg me af waarom je op elke gewone carrera extra plastiek kan bestellen dat het geen naam heeft, en op een GT3 er blijkbaar geen af-fabriek optie is om de bodykit eraf te laten.

                    Dat zal inderdaad alles te maken hebben met de "package". Good for the package, maar toch ook spijtig

                    Comment


                    • Nu ik het hier lees, heb rs29's op mn oem schijven gehad en piepten veel. Nu ook rs29's op mn gegroefde ap's en geen piepje te horen...

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Rosse Bekijk Berichten
                        Echter, een pfl 3.8 blok loopt technisch gezien wat op z'n tenen. Dus motorisch is die 3.6 van een GT3 zonder DFI voor mij het ultieme blok. Maar vreemd genoeg moet je daar zoiezo de rest bijnemen, ook als je niet het grootste deel van de tijd on-track doorbrengt.
                        Het ultieme blok is de 3.8 van de facelift

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                          Zelf ben ik niet echt blij met al die varianten van de 911, dat is commerce. Maar wat je niet kan ontkennen, en dat weet ik ondertussen toch uit ervaring, is dat de hoofdlijnen binnen dit gamma echt wel een bepaalde bedoeling hebben en VOORAL dat ze een geheel vormen voor een bepaald doel.

                          Er is al zoveel keuze, waarom je eigen model nog liggen maken? Bovendien ga je de wagen verkrachten en dat gaat geen deugd doen aan de waarde van je wagen.
                          In die optiek toch enkele vragen waar ik al tijd mee in mijn hoofd zit. Kent er iemand eigenlijk de reden waarom een Targa enkel 4WD heeft en dus niet in 2(S) te krijgen is? En waarom is er geen Targa Turbo? Heeft dat puur marketingredenen of ook technische?

                          Kan je trouwens die verticale stijlen aan de zijkanten van de achterruit bij een Targa gespoten krijgen vanaf fabriek of is dan een aftermarket job?
                          Last edited by ; 26/04/2011, 01:02.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                            Ik volg wel dat een Carrera onderschat wordt, dat je een GT3 gaat "verkrachten" door de spoiler er af te halen begrijp ik echt niet.
                            Dat is toch hetzelfde als het Aero pakket op een gewone 911 steken? Evenzeer verkrachten als je het zo beschouwd. Persoonlijk vind ik die spoiler op een GT3 esthetisch ook niet bijster geslaagd, maar het heeft zijn nut nu eenmaal. En het zou dom zijn van Porsche om ultiem driver's en track model aan te bieden in gradaties; op de duur is een GT3 niet meer als een 911 S+ zonder achterbank. De volgende stap is dan waarom ze die niet uitbrengen met een automaat enz...

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Rosse Bekijk Berichten
                              Uiteraard zou dat gepaard gaan met wat verlies aan downforce, vooral in het snellere bochtenwerk. Ik zou daarmee kunnen leven met in ruil wat meer understatement en vooral, een strak kontje. Echte stabiliteitsissues zullen er niet zijn aangezien een C2S ofzo ook 300 rijd, zonder die plastiek.
                              Da's waar maar die auto heeft ook een specifieke diffusor en bodemplaat om onzichtbaar voor downforce te zorgen. Deze zijn ook naar de rest van de spoilers ontworpen/afgesteld dus gewoon de spoilers er af laten zou wel eens voor meer instabiliteit kunnen zorgen dan gedacht. Het zou evengoed ook te verwaarlozen kunnen zijn natuurlijk.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                Het ultieme blok is de 3.8 van de facelift
                                Ha, idd, ik ging er van uit dat die DFI had, maar blijkbaar ook nog niet.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Rosse Bekijk Berichten
                                  Uiteraard zou dat gepaard gaan met wat verlies aan downforce, vooral in het snellere bochtenwerk. Ik zou daarmee kunnen leven met in ruil wat meer understatement en vooral, een strak kontje. Echte stabiliteitsissues zullen er niet zijn aangezien een C2S ofzo ook 300 rijd, zonder die plastiek.
                                  Vergeet niet dat er een ballans is tussen downforce achteraan EN vooraan. Je kan dus niet zomaar die spoiler achteraan verwijderen hoor !

                                  Ik denk dat de eerst bocht op snelheid wel eens een onaangename verrassing zou kunnen tevoorschijn toveren.

                                  De downforce op een gt3 is van een totaal andere orde dan een gewone carrera !

                                  Comment


                                  • Volgens mij stonden die cijfers hier nog ergens, herinner me nog in welke mater de mk2 GT3RS NOG meer downforce had in vergelijking met de mk1, dat was quasi fenomenaal.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door grizzly Bekijk Berichten
                                      In die optiek toch enkele vragen waar ik al tijd mee in mijn hoofd zit. Kent er iemand eigenlijk de reden waarom een Targa enkel 4WD heeft en dus niet in 2(S) te krijgen is? En waarom is er geen Targa Turbo? Heeft dat puur marketingredenen of ook technische?

                                      Kan je trouwens die verticale stijlen aan de zijkanten van de achterruit bij een Targa gespoten krijgen vanaf fabriek of is dan een aftermarket job?
                                      Ik heb gisteren nog tegen iemand gezegd: Targa Turbo zou voor mij de ideale Porsche zijn

                                      Comment


                                      • sebiet brengt dit topic de marketing-afdeling van Porsche nog op het idee om een nieuw model uit te brengen, de 911 Freestyle.
                                        Met een configurator zoals die waarmee je een apple samen kan stellen: van motorblok, remmen, spoilers, stoelen tot targadak; een 911 die volledig vrij naar eigen wens te configureren is

                                        Comment

                                        Working...
                                        X