Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ja, want die mensen kunnen daar echt aan doen, dat die wachttijden zo lang zijn.
Die mensen kunnen niks doen aan de oorzaak van het probleem. Maar ze mogen wel vriendelijk blijven tegen hun klanten. En als er een dringend probleem is, mogen ze een oplossing voorstellen ook. Dat is geen verwijt naar de gefrustreerde bediende die de telefoon moet opnemen, maar wel naar de 'Porsche organisatie' in België.
Cayenne diesel is niet duurder in onderhoud dan een Q7 of Touareg met dezelfde motor. Het logo op de overall van de mechanieker maakt in deze dus geen hol uit.
Cayenne diesel is niet duurder in onderhoud dan een Q7 of Touareg met dezelfde motor. Het logo op de overall van de mechanieker maakt in deze dus geen hol uit.
Maar het volk die de Cayenne koopt moet dan wel langs bij de VW-garage. Volgens mij is dat waar fuel op doelt
Die mensen kunnen niks doen aan de oorzaak van het probleem. Maar ze mogen wel vriendelijk blijven tegen hun klanten. En als er een dringend probleem is, mogen ze een oplossing voorstellen ook. Dat is geen verwijt naar de gefrustreerde bediende die de telefoon moet opnemen, maar wel naar de 'Porsche organisatie' in België.
Nujah, de alternatieven zullen er wel bij varen.
Probleem is vaak dat klanten van een luxemerk zich dé man of vrouw voelen. Zo'n volk is liever gisteren dan vandaag van zijn 'probleem' verholpen. Dat merk ik nu ook waar ik werk. Ik kan heel wat verdragen, maar soms laat ik toch ook eens blijken dat ik mij niet speciaal ga opjagen omdat meneer of mevrouw grote gestes bovenhaalt, no matter the car...
Klant is en blijft uiteraard koning. En zolang er een wederzijds respect is, zal dat altijd zo blijven.
Klant is en blijft uiteraard koning. En zolang er een wederzijds respect is, zal dat altijd zo blijven.
Maak je geen zorgen, ik heb mijn mond gehouden.
Fijn dat je je moet verantwoorden als de garage niet in staat is je verder te helpen. Als ik naar Opel bel, word ik beter geholpen.
Soit, mij niet gelaten.
Vandaar maak je het een Porsche Service-point, logo staat mooi te blinken buiten en probleem opgelost
(maar ksnap het punt wel hoor, ook al denk ik dat zelfs de 'badge-snobs' waarop gealludeerd wordt liever op onderhoud gaan op een plek waar ze quasi onmiddellijk een afspraak kunnen maken dan waar ze enkele weken moeten wachten doordat de werkplaats volgeboekt is)
Probleem is vaak dat klanten van een luxemerk zich dé man of vrouw voelen. Zo'n volk is liever gisteren dan vandaag van zijn 'probleem' verholpen. Dat merk ik nu ook waar ik werk. Ik kan heel wat verdragen, maar soms laat ik toch ook eens blijken dat ik mij niet speciaal ga opjagen omdat meneer of mevrouw grote gestes bovenhaalt, no matter the car...
Bij welk merk werk jij?
Klant is en blijft uiteraard koning. En zolang er een wederzijds respect is, zal dat altijd zo blijven.
Klopt. Ik doe daar dan ook niet moeilijk over. Als het mij te lang lijkt ga ik gewoon niet verder en stopt het bij een vriendelijk "Bedankt maar dat is jammer genoeg te lang voor mij, nog een prettige dag verder" en zoek ik een andere oplossing. Blijkbaar is die oplossing (voor mij) vaak in Duitsland te vinden om een of andere reden, voor bv:
- De levertijd van een nieuwe wagen
- De prijs van een nieuwe wagen
- De wachttijd voor een afspraak
Ik wil er wel even aan toevoegen dat bovenstaande 3 dingen wel mijn eigen ervaring zijn maar niet noodzakelijk allemaal met een Porsche te maken hebben.
Vandaar maak je het een Porsche Service-point, logo staat mooi te blinken buiten en probleem opgelost
Klopt, maar dan ga je op die plaats geen VW's of Audi's moeten servicen of je brokkelt het merkimago nog wat meer af. Sta je daar mooi met je "exclusieve" wagen tussen de pauperbakken.
Laat me wel effe duidelijk stellen dat het mij persoonlijk niks kan schelen, zolang ik maar correct geholpen word.
7 Weken wachten Je zou het in mijn sector eens moeten proberen
Weet niet hoe het bij RS Motors zit met de wachttijden maar daar steken de badge klanten hun car binnen (bij Porsche uiteraard), waarna er vervolgens een mecanicien straat oversteekt om hem bij volkswagen binnen te steken.
Probleem is vaak dat klanten van een luxemerk zich dé man of vrouw voelen. Zo'n volk is liever gisteren dan vandaag van zijn 'probleem' verholpen. Dat merk ik nu ook waar ik werk. Ik kan heel wat verdragen, maar soms laat ik toch ook eens blijken dat ik mij niet speciaal ga opjagen omdat meneer of mevrouw grote gestes bovenhaalt, no matter the car...
Klant is en blijft uiteraard koning. En zolang er een wederzijds respect is, zal dat altijd zo blijven.
Eigenlijk ben ik het totaal oneens met u. Als iemand een auto koopt van 80K, mag hij toch op zijn minst de zelfde service verwachten als iemand die een auto koopt van 15K?
Het merk of de eigenaar vind ik totaal irrelevant, maar service naar kostprijs zou vanzelfsprekend moeten zijn. Maar van die dikkenekgarages die vinden dat je blij mag zijn dat je bij hen mag komen, vind ik voor kak van te krijgen.
Maar zoals gezegd er zal toch iets moeten veranderen, maar dan van hogerhand, om dat probleem op te lossen. Dat de mensen op de werkvloer dat niet kunnen oplossen lijkt me logisch. Ik heb ook schrik voor de kwaliteit van het geleverde werk als de werkdruk zo hoog (en mssch in de toekomst nog hoger) komt te liggen. Heb jij weet van veranderingen die er zitten aan te komen?
Veranderingen van hogerhand? Neen, daar doen ze niet graag aan, bij PAG.
Wij proberen zelf een nieuw etablissement te zetten naast de huidige garage maar tegen dat die er staat zijn we weer X aantal jaren verder natuurlijk. Short-term zie ik niet meteen een oplossing. Onze atelier (en wss die van vele andere Porsche centra) is op dit moment veel te klein om zelfs maar personeelsuitbreiding te doen... dus ja, roeien met de riemen die je hebt zeker.
Jullie mogen het niet kwalijk nemen wat ik hier zal schrijven
Hopelijk beseft Porsche dat ze een zeer groot probleem hebben
Als een zakelijke rijder met Cayenne of Panamera diesel komt voor onderhoud dan kan die geen 4-7 weken wachten want die auto is voor het werk en niet voor het plezier zoals sommige 911
Ik zie nu al dat de werkplaatsen veel te klein zijn en daardoor het geleverde werk moeilijker dezelfde kwaliteit zal behalen
Het is ook een probleem van mentaliteit want bij ons in de voeding kunnen we deze praktijken niet veroorloven
We kunnen maximum 3 dagen uitstellen voor levering anders zitten de winkels zonder produkten en is de houdbaarheidsdatum niet goed meer
Ook kunnen we geen fouten veroorloven want dan staan met grote letters in de krant en kunnen we onze zaak sluiten
Er is gewoon een andere mentaliteit in de voeding en een konstante controle op onze bedrijven wat ook zo is in de bedrijven die volledig met hun zaak bezig zijn ook in andere sectoren
Misschien is dit offtopic maar de problemen met Porsche mogen niet blijven zodat we Porsche lovers kunnen blijven
In jouw sector kan ik geloven dat er een andere mentaliteit is, maar dat is ook nodig, want anders overleef je het niet (zoals je zelf zegt...).
In de automobielsector heb je ook altijd rustige tijden en drukke tijden, dus flexibiliteit en toekomst-inzicht is weldegelijk gewenst. Echter door de plotse verkoopsstijging vanaf vorig jaar krijgt de naverkoop het nu wel erg hard te verduren.
En ja, dat 'had men wel zien aankomen', maar je moet er ook effectief maatregelen voor kunnen treffen.
Misschien zou men kunnen overwegen om (zeker voor de diesels en de motoren die men ook terug kan vinden bij Audi zou dat nog een oplossing kunnen zijn) van sommige VAG-garages 'service-points' te maken.
Audi-VW en Porsche hebben ze nu net overal gescheiden van Porsche...
Comment