Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PORSCHE Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Maverick AIOS Bekijk Berichten

    Weet niet hoe het bij RS Motors zit met de wachttijden maar daar steken de badge klanten hun car binnen (bij Porsche uiteraard), waarna er vervolgens een mecanicien straat oversteekt om hem bij volkswagen binnen te steken.

    Ik heb moeite om dat te geloven eerlijk gezegd.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Flow Bekijk Berichten
      Dus kan beter geen porsche kopen , want "als" die in panne valt tijdens het tracken moet ik 2 maanden wachten .

      Dat is natuurlijk ook weer uit de lucht gegrepen.

      Die wachttijden betreffen dus weldegelijk de standaard onderhoudsbeurten of niet-dringende herstellingen.
      Indien een wagen gedepanneerd wordt met een serieus probleem, gaat dat stuk ijzer heus geen 7 weken staan stinken achteraan op de parking hoor...

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Flow Bekijk Berichten

        Dus kan beter geen porsche kopen , want "als" die in panne valt tijdens het tracken moet ik 2 maanden wachten .

        Niemand zegt dat ge u moet beperken tot:
        - het officiele dealernet
        - het Belgische dealernet

        Wetende in welke vijver ge zou vissen is fabrieksgarantie toch niet meer van tel, dus dan heb je veel meer keuze he.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
          Niemand zegt dat ge u moet beperken tot:
          - het officiele dealernet
          - het Belgische dealernet

          Wetende in welke vijver ge zou vissen is fabrieksgarantie toch niet meer van tel, dus dan heb je veel meer keuze he.
          Was maar een grapje hoor .

          Zoals ik al zie , bij audi/BMW is het soms niet veel beter hoor , ik denk dat het bij de meeste "grote" merken wel zo is .
          Daarmee dat ik met de CSL ook graag naar PSG ga , veel persoonlijkere service en ik kan steeds vrij rap komen en ze weten ook zeer goed wat ze doen .

          En ik ben in nen grote vijver aant vissen hoor

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
            Ik heb moeite om dat te geloven eerlijk gezegd.
            Zij maar zeker! Beide garages zijn van de fam Maes wat ook wel iets zal doen.

            Maar voor zover ik weet doet carrera motors ook beroep op externe garages. Voor carrosserie bv? Ben ik wel niet zeker!

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Maverick AIOS Bekijk Berichten
              Zij maar zeker! Beide garages zijn van de fam Maes wat ook wel iets zal doen.

              Maar voor zover ik weet doet carrera motors ook beroep op externe garages. Voor carrosserie bv? Ben ik wel niet zeker!

              Dan nog vind ik het vreemd. PAG zou dit iig niet accepteren denk ik.


              CM doet énkel voor carrosserie beroep op externe werkplaats ja. Niet voor iets anders.
              Simpelweg omdat wij geen carrosserie-afdeling op onze locatie hebben.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                Dan nog vind ik het vreemd. PAG zou dit iig niet accepteren denk ik.


                CM doet énkel voor carrosserie beroep op externe werkplaats ja. Niet voor iets anders.
                Simpelweg omdat wij geen carrosserie-afdeling op onze locatie hebben.
                En carrosserie accepteren ze wel

                Comment


                • In hoeverre is het nuttig om met je porsche naar de dealer te gaan? Stel dat je de prijs, het behoud van garantie en "het stempelke" even vergeet, blijft er dan een reden over? Ik bedoel, zijn er dan zoveel speciale tools, procedures of opleidingen die een porsche dealer heeft maar een andere garage niet heeft of kan bekomen?

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                    Indien een wagen gedepanneerd wordt met een serieus probleem, gaat dat stuk ijzer heus geen 7 weken staan stinken achteraan op de parking hoor...
                    In Drogenbos dus wel! Voor een gewoon onderhoud, is niemand toch zo gehaast?

                    Rosse: voor zover ik mij laten wijsmaken heb, geeft Porsche de 'motorsoftware-uitleessoftware' pas vrij na 6 maand.

                    Comment


                    • E sjans dat het toch schoon oto's zijn hé, al die panamera- en service horrorverhalen.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Rosse Bekijk Berichten
                        In hoeverre is het nuttig om met je porsche naar de dealer te gaan? Stel dat je de prijs, het behoud van garantie en "het stempelke" even vergeet, blijft er dan een reden over? Ik bedoel, zijn er dan zoveel speciale tools, procedures of opleidingen die een porsche dealer heeft maar een andere garage niet heeft of kan bekomen?
                        Neen.
                        Als je P. uit garantie is dan heb je in principe bij de dealer niets meer te zoeken. Feit is wel dat er nogal wat Porsche-eigenaars de garantie verlengen (gelukkig maar...) en die moeten dus ook via de dealer.

                        Voor de oudere types ben je zelfs vaak beter én goedkoper af bij een specialist.
                        2021 Taycan 4S
                        2021 Lexus UX250h

                        Comment




                        • Met als enige optie een Alcantara stuur aub

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Maverick AIOS Bekijk Berichten
                            7 Weken wachten Je zou het in mijn sector eens moeten proberen

                            Weet niet hoe het bij RS Motors zit met de wachttijden maar daar steken de badge klanten hun car binnen (bij Porsche uiteraard), waarna er vervolgens een mecanicien straat oversteekt om hem bij volkswagen binnen te steken.

                            Ik was 15 jaar klant bij RS met in totaal 4 porsches, 3 okk en 1 nieuwe, ik kan over de service en facturatie geen verkeerd woord zeggen.
                            Misschien dat wat jij zegt eens gebeurt voor een vlottere service van een minor item, maar zoals ik RS ken is dat zeker géén regel; Hun service was altijd zeer correct en proffesioneel.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Daggie Bekijk Berichten
                              Die mensen kunnen niks doen aan de oorzaak van het probleem. Maar ze mogen wel vriendelijk blijven tegen hun klanten. En als er een dringend probleem is, mogen ze een oplossing voorstellen ook. Dat is geen verwijt naar de gefrustreerde bediende die de telefoon moet opnemen, maar wel naar de 'Porsche organisatie' in België.

                              Nujah, de alternatieven zullen er wel bij varen.
                              Tijd geleden stukken aan cabrio systeem van mijn Boxster , binnen de 2 uur verder geholpen bij Porsche Antwerpen Als ze echt willen krijgen ze u nog redelijk vlug verder geholpen.
                              Dit was wel dankzij persoon die ik ken en voor zijn verhuurbedrijf er al verschillende Porsche's heeft gekocht. Als zij (onder garantie) wagen binnenbrengen daar worden die toch redelijk vlug terug in orde gebracht. Voor gewoon onderhoud is het normaal dat je paar weken op voorhand moet afspraak maken.
                              Verhuur Lamborghini Gallardo - Porsche Boxster 987 2.9 PDK
                              www.musclecarrent.be

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Rosse Bekijk Berichten
                                In hoeverre is het nuttig om met je porsche naar de dealer te gaan? Stel dat je de prijs, het behoud van garantie en "het stempelke" even vergeet, blijft er dan een reden over? Ik bedoel, zijn er dan zoveel speciale tools, procedures of opleidingen die een porsche dealer heeft maar een andere garage niet heeft of kan bekomen?

                                Ik antwoord hier uit mijn beroep: het allerlaagst en belachelijk "kappers"-beroep voor velen.

                                Wel beste Rosse, wij zijn een instituut Kérastase, hebben een 30-tal verschillende shampoo's waaruit de medewerkers moeten kiezen om je een bolwassing te geven.
                                Het vraagt 3 dagen intensieve opleiding en een 6-tal maand ervaring eer je ongeveer een juiste diagnose kan maken....

                                Als jij nu antwoordt dat PRO-V uit den delhaize voor jou volstaat, dan begrijp ik je standpunt dat een porsche niet naar een dealer moet omdat het toch maar een auto als een Lada is.

                                Met een beetje gezond verstand weet je dat zo een hoogtechnologische machine door gespecialiseerde mensen moet onderhouden worden.
                                Banden wisselen en olie verversen levert misschien geen probleem op, maar ik krijg ook het schijt van mensen die hun pluimen eerst door een andere collega laten verknallen en dan met hangende pootjes bij ons komen om het op te lossen. Liefst voor een appel en een ei...
                                Dat het veel minder had gekost om het direct naar behoren te doen komt niet eens bij hun op...

                                Comment


                                • CM werkt met carroserie uit Landegem, heb mijn wagen daar reeds 3 maal binnen gestoken voor herstel en 3 maal had ik klachten ( van lopers tot afschilferen ).

                                  Mijn BMW ziet hij daar nooit meer, laat staan mocht ik met een porsche rijden (komt wel)
                                  Last edited by Danny; 04/06/2011, 00:03.
                                  BMW 428i xDrive Gran Coupé

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Rosse Bekijk Berichten
                                    In hoeverre is het nuttig om met je porsche naar de dealer te gaan? Stel dat je de prijs, het behoud van garantie en "het stempelke" even vergeet, blijft er dan een reden over? Ik bedoel, zijn er dan zoveel speciale tools, procedures of opleidingen die een porsche dealer heeft maar een andere garage niet heeft of kan bekomen?
                                    Als je wil kunnen volgen moet je als onafhankelijke ook een Piwis kopen + upgraden, en dat is een serieuze investering. Ik weet bv dat ze bij Passion 911 gewoon een Durametric gebruiken. Die kan al heel veel maar niet alles wat de "officiele" computer van bij Porsche kan. Ik weet niet welk systeem ze bij Van Beurden in gebruik hebben maar mijne GT3 konden ze vorig jaar rond deze tijd toch nog niet uitlezen met hun spel.

                                    Met een 964 kan je langs de onafhankelijke gaan zonder al te veel problemen, maar als je net een spiksplinternieuwe Porsche hebt gekocht van het laatste model zou ik het toch niet doen, zeker niet als ze bv net een compleet nieuwe motor hebben geintroduceerd. Het kost wel wat tijd eer die kennis doorsijpelt.

                                    Een ander voorbeeld zijn de recalls. Bij Porsche tikken ze je chassis nummer in en ze weten direct welke recalls er nog open staan. Dit is natuurlijk niet van tel bij een kar van 10 jaar oud, maar weerom, bij een recente toch niet onbelangrijk.

                                    En voor de rest hangt het er ook vanaf over welk soort werk het gaat. Een nieuwe remschijf steken bv kan iedereen wel (zelfs ik, als het echt moet ), daarvoor kan je gerust gelijk waar langsgaan, en dat heeft ook geen invloed op de garantie (en dat doe ik dan ook, dan is het vaak op een week geregeld ook en goedkoper).

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door beltar Bekijk Berichten
                                      Wel beste Rosse, wij zijn een instituut Kérastase, hebben een 30-tal verschillende shampoo's waaruit de medewerkers moeten kiezen om je een bolwassing te geven.
                                      Het vraagt 3 dagen intensieve opleiding en een 6-tal maand ervaring eer je ongeveer een juiste diagnose kan maken....

                                      Als jij nu antwoordt dat PRO-V uit den delhaize voor jou volstaat, dan begrijp ik je standpunt dat een porsche niet naar een dealer moet omdat het toch maar een auto als een Lada is.

                                      Met een beetje gezond verstand weet je dat zo een hoogtechnologische machine door gespecialiseerde mensen moet onderhouden worden.
                                      Ik vind dat een beetje kort door de bocht.

                                      Als je bv een 996 GT3 koopt en je gaat daar mee tracken kan het goed zijn dat een Van Beurden meer ervaring heeft met de do's and don't's, de potentiele problemen en het afstellen van de auto dan een bepaalde officiele dealer, gewoon omdat die mannen zelf koersen met zo een auto's.

                                      Wat jij nu zegt is dat die gasten d'officie inferieur werk afleveren tov een echte dealer. Daar zou ik toch niet zo zeker van zijn.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door beltar Bekijk Berichten
                                        Ik was 15 jaar klant bij RS met in totaal 4 porsches, 3 okk en 1 nieuwe, ik kan over de service en facturatie geen verkeerd woord zeggen.
                                        Misschien dat wat jij zegt eens gebeurt voor een vlottere service van een minor item, maar zoals ik RS ken is dat zeker géén regel; Hun service was altijd zeer correct en proffesioneel.
                                        Ook nooit niet moeten klagen over de service! Ben gewoon 2x met de technieker naar de andere garage geweest. 1 x voor carrosserie schade en andere keer voor bestek. Toen ook gezien dat daar best wat Porsche binnen stond.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door beltar Bekijk Berichten
                                          Wel beste Rosse, wij zijn een instituut Kérastase, hebben een 30-tal verschillende shampoo's waaruit de medewerkers moeten kiezen om je een bolwassing te geven.
                                          Het vraagt 3 dagen intensieve opleiding en een 6-tal maand ervaring eer je ongeveer een juiste diagnose kan maken....
                                          ...
                                          Hehe, om helemaal eerlijk te zijn, ik ben in heel mijn leven nog nooit bij een kapper binnengeweest, dus ik heb helemaal geen idee wat het inhoud om "een diagnose te stellen" in jouw beroep.

                                          Ik ben echter wel op de hoogte van autotechniek, en mijn vraag was ook in die richting gesteld. Ik ben er van overtuigd dat er zeer goede werkkrachten werken bij de dealers, maar ik ben er ook zeker van dat er ook zeer goede onafhankelijke garagisten zijn.

                                          90% van de wagens in mijn garage zijn VAG, en daarvoor is er een heel goed, en uiterst betaalbaar diagnosesysteem beschikbaar. Maar ook met universele tools en wat gezond verstand geraak je meestal al heel ver. Toch valt het op dat porsche owners zeer trouw zijn aan de dealer. Ik vraag me gewoon af waarom. De garantie zit daar voor een groot stuk tussen, en het "volledig ingevuld onderhoudsboekske" ook. Maar volgens mij stopt het daar toch grotendeels hoor.

                                          Recalls, garantiewerk en de eerste modeljaren van een type met nieuwigheden, da's bij elk merk dealer-only, daar is weinig aan te doen. Maar verder zit er toch niet zo zot veel state-of-the-art speciallekes in een porsche? Of ben ik mis?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X