Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PORSCHE Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
    En alweer langer en breder...
    Maar dat is bij alle merken zo .. Kijk maar naar de huidige BMW X3, die al ongeveer even groot is als de eerste generatie X5

    Comment


    • Ja ok maar er zijn wel grenzen he en ik denk dat we die nu wel stilaan bereikt hebben.
      Zet dit eens naast een 993 van 15-20j geleden. Zijn we nu allemaal zoveel groter en breder geworden? Men gaat steeds verder weg van het oorspronkelijke 911 sportwagenconcept.
      Ook Mini is een goed voorbeeld. Wat hebben zo'n Countryman, Clubman of laat staat Rocketman nog met het oorspronkelijke Mini-concept te maken? Geen hol!
      MY 2011 Lexus IS250 Aut.

      Comment


      • Groter ben ik niet meer geworden. Breder daarentegen..........

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
          Ja ok maar er zijn wel grenzen he en ik denk dat we die nu wel stilaan bereikt hebben.
          Zet dit eens naast een 993 van 15-20j geleden. Zijn we nu allemaal zoveel groter en breder geworden? Men gaat steeds verder weg van het oorspronkelijke 911 sportwagenconcept.
          Ook Mini is een goed voorbeeld. Wat hebben zo'n Countryman, Clubman of laat staat Rocketman nog met het oorspronkelijke Mini-concept te maken? Geen hol!
          Je hebt zeker en vast een punt, alleen...dit is blijkbaar wat de consument vraagt en dus ook krijgt. Maar er is inderdaad een limiet en sommige nieuwe modellen worden zelfs terug een ietsiepietsie kleiner (zoals de nieuwe A6).
          2021 Taycan 4S
          2021 Lexus UX250h

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
            Ja ok maar er zijn wel grenzen he en ik denk dat we die nu wel stilaan bereikt hebben.
            Zet dit eens naast een 993 van 15-20j geleden. Zijn we nu allemaal zoveel groter en breder geworden? Men gaat steeds verder weg van het oorspronkelijke 911 sportwagenconcept.
            Ook Mini is een goed voorbeeld. Wat hebben zo'n Countryman, Clubman of laat staat Rocketman nog met het oorspronkelijke Mini-concept te maken? Geen hol!
            En waar staat geschreven dat dit verplicht is...?

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door BWS Bekijk Berichten
              nu de eerste foto's van de 991 er zijn, wat denken jullie dat de lancering van deze nieuwe generatie gaat hebben van effect op de prijzen op de tweedehandsmarkt?
              Mijn gok:
              -tot aan de 993: geen invloed
              -996 heeft grote klappen al gehad, misschien nog een daling in de komende jaren op de 'betere' modellen (4S, GT3, Turbo en GT2).
              -997.1: grote daling, zeker op de wagens met Tiptronic
              -997.2: een normale daling, maar (zeker op de PDK's) niet buitengewoon omdat de 991 op het eerste zicht(!) voor het gros van de klanten (vooral technisch, maar deels ook optisch) te weinig verschilt van de voorganger. GTS'en, Turbo's, GT3's en Targa's slechts een relatief lichte prijsdaling.
              Dan is het binnen een jaar of 2 het ideale moment een 996 te kopen 996

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                Ja ok maar er zijn wel grenzen he en ik denk dat we die nu wel stilaan bereikt hebben.
                Zet dit eens naast een 993 van 15-20j geleden. Zijn we nu allemaal zoveel groter en breder geworden? Men gaat steeds verder weg van het oorspronkelijke 911 sportwagenconcept.
                Ook Mini is een goed voorbeeld. Wat hebben zo'n Countryman, Clubman of laat staat Rocketman nog met het oorspronkelijke Mini-concept te maken? Geen hol!
                Voor dat kleinere sportwagenconcept hebben ze nu de Cayman. En Mini is geen model meer, maar een volledig merk. Heb ik totaal geen problemen mee, integendeel...

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
                  En waar staat geschreven dat dit verplicht is...?
                  You're missing the point... Zoiets kun je niet "verplichten". Is gewoon een vaststelling.

                  Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
                  Voor dat kleinere sportwagenconcept hebben ze nu de Cayman. En Mini is geen model meer, maar een volledig merk. Heb ik totaal geen problemen mee, integendeel...
                  Beetje kort door de bocht he. Cayman en 911 zijn toch niet te vergelijken, alleen al het concept en het feit dat Porsche die bewust onder hun topmodel positioneert met minder krachtige motoren. 911 is het sportwagenicoon maar raakt elke generatie wel meer en meer verburgerlijkt.
                  Je kunt zeggen "ja maar er zijn nog de gt3, gt2, rs, etc." maar dat vind ik besides the point wegens een totaal andere prijsklasse. Een basis carrera is niet meer de pur sang sportwagen die hij vroeger wel was.
                  "Problemen" heb ik er ook niet mee, ik vind het alleen ergens een spijtige evolutie.
                  MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                  Comment


                  • Ze moeten inderdaad opletten dat ze niet van 'meest bruikbare sportwagen' naar 'sportiefste GT' evolueren met de 911. Maar het lijkt me wel in orde. Al kan ik me bij deze nieuwe dimensies makkelijker een Turbo voorstellen dan een GT3 RS
                    Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                    Bestelt
                    1995 Mazda MX-5 1.8

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                      Beetje kort door de bocht he. Cayman en 911 zijn toch niet te vergelijken, alleen al het concept en het feit dat Porsche die bewust onder hun topmodel positioneert met minder krachtige motoren. 911 is het sportwagenicoon maar raakt elke generatie wel meer en meer verburgerlijkt.
                      Je kunt zeggen "ja maar er zijn nog de gt3, gt2, rs, etc." maar dat vind ik besides the point wegens een totaal andere prijsklasse. Een basis carrera is niet meer de pur sang sportwagen die hij vroeger wel was.
                      "Problemen" heb ik er ook niet mee, ik vind het alleen ergens een spijtige evolutie.
                      Kort door de bocht is het allerminst, want dit stoelt op gedegen marketingkennis van het merk, mijn beste man.

                      Porsche kan niet anders en heeft gewoon de marktevolutie gevolgd omdat de klant dit vraagt. Er is op de markt dan ook geen beter voorbeeld van een super efficiënte sportwagen die perfect dagdagelijks bruikbaar is. Het voordeel van de 911 is dat je hem kan omtoveren tot rasechte sportwagen, tot comfortabele kilometervreter of tot gebruiksvriendelijke 'ik moet zondag pistoleekes gaan halen'. Dit alles met een simpele druk op de knop. De electronica doet de rest.
                      En ja, het klopt: vroeger was de 911 alleen maar sportwagen. Geen kilometervreter en ook geen pistoleekesbak. Maar dat vind ik nu net een grote kwaliteit van de huidige 911 (of, 't is te zeggen, vanaf de 997 MkI).

                      Dus, wat die Cayman betreft: omdat die 911 willens nillens verburgerlijkt is, is een Cayman R met zijn 330pk qua rijbeleving misschien wel veel meer 'sportwagen pur sang' dan een 911 Carrera in basislivrei. En financieel bereikbaarder.

                      Ik vind dus dat die modellenstrategie perfect steek houdt.

                      Maar je vaststelling is correct en ik begrijp ook perfect dat je dit een spijtige evolutie vindt, hoor

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
                        Dus, wat die Cayman betreft: omdat die 911 willens nillens verburgerlijkt is, is een Cayman R met zijn 330pk qua rijbeleving misschien wel veel meer 'sportwagen pur sang' dan een 911 Carrera in basislivrei.
                        Heb jij ooit met een Cayman en 911 gereden? Volgens mij weet je niet waarover je spreekt .. Ik heb een Cayman en meerdere 997's gehad: de Cayman is geweldig, maar de 997's zijn veel meer sportwagen.

                        Comment



                        • Ik denk wel dat Jef daar al mee gereden heeft ja...

                          Vergelijking tussen een koppelarme Cayman 2.7 met z'n 211 pk'tjes en de bulky 3.8 Elfjes die 355/385pk aan boord hebben is nu niet bepaald eerlijk. Nogal wiedes dat deze laatste meer "sportwagen" zullen zijn. Vergelijk eens de specs/rijkwaliteiten van een Cayman S (of beter nog een R) met die van een basis Carrera en kijk dan nog eens hoeveel geld je met die Cayman in je zakken houdt tegenover de 911. Maar ja, je hebt dan geen rugzak he...
                          2021 Taycan 4S
                          2021 Lexus UX250h

                          Comment


                          • Rennfox: mijn Cayman had 245pk en geen 211pk.

                            Ik heb meermaals met een Cayman S en een basis Carrera gereden en de Carrera zal altijd meer sportwagen blijven. En als je budget er bij betrekt, moet je geen Cayman R vermelden, want die kost meer dan mijn facelift S.

                            Versta me niet verkeerd, een Cayman is geweldig, maar een 911 is geweldig-er.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Daggie Bekijk Berichten
                              En als je budget er bij betrekt, moet je geen Cayman R vermelden, want die kost meer dan mijn facelift S.
                              nieuw =/= 2dehands
                              2021 Taycan 4S
                              2021 Lexus UX250h

                              Comment


                              • Centen moeten uit de zelfde portefeuille komen hoor.

                                Comment


                                • is het niet altijd zo; mensen vragen zich eerst af wat er nog kan verbeteren aan een 911; dan komen ze met nieuw model; is er hopen kritiek van niet revolutionair genoeg; voortbouwen op het oude,... en uiteindelijk verkoopt hij als zoete broodjes en zegt iedereen wat voor een fenomenale wagen dit is.
                                  maw Porsche weet goed wat ze doen en mogen van mij nog zo een tijdje verder doen

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Daggie Bekijk Berichten
                                    Rennfox: mijn Cayman had 245pk en geen 211pk.

                                    Ik heb meermaals met een Cayman S en een basis Carrera gereden en de Carrera zal altijd meer sportwagen blijven. En als je budget er bij betrekt, moet je geen Cayman R vermelden, want die kost meer dan mijn facelift S.

                                    Versta me niet verkeerd, een Cayman is geweldig, maar een 911 is geweldig-er.
                                    stel je wagen gerust voor ==> hoe meer Porsches hoe liever
                                    2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
                                    2009 - Yamaha R1 Model 2008

                                    Comment






                                    • Comment





                                      • 1 woord: Zalig! En deze S ziet er al tamelijk breed uit op de heupen, laat staan de 4S

                                        Comment




                                        • Uitlaten van de 'gewone' Carrera zijn er ook op vooruit gegaan

                                          Comment

                                          Working...
                                          X