Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik heb meermaals met een Cayman S en een basis Carrera gereden en de Carrera zal altijd meer sportwagen blijven. En als je budget er bij betrekt, moet je geen Cayman R vermelden, want die kost meer dan mijn facelift S.
Versta me niet verkeerd, een Cayman is geweldig, maar een 911 is geweldig-er.
Klopt. Het zou er nog aan moeten mankeren. Maar wat Rennfox en ik bedoelen is dat de Cayman een zodanig evenwichtige car is dat die qua sportiviteit een 911 zeker aankan en soms overtreft. En natuurlijk vergelijk ik dan de beide modellen met min of meer vergelijkbare pk's.
Wat je ervaringen tussen Cayman S en 'basis' Carrera betreft: ik heb persoonlijk een andere ervaring. Ik vond de 'basis' 911 te weinig koppel hebben en te lineair trekken. Ik amuseerde mij veel meer met een Cayman S. Pas op, ik heb sinds 3 jaar geen 911 of Cayman meer gereden, dus ik kan alleen maar spreken over het tijdperk van de 987 en 997 Mk.I. De MkII zal wel beter scoren, maar inmiddels is de Cayman ook geëvolueerd...
Waarom denk je dat er vanuit Porsche Motorsport geen enkele officieel geprepareerde Cayman verschijnt om het mooi weer te maken op circuit? Juist ja: ze zijn bang dat die de 911 gewoonweg in de schaduw zet.
Ook voor mij blijft een 911 dé sportwagen, maar ik vind een Cayman (en een Boxster evenzeer) zeker zoveel Porsche en die kunnen perfect in het gamma de rol spelen die ze moeten spelen. Ik reageerde in mijn vorige posts dus tegen de mening dat een nieuwe 911 te groot en te burgerlijk zou worden.
Couldn't agree more. So I went last Sunday :wink :
2001 Porsche 996TT (the automotive equivalent of a sledgehammer) SOLD
2005 BMW 530D Touring (kids hauling device)
2009 Suzuki GSXR1000 (madferit)
2005 Husqvarna 450 TE (to get dirty) FOR SALE
2013 Nissan Leaf (daily)
1972 Honda Novio 50 cc 4-stroke (to be restored)
2.5 en 3.0 is idd voorgeschreven op een 996 turbo, maar ik vind dat niet leuk rijden. Liever 2.2 - 2.7, is imo een stuk minder nerveus zonder dat je gevoel verliest.
Normaalgezien in de deuropening bestuurderskant aan de slotvanger kleeft een sticker. Bij 997 en Boxter/Cayman, Panamera en Cayenne toch. Dus ik denk dat dat hetzelfde is bij 996.
Normaalgezien in de deuropening bestuurderskant aan de slotvanger kleeft een sticker. Bij 997 en Boxter/Cayman, Panamera en Cayenne toch. Dus ik denk dat dat hetzelfde is bij 996.
2.5 en 3.0 is idd voorgeschreven op een 996 turbo, maar ik vind dat niet leuk rijden. Liever 2.2 - 2.7, is imo een stuk minder nerveus zonder dat je gevoel verliest.
In de 997/2 is dat ook 2.5 en 3.0 .. nu rijd ik eigenlijk ook iets lager: 2.3 en 2.7 .. maar dan gaat de BC altijd zagen over te lage bandendruk .. kan daar iets aan gedaan worden?
In de 997/2 is dat ook 2.5 en 3.0 .. nu rijd ik eigenlijk ook iets lager: 2.3 en 2.7 .. maar dan gaat de BC altijd zagen over te lage bandendruk .. kan daar iets aan gedaan worden?
Zou het eens moeten nakijken maar volgens mij wel. Met de Piwis kan je (dénk ik) instellen wat de instrumentcluster als comfortdruk en als beladen-druk ziet.
Zal het eens nakijken één dezer dagen, als ik het niet vergeet.
Zou het eens moeten nakijken maar volgens mij wel. Met de Piwis kan je (dénk ik) instellen wat de instrumentcluster als comfortdruk en als beladen-druk ziet.
Zal het eens nakijken één dezer dagen, als ik het niet vergeet.
Ik heb zo ne "arme-mensen-piwis", dus als het aan te passen valt kan ik da wel doen denk ik.
Comment