Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PORSCHE Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ligt het aan mij, of is dit een super koopje?

Entdecken Sie die Welt des Porsche Zentrums Offenburg! Hier finden Sie unsere neuesten Modelle, Neuigkeiten rund um Porsche und mehr.

Hybride voor 99K met 4200 km.
    Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

• It's always gutting when a classic car gets stolen. But even more poignant when the car in question belongs to a mate and he's owned it for forty years. Delwyn Mallett's unique Reutter-bodied 1952 coupe was stolen from his home in Farnham, on the night of Monday 20th February. It is chassis number 11176 – and has many unique features, including a fuel filler through the luggage lid, engine vent and Le Mans-style wheel spats. It's a left-hooker, so fears are it was stolen to order and is already heading across Europe.
      Let's help him get it back!

Comment

• Iemand een idee waar?

Comment

• Damn ik wil dat.

Comment

• Nog lelijker dan een Z3 coupé en een Ferrari FF samen.

Comment

• Idd. Heerlijk!

Comment

• die stond een paar jaar terug te koop; heb het toen sterk overwogen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 3000 Bekijk Berichten
                  USA Import Adario te Ingelmunster

Comment

• Vermoedelijk een aanpassing door DP Motorsport... ze hebbenredelijk wat 944 in break versie verkocht.

Het probleem is dat een 944 wel nog best meevalt, maar deze zo te zien een getuned 924 met stukken van 944 en is dus geen bal waard
                    2014 Porsche Boxster 981
                    2015 BMW serie 2 Cab 220d

Comment

• Niettemin retevet. Shooting brakes (ik blijf het vreemd vinden om dat zo te moeten schrijven...) = geilste koetswerkvariant die er bestaat imo.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                        Niettemin retevet. Shooting brakes (ik blijf het vreemd vinden om dat zo te moeten schrijven...) = geilste koetswerkvariant die er bestaat imo.

De naam komt van Engeland...
                        Historisch gezien waren het sportieve coupés of cabrio dit door de eigenaar aangepast werden om jachtgeweren en jachthonden mee te kunnen nemen
                        Van daar SHOOTING break

Eigenaars waren mensen die sportief wouden blijven rijden en toch iets meer kunnen vervoeren als je gingen jagen zonder een echt 4-deur break of een jeep te kopen.

Er ziin wel merken die, zoals Scimitar of MG dit rechtreeks uit fabriek leverde.
                        Maar de meeste zoals Jaguar, AM enz werden door mensen zoals Arden aangepast.

nb: en NEE een audi 80 RS2 is GEEN shooting break zoals ik hier soms kan lezen... het is gewoon een break
                        want shooting break zijn ALTIJD 2 deurs- 2 zitters.
                        Last edited by blue8300; 23/02/2012, 19:47.
                        2014 Porsche Boxster 981

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vicious Bekijk Berichten

It's always gutting when a classic car gets stolen. But even more poignant when the car in question belongs to a mate and he's owned it for forty years. Delwyn Mallett's unique Reutter-bodied 1952 coupe was stolen from his home in Farnham, on the night of Monday 20th February. It is chassis number 11176 – and has many unique features, including a fuel filler through the luggage lid, engine vent and Le Mans-style wheel spats. It's a left-hooker, so fears are it was stolen to order and is already heading across Europe.
                          Let's help him get it back!

wagen is gelukkig terug gevonden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Daann
                            gTa heeft het over het feit dat het "shooting brake" is en niet "shooting break" zoals jij het schrijft.

Dat is wel hetzelfde hé ;-)
                            Gewoon andere schrijfwijze... een op ziin engels, de andere op zijn amerikaans

De term SHOOTING komt van de geweren om te gaan jagen.
                            2014 Porsche Boxster 981

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                              Niettemin retevet. Shooting brakes (ik blijf het vreemd vinden om dat zo te moeten schrijven...) = geilste koetswerkvariant die er bestaat imo.
                              +1000

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door blue8300 Bekijk Berichten

De term SHOOTING komt van de geweren om te gaan jagen.
                                Euhm..

Brake = rem
                                Break = stationwagon

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tilt! Bekijk Berichten
                                  Euhm..

Brake = rem
                                  Break = stationwagon
                                  Een brake is een soort koets.

Comment

• €27.500...

Comment

• Ik dacht dat die vroeger in Limburg te koop stond voor 25000€.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door blue8300 Bekijk Berichten
                                        De naam komt van Engeland...
                                        Historisch gezien waren het sportieve coupés of cabrio dit door de eigenaar aangepast werden om jachtgeweren en jachthonden mee te kunnen nemen
                                        Van daar SHOOTING break

Eigenaars waren mensen die sportief wouden blijven rijden en toch iets meer kunnen vervoeren als je gingen jagen zonder een echt 4-deur break of een jeep te kopen.

Er ziin wel merken die, zoals Scimitar of MG dit rechtreeks uit fabriek leverde.
                                        Maar de meeste zoals Jaguar, AM enz werden door mensen zoals Arden aangepast.

nb: en NEE een audi 80 RS2 is GEEN shooting break zoals ik hier soms kan lezen... het is gewoon een break
                                        want shooting break zijn ALTIJD 2 deurs- 2 zitters.
                                        Dank je voor de hele meuk maar da's allemaal niks nieuws voor me, want...

Oorspronkelijk geplaatst door Daann
                                        gTa heeft het over het feit dat het "shooting brake" is en niet "shooting break" zoals jij het schrijft.
                                        Inderdaad.

Oorspronkelijk geplaatst door blue8300 Bekijk Berichten
                                        Neen toch niet. Allez, ik kom het woord "brake" toch in geen enkele andere situatie tegen als benaming voor een koetswerkvariant van personenwagens (ik kan me uiteraard vergissen). Wel altijd "break".

Oorspronkelijk geplaatst door Tilt! Bekijk Berichten
                                        Euhm..

Brake = rem
                                        Break = stationwagon
                                        Voila.

Maar ik weet dat men in de States de term "shooting brake" (sic) is gaan gebruiken en dat dat ingeburgerd is geraakt als correct. Net zoals het daar bijna common talk is om een BMW-auto een Beemer te noemen (terwijl het woord Beemer historisch gezien enkel voor de BMW tweewielers wordt gebruikt en de auto's met Bimmer worden genoemd). Iig, ik blijf het vreemd vinden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk Berichten
                                          Een brake is een soort koets.

Zou ook een uitleg kunnen zijn.

Maar is de link tussen bovenstaand en een break niet ieler dan de probabiliteit dat het gewoon een schrijffout is?

Zou eens op zoek moeten gaan of die Ami's het woord "brake" ook voor andere koetswerkvarianten (buiten de toepassing 'shooting brake') gebruiken.

Comment

Working...
                                          X