Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Moderne Porsche's zijn electronica hokken waar elke half bejaarde man in rond kan rijden.
En dat is ook 90% van het kopersvolk van een 911.
Rijden wel..
Snelle rondetijden rijden? Het is makkelijker dan vroeger, maar met het gewicht op de achterkant moet je soms toch weten hoe je auto reageert en wat je doet, imo.
2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler
is het zelf schakelen, het in de hand houden van de auto niet veeeel leuker dan zo'n automaat zelf zijn ding laten doen?
voor mij toch wel. Dat is snel, enorm snel zo'n pdk maar toch het maakt het allemaal veel gemakkelijker voor de mensen.
Ik vind de pdk goed voor dagelijks verkeer, maar op circuit zou ik toch nog altijd liever zelf in de pot roeren.
De ene zal dat leuk vinden om overal supersnel door te knallen en maar "half" werk te moeten doen, ikzelf zou liever wat trager zijn maar wel meer plezier en meer gevoel hebben met de wagen.
Maar een PDK is juist WEL zelf schakelen (als je dat wil en dat is wat je wil als je dat koopt), maar aan het stuur en snel dat is het verchil.
Je houdt dus WEL da auto 100% in eigen handen zonder alle nadelen van een gewoon manueel.
Half-werk?? zegt dat aan alle F1, de meeste competitie wagen, Ferrari en toekomstig Porsche GT3 (enz, enz)
Het is gewoon véél sneller te schakelen, alles in controle te houden en laat je toe je handen te houden waar ze behoren, dus om juist beter-werk en geen halfwerk te leveren.
'THE' track-day car, dwz de Porsche GT3 gaat over op 100% PDK (geen manueel niet meer), en dat wil alles zeggen isn't it?
nb: zelf met mijn tiptro rijdt ik altijd in manueel mode behalve in de files (en nog)
2014 Porsche Boxster 981 2015 BMW serie 2 Cab 220d
Moderne Porsche's zijn electronica hokken waar elke half bejaarde man in rond kan rijden.
En dat is ook 90% van het kopersvolk van een 911.
Dat is het geval bij 99% van alle moderne wagen hé!
Ik vraag me af hoeveel duizenden kilometers heb jij al gedaan met oude en nieuwe porsche om deze zo streng te beoordolen
Juist bij modellen als een Porsche is dat electronica niet te veel te voelen, zeker in de sportieve uitvoeringen.
In het dagelijksverkeer laat electronica inderdaad iedereen toe om met een Porsche 911 te rijden in de regen (of sneeuw) maar men moet nog altijd deftig kunnen rijden om op een circuit een tijd af te leggen of zelf gewoon snel te rijden op kleine banen.
nb :
Gemiddeld leeftijd van Porsche 911 eigenaar is 45 jaar, dus redelijk jong.
Het is bij Ferrari waar het boven de 55 is
Het heeft gewoon te maken met koopkracht hé, niet met 'capaciteit om te rijden' want dat is juist het tegengesteld, men rijd beter met meer ervaring.
2014 Porsche Boxster 981 2015 BMW serie 2 Cab 220d
Modern supercars zijn leuk hé maar de fun wordt gekild door de elektronica vind 'k...
Geef mij maar een koppeling en een versnellingspook ipv peddels En Carbu's
Modern supercars zijn leuk hé maar de fun wordt gekild door de elektronica vind 'k...
Geef mij maar een koppeling en een versnellingspook ipv peddels En Carbu's
ja old school, all the way !!
Gesynchroniseerd versnelling nemen alle fun weg van het echt schakelweg in 3 stappen, terug zonder synchro daar deze het plezier doden... lekker traag en onprecies, maar dat is het echt werk
Geen servo-stuur, dat is voor sissy, zeker bij het parkeren
En zelf benzine moet weg, dat is te modern !!
Terug naar de stoom, dat was voor echte mannen
Smijt die computer weg, en jouw gsm, en jouw MP3 speler, en jouw PlayStation en al dat overbodige moderne spullen !! Dat dood het echt plezier van vroeger.
Old school, all the way !!
Doe nylon kleren van de jaren 70 terug aan!!
Zelf warm water is overbodig, neemt alle plezier van zich te wassen met koud water weg.
Zet alle verwarmingen uit in de woningen, dat is véél te modern, terug van de hout stoof !!
Het was toch oh zo beter vroeger hé !
Old school, all the way !!
nb :
Dat old school gedoe is vooral aanwezig bij de jeugd, ze dromen van tijden dat ze niet gekend hebben en denken dat het beter was.
"Een Golf 1 GTI, dat was ooooooh zo fun, véél beter dat nu"... tot dat ze ermee rijden en ontdekken hoe het echt was, en dan rap terug naar hun Clio diesel
IK heb er een gehad, ja het was leuk in die tijd maar wat wij nu kunnen krijgen is in alle opzicht beter. Alleen de nostalgie trek me nog aan om een te kopen.
Een ander voorbeeld is de mx-5 die het tegengesteld bewijs... de NA (bijna 25oud) is basic maar bid modern basis comfort en alle nodige modern technologie (behalve ESP), de NC is niet veel meer 'modern' of 'comfortabel', het enige groot verschil is de ESP op bepaalde versie. Een ESp die bijna nooit in weerking treed behalve als het echt te ver ben, en dan ben je ZEEEER kontent van die te hebben
De ESP treed bijna nooit in werking op mijn 997.. alleen op ijs in feit.
Dus de electronica veranderd niets aan het rijgedrag behavle in extreem omstandigheden.. dus GEEN FUN weg
nb 2 :
En ja old school is plezant voor "af-en-toe", ga eens leven voor 3 weken zoals in de jaren 30 en wij zullen zien.
Zo een oude auto met carbu, zonder servostuur en zonder synchro heeft enorm veel charme als het is voor een toertje de weekend.
Ja want ik heb nog nooit met een manuele sportwagen gereden en mag dat niet leuk vinden, want nu in deze tijd moetje met automaat rijden natuurlijk!
Goed jonge
Ach, iemand die zoveel schrijffouten maakt kan je toch moeilijk serieus nemen?
De discussie manueel/automaat is inderdaad volledig voorkeurs bepalend imo. Wel vind ik dat tegenwoordig de wagens zo technisch ontwikkeld zijn een automaat alleen maar de logische evolutie is. Persoonlijk vind ik dat niets afdoen aan het rijplezier, maar ik begrijp waarom andere liever een manueel hebben.
Comment