Oorspronkelijk geplaatst door Bouncing Bullet
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
PORSCHE Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk BerichtenJa want ik heb nog nooit met een manuele sportwagen gereden en mag dat niet leuk vinden, want nu in deze tijd moetje met automaat rijden natuurlijk!
Goed jonge
Ik had een 965, 993targa, 966 cab en 997 S cab
bij de tiptronic generaties gaat je stelling ivm bak op, ze maken de auto's apatisher en minder alert.
Ook de gerobotiseerde bakken van lambo, vorige M3 en R8 zijn niet je dat (maar wel fun).
De PDK's geven je echter alle mogelijkheden om of rustig, of snel en/of manueel te rijden, ze zijn gewoon super.
Bij de R8 koos ik bewust voor de manuele om al de door jou genoemde redenen, nu is ie er ook met S-tronic, ik zou geen moment twijfelen. Wees gerust, de fun is zeker aanwezig, alleen ga je wel veeeeeeeeeeel sneller op een veiligere manier.
De electronische waakhonden van porsche en audi zitten in een heeeeeeel verre en diepe slaap. ze steken pas de kop op als je zelf niet al te wakker reageert
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bouncing Bullet Bekijk BerichtenAhja, waarom dan?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wout_RS Bekijk Berichtenal paar keer een geel exemplaar in francorchamps gespot
Comment
-
Die staat daar idd dikwijls te "posen" denk niet dat die kar al ooit het circuit zelf onder zijn wielen heeft gehad.....
Oorspronkelijk geplaatst door Philippe_RS Bekijk BerichtenToevallig den deze? Ik ben deze tijdens de 1000km spa 2011 tegengekomen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door nico911 Bekijk Berichtenmaar hij "poset" er dan wel goed mee. Heb die zelf ook al gezien en is een prachtig exemplaar
Comment
-
Wanneer je auto gestolen wordt, dan hoop je heel erg dat 1) hij nog teruggevonden wordt en 2) hij in dat geval ook nog (redelijk) onbeschadigd is. Het verging de eigenaar van deze Porsche 911 GT3 RS 4.0 helaas anders. Slechts 600 exemplaren werden er gebouwd, van deze ultieme uitzwaai-Porsche 997 met 500 pk. Als […]
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenKijk maar naar dat fragment dat ge gepost hebt. Die testchauffeur is lyrisch over de nieuwe Cayman. Hetzelfde verhaal met de Boxster waar men zegt dat deze beter rijdt dan de 991 cabrio.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bouncing Bullet Bekijk BerichtenOver de r zijn ze nochthans ook lyrisch geweest.
BMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door blue8300 Bekijk Berichtenja old school, all the way !!
Gesynchroniseerd versnelling nemen alle fun weg van het echt schakelweg in 3 stappen, terug zonder synchro daar deze het plezier doden... lekker traag en onprecies, maar dat is het echt werk
Geen servo-stuur, dat is voor sissy, zeker bij het parkeren
En zelf benzine moet weg, dat is te modern !!
Terug naar de stoom, dat was voor echte mannen
Smijt die computer weg, en jouw gsm, en jouw MP3 speler, en jouw PlayStation en al dat overbodige moderne spullen !! Dat dood het echt plezier van vroeger.
Old school, all the way !!
Doe nylon kleren van de jaren 70 terug aan!!
Zelf warm water is overbodig, neemt alle plezier van zich te wassen met koud water weg.
Zet alle verwarmingen uit in de woningen, dat is véél te modern, terug van de hout stoof !!
Het was toch oh zo beter vroeger hé !
Old school, all the way !!
nb :
Dat old school gedoe is vooral aanwezig bij de jeugd, ze dromen van tijden dat ze niet gekend hebben en denken dat het beter was.
"Een Golf 1 GTI, dat was ooooooh zo fun, véél beter dat nu"... tot dat ze ermee rijden en ontdekken hoe het echt was, en dan rap terug naar hun Clio diesel
IK heb er een gehad, ja het was leuk in die tijd maar wat wij nu kunnen krijgen is in alle opzicht beter. Alleen de nostalgie trek me nog aan om een te kopen.
Een ander voorbeeld is de mx-5 die het tegengesteld bewijs... de NA (bijna 25oud) is basic maar bid modern basis comfort en alle nodige modern technologie (behalve ESP), de NC is niet veel meer 'modern' of 'comfortabel', het enige groot verschil is de ESP op bepaalde versie. Een ESp die bijna nooit in weerking treed behalve als het echt te ver ben, en dan ben je ZEEEER kontent van die te hebben
De ESP treed bijna nooit in werking op mijn 997.. alleen op ijs in feit.
Dus de electronica veranderd niets aan het rijgedrag behavle in extreem omstandigheden.. dus GEEN FUN weg
nb 2 :
En ja old school is plezant voor "af-en-toe", ga eens leven voor 3 weken zoals in de jaren 30 en wij zullen zien.
Zo een oude auto met carbu, zonder servostuur en zonder synchro heeft enorm veel charme als het is voor een toertje de weekend.
Owja ik rij zowel Oldskool (bmw 2002) en modern (Subaru Impreza WRX ZONDER elektronische sh*t die mij ondersteund* (lees: onnodig corrigeert) )
In mijn opinie (ook al ben ik nog steeds met m'n 23 lentes jeugd te noemen) nog altijd beter dan schakelpeddels achter het stuur en tractiecontrole systemen die de chauffeur alleen maar ophemelen.
Nee de goede jeugd wil opnieuw de goeie tijden van autorijden meemaken en niet mee-evolueren in de tijd dat iedereen* (lees: de meeste veertigers en vijftigers en de hautain bevolking van België) zich Michaël Schumacher wanen op de Ring...
Comment
-
Ik ben er zeker van dat de 997 altijd wel een speciale Porsche zal blijven. De 993 is nu al een oldtimer, de 996 zal altijd het lelijke eendje blijven, en de 991 is gewoon een stuk minder puur.OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fuxhound Bekijk Berichten
Gaat ook echt rap..respect dat hij zo op de limiet durft rijden in een wagen van 180K waarvan er maar 600 zijn, en hem eigenlijk gebruikt waarvoor hij gemaakt is.
Comment
Comment