Oorspronkelijk geplaatst door crystal clear
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
PORSCHE Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk BerichtenVandaag een trackday gedaan op Zandvoort met een 991 C2S.
Wat mij opviel is dat de olie na een stint van 17min al op 120graden staat? Is dat normaal en wat valt er aan te doen?
Maar als hij nu al zo warm wordt dan wil ik niet weten hoe heet hij wordt tijdens een bloedhete zomer van 30º +.
Ik vind wel dat het Spartaanse er helemaal af is bij zo'n 991, hij rijd als een Panamera.
Comment
-
Ik heb geen 991 en geen olietemp display op mijn kar, maar koelwater blijft stabiel op 90ºC, zelfs al is het 30ºC buiten en ik doe max 20-25min, lijkt me dus niet normaal en op termijn schadelijk voor de motor (slechtere smering).
Kijk eens naar de luchtroosters in de voorbumper, die kunnen verstopt komen te zitten met bladeren wat impact heeft op de koeling. Misschien een of andere sensor die het begeven heeft, ik zou de garage er alleszins eens naar laten kijken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk BerichtenThermostaat geregelde olie koeler zou uitkomst kunnen bieden, met de thermostaat ingesteld op minimaal 80º Celsius.
Maar als hij nu al zo warm wordt dan wil ik niet weten hoe heet hij wordt tijdens een bloedhete zomer van 30º +.
Ik vind wel dat het Spartaanse er helemaal af is bij zo'n 991, hij rijd als een Panamera.BMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jayv Bekijk BerichtenIk heb geen 991 en geen olietemp display op mijn kar, maar koelwater blijft stabiel op 90ºC, zelfs al is het 30ºC buiten en ik doe max 20-25min, lijkt me dus niet normaal en op termijn schadelijk voor de motor (slechtere smering).
Kijk eens naar de luchtroosters in de voorbumper, die kunnen verstopt komen te zitten met bladeren wat impact heeft op de koeling. Misschien een of andere sensor die het begeven heeft, ik zou de garage er alleszins eens naar laten kijken.BMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichtenvolgens de porsche dealer is de 911 geen auto voor op circuit te rijden..
[...]
Maar ach ik rij er compleet gratis mee dus wat heb ik te klagen
Dat je banden op 1 track day oprijdt is misschien een teken van onderstuur/te hoge bochtensnelheid.
If you don't pay the bills, drive it like you stole it
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten
Ik vind wel dat het Spartaanse er helemaal af is bij zo'n 991, hij rijd als een Panamera.OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jayv Bekijk BerichtenHet is en blijft een auto met toleranties berekend op street-use, een straat-Porsche zal gemiddeld wel beter tegen "track abuse" kunnen dan de meeste andere merken.
Dat je banden op 1 track day oprijdt is misschien een teken van onderstuur/te hoge bochtensnelheid.
If you don't pay the bills, drive it like you stole itBMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenDe 991 is inderdaad een pak comfortabeler geworden. Bijkomend is het dashboard veel 'groter' geworden à la Panamera, wat het Spartaanse 911-gevoel helemaal doet verdwijnen. Sinds de GT3-modellen mag een 'gewone' 911 meer GT zijn, en dat doet deze 991 perfect.
Zet dat ding in D, bose suround op en schuifdakje open en zo rustig naar het circuit rijden, perfect. Daar sportuitlaatje open, pdk in Sport plus en manueel en paar snelle rondjes rijden en even comfortabel terug naar huis .
Er is volgens mij geen enkele auto die die 2 dingen zo goed kan combineren.
Plus het verbruik valt nog redelijk mee voor zo'n dagje. 13ltr gemiddeld over heel de dag.BMW X5 45e
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk BerichtenIk heb toch liever een manuele 7 bak dan de PDK.
De 991 C4S waar ik mee gereden heb had ook een PDK, leuk voor de bejaarde mannen die vaak met deze auto's rijden, maar niet voor mijn.
blah blah blah blah blah
Koop er eerst een en dan mag je praten.
Hoe zielig en pathetisch kan iemand zijn....2014 Porsche Boxster 981
2015 BMW serie 2 Cab 220d
Comment
Comment